Important
A les comissions ordinàries també s'han de sol·licitar les següents places
- Serveis educatius especialitzats
Comissions de serveis que s'hauran de sol·licitar en un procediment específic
- Camps d'aprenentatge
- IEDIB (Institut d'ensenyament a distància de les Illes Balears)
- Arxiu i Museu de l'Educació de les Illes Balears
- CEP
Adjudicacions
Les persones que varen sol·licitar comissions de serveis ja varen sol·licitar les places. Per tant, no han de participar del tràmit, sinó esperar l'adjudicació provisional, amb el personal funcionari de carrera sense destinació definitiva.
Camp d'Aprenentatge de Formentera del 2 al 16 de juny
Normativa
Convocatòria i tràmit
- Resolució de la directora general de Personal Docent de dia 30 de maig de 2023, per la qual s’aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis, una plaça de docent al Camp d’Aprenentatge de Formentera.
- Presentació de la sol·licitud i del projecte a través del tràmit telemàtic amb certificat digital o sistema d'identificació cl@ve.
- Les persones interessades han d'adjuntar a la sol·licitud el projecte en format PDF segons les indicacions de l'annex 2.
Requisits
Requisits
- Ser funcionari de carrera en servei actiu del cos de mestres o del cos de professors de secundària amb destinació definitiva en centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació i Formació Professional.
- Tenir una antiguitat mínima de tres anys com a funcionari de carrera en actiu.
- Haver impartit la docència directa a l'aula dels ensenyaments regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, com a mínim els tres darrers cursos.
- Tenir els coneixements de llengua catalana mitjançant la possessió del certificat de capacitació corresponent a cada etapa educativa o alguna titulació homologable.
- Estar destinat a qualsevol centre educatiu de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en el moment de la convocatòria.
- No haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, així com per tràfic d'éssers humans.
Ordinàries del 15 de maig a les 10h al 22 de maig
Llistes de persones admeses i excloses
Llistes definitives
Resolució de 16 de juny de 2023 per la qual es publica la llista definitiva de funcionaris de carrera que han sol·licitat comissió de serveis per al curs 2023-2024
La llista provisional d'adjudicació de les places es publicarà a partir del 18 de juliol.
Llistes provisionals
Publicació de la llista provisional de persones admeses a les comissions de serveis per al curs 2023-24.
Tràmit mestres
del 6 al 8 de juny, ambdós inclosos
tràmit conclòs
Tràmit secundària
del 6 al 8 de juny, ambdós inclosos
tràmit conclòs
Convocatòria i tràmit
Normativa
- Resolució de la directora general de Personal Docent de 31 de març de 2023 per la qual s'aproven les instruccions que han de regir el procés adreçat a funcionaris de carrera docents amb destinació definitiva per sol·licitar i adjudicar destinacions en comissió de serveis per al curs 2023-2024
Tràmit
- Sol·licitud de participació a través del tràmit telemàtic amb cl@ve, DNI electrònic o certificat digital reconegut.
- Seleccionar per ordre de preferència segons el motiu alegat els centres i especificar preferències de les places itinerants o no, amb B2 d'anglès o no.
- Les places d'FP poden sortir del cos 590, 598 o 591, segons el cas. Els i les docents d'FP estiguin al cos de secundària, cos de singulars o cos a extingir podran accedir a totes, i quan se'ls hi adjudiqui, la plaça es reconvertirà a la seva situació particular.
- Els sol·licitants accepten les característiques de cada un dels centres seleccionats.
- La tramitació es completa quan s'envia la sol·licitud i s'obté número de registre.
- Només es considera vàlida la darrera sol·licitud registrada telemàticament.
Accés al tràmit
del 15 a les 10h al 22 de maig, ambdós inclosos
tràmit conclòs
Important
També s'han de sol·licitar en aquest tràmit les següents comissions de serveis
- Serveis educatius especialitzats
Comissions de serveis que s'hauran de sol·licitar en un procediment específic
- Camps d'aprenentatge
- IEDIB (Institut d'ensenyament a distància de les Illes Balears)
- Arxiu i Museu de l'Educació de les Illes Balears
- CEP
Requisits
- Acreditar coneixements de llengua catalana d'acord amb el que estableix el Decret 115/2001, de 14 de setembre.
Si no consta en el Portal del Personal, s'ha d'adjuntar còpia dels certificats següents:
- Per a les especialitats del cos de mestres, el certificat de capacitació per a l'ensenyament de i en llengua catalana a l'educació infantil i primària (CCIP) o un equivalent.
- Per a les funcions dels altres cossos, el certificat de capacitació per a l'ensenyament en llengua catalana a l'educació secundària (CCS) o un equivalent.
Les equivalències entre els certificats esmentats i altres titulacions i certificats que l'aspirant posseeixi són:
- Les que es determinen a l'annex únic de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018.
- Les que es determinen als apartats 5 i 6 de l'annex I del Decret 115/2001, de 14 de setembre.
En cap cas, d'acord amb la disposició final novena del Decret Llei 6/2022, de 13 de juny, el certificat C1 per si mateix (o un d'equivalent, d'acord amb l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut) no és suficient per acreditar que es compleix aquest requisit.
2. Haver estat admès en el darrer concurs de trasllats, haver sol·licitat una plaça a la localitat o les localitats on s’ubiquen els centres en què se sol·licita la comissió de serveis i no haver-hi desistit, tal com es regula a la base vint-i-dosena de la Resolució de la directora general de Personal docent de 10 d’octubre de 2022. S'exceptua d'aquesta obligació en els casos següents:
- Per situacions excepcionals i sobrevingudes posteriors al 7 de novembre de 2022, degudament acreditades i que han de ser valorades per la Direcció General de Personal Docent.
- Pel fet d'haver sol·licitat comissió de serveis per l'apartat 3 previst a la instrucció tercera d'aquest annex, sempre que sigui per exercir el càrrec de director, de secretari, de cap d'estudis o de cap d'estudis adjunt.
- Pel fet d'haver obtingut una nova destinació definitiva per al curs 2022-2023.
L'Administració verificarà d'ofici les condicions d'aquest requisit per a cada sol·licitant.
3. En el cas del cos de mestres, l'especialitat o funció sol·licitada s'ha de correspondre amb l'especialitat de la darrera plaça adquirida mitjançant concurs de trasllats o bé amb les funcions o especialitats habilitades que hagin estat reconegudes. Per a la resta de cossos docents, l'especialitat o funció sol·licitada s'ha de correspondre amb l'especialitat de la darrera plaça adquirida mitjançant concurs de trasllats o bé amb les funcions de les places corresponents al departament d'orientació o places de cultura clàssica, amb els mateixos termes establerts en la base quarta de l'annex 1 de la Resolució de la directora general de Personal Docent de 10 d'octubre de 2022.
4. No haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual que inclou l'agressió i l'abús sexual, l'assetjament sexual, l'exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com pel tràfic d'éssers humans.
No es podran sol·licitar destinacions als següents centres:
- Camps d'aprenentatge, Institut d'ensenyament a distància de les Illes Balears (IEDIB), Arxiu i Museu de l'Educació de les Illes Balears, CEP.
Causes per sol·licitar la comissió de serveis i documentació
A) Per a funcionaris de carrera amb destinació definitiva a les Illes Balears
1. Per motius personals
1.a
Per necessitat d'atendre, transitòriament, un familiar de primer grau que pateixi una malaltia greu o que tengui una discapacitat reconeguda igual o superior al 65% o que es trobi en una situació de dependència reconeguda, sempre que la distància entre el domicili habitual del familiar i el centre on el funcionari té la destinació definitiva sigui superior a 25 km en el cas de l'illa de Mallorca, 20 km a l'illa de Menorca i 20 km a l'illa d'Eivissa. Així mateix, la distància entre el domicili habitual del familiar i els centres als quals es demana la destinació en comissió de serveis ha de ser inferior a la corresponent distància susdita per illa.
Documentació
- Segons els diferents casos:
- Informe mèdic del Servei Públic de Salut de les Illes Balears o, si escau, de l’entitat sanitària concertada corresponent, expedit fins a tres mesos abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i que acrediti la malaltia al·legada com a greu. A l'efecte de determinar el concepte de malaltia greu de fills o filles menors, es pot fer servir de forma orientativa la llista recollida en l'annex del Reial decret 1148/2011, de 29 de juliol, d'aplicació i desenvolupament, en el sistema de la Seguretat Social, de la prestació econòmica per cura de menors afectats per càncer o per una altra malaltia greu.
- Certificat o document actualitzat, expedit per l’òrgan competent que acrediti la discapacitat o la dependència al·legada.
- Llibre de família que acrediti el grau de parentiu.
- Certificat de convivència segons les dades del padró municipal que justifiqui el domicili habitual del familiar.
- Certificat de convivència segons les dades del padró municipal que justifiqui el domicili habitual del funcionari.
- En el cas que en el llibre de família consti que el sol·licitant no és l’únic familiar, s’ha de presentar un certificat d’empresa en què figurin els horaris laborals dels altres membres de la família que se’n podrien fer càrrec.
1.b
Per conciliar la vida laboral i la familiar, en un dels supòsits següents:
- Que a data 1 de setembre de 2023 el funcionari tingui un fill amb menys de dotze anys, tant quan ho sigui per naturalesa com per adopció, sota la seva guarda i custòdia; o un menor de menys de dotze anys en règim de guarda amb finalitats d'adopció o d'acolliment, tant temporal com permanent.
- Que a data 1 de setembre de 2023 el funcionari tingui un menor entre dotze i setze anys en adopció o en situació de guarda amb finalitats d'adopció o d'acolliment, tant temporal com permanent. En aquest cas, la comissió de serveis només es pot sol·licitar durant els dos primers anys d'adopció o acolliment.
- Que la funcionària estigui embarassada i la data prevista del part sigui anterior al dia 31 de gener de 2024.
A més d'acreditar la causa al·legada, la distància entre el domicili habitual del fill o menor i el centre on el funcionari té la destinació definitiva ha de ser superior a 25 km en el cas de l'illa de Mallorca, 20 km a l'illa de Menorca i 20 km a l'illa d'Eivissa. Així mateix, la distància entre el domicili habitual del fill o menor i els centres als quals es demana la destinació en comissió de serveis ha de ser inferior a la corresponent distància susdita per illa.
Documentació
- Segons els diferents casos:os:
- Llibre de família que acrediti el grau deparentiu.
- En cas de separació o divorci, document acreditatiu de la guarda i custòdia del fill.
- En cas d’embaràs, informe mèdic amb la data prevista de part.
- Resolució judicial o administrativa de l’adopció o de guarda amb finalitats d’adopció o acolliment.
- Certificat de convivència segons les dades del padró municipal que justifiqui el domicili habitual del fill.
- Certificat de convivència segons les dades del padró municipal que justifiqui el domicili habitual del funcionari.
1.c
Per qualsevol dels motius anteriors, que han de ser degudament acreditats, sempre que la comissió de serveis impliqui un canvi d'illa del funcionari que la sol·licita:
- Per necessitat d'atendre un familiar de primer grau, en els termes descrits en l'apartat 1.a.
- Per conciliació de la vida familiar, en els termes descrits en l'apartat 1.b.
2. Per raons de servei en els centres educatius
Per aquest punt es podrà sol·licitar una comissió de serveis en un únic centre per un dels següents motius, sempre que la dedicació horària del motiu al·legat sigui com a mínim de 4 períodes lectius.
2.a
Per ocupar places que requereixen d'una titulació específica: places d'ensenyament esportius de règim especial, places perfilades amb titulació en interpretació de la llengua de signes, titulació en riscos laborals, títol professional de la marina mercant (màquines, navegació), carnet d'aplicador de productes fitosanitaris) o un nivell específic d'idioma estranger (B2 de francès o B2 d'alemany) per impartir matèries no lingüístiques.
2.b
Per ocupar places que no requereixin d'una titulació específica.
Documentació
Per a tots els motius:
- Informe favorable del director del centre per al qual es sol·licita la comissió de serveis en el qual consti: I) la descripció detallada de les tasques a desenvolupar pel sol·licitant; II) la dedicació en períodes lectius al motiu al·legat en el curs 2022-2023; III) la dedicació en períodes lectius al motiu al·legat pel sol·licitant per al curs 2023-2024; IV) l’especificació que l’anàlisi o la valoració de les tasques desenvolupades relacionades amb el motiu al·legat està recollida en la darrera Memòria Anual del centre.
- Un certificat del consell escolar o consell social, segons correspongui, en el qual consti: I) l’acord favorable de la participació del sol·licitant; II) el motiu d’aquesta comissió de serveis.
- Per a ocupar places que requereixin de titulació específica, presentar-ne la titulació.
- Els informes favorables no poden superar el 20% de la quota assignada al centre el curs 2022-2023, excepte centres tipologia F o E (per a infantil i primària) o de tipologia D (resta de centres), i excepte en aqueslls centres que en el curs 2023-2024 implantin o estiguin implantant nous estudis.
- En els centres de serveis d'assistència educativa domiciliària (SAED), aules hospitalàries, equips d'alteració del comportament (EAC), equips d'avaluació de les dificultats de socialització i comunicació (EADISOC), centres d'acollida temporal (CAT), equips d'atenció de la discapacitat visual (EADIVI), l'equip de comunicació, llenguatge i aprenentatge (ECLA), els informes favorables els ha d'emetre el responsable o coordinador del centre. Per a aquests centres i per a l'IES Can Balo el certificat del consell escolar se substituirà per una validació de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat educativa, sempre que sigui necessària, que serà requerida d'ofici.
B) Per a funcionaris de carrera amb destinació definitiva a un centre públic d'una altra comunitat autònoma o de Ceuta i Melilla dependents del MEFP
4. Per motius personals
4.a
Per necessitat d'atendre un familiar de primer grau en els termes descrits a l'apartat 1.a d'aquesta instrucció, sempre que el domicili habitual del familiar sigui a les Illes Balears.
4.b
Per reagrupament familiar, sempre que el domicili habitual dels fills menors d'edat, a data 1 de setembre de 2023, o del cònjuge o parella de fet sigui a les Illes Balears.
Documentació
Per a tots els motius:
- Titulació que acredita els coneixements en llengua catalana.
- Certificació expedida per l’òrgan competent del qual depèn el centre en el qual tingui la destinació que contengui les dades següents: I) nom, llinatges i DNI; II) cos pel qual sol·licita la comissió de serveis; III) destí actual, definitiu o, en el seu cas, provisional; IV) especialitats o habilitacions que té reconegudes; V) situació administrativa; VI) data del nomenament com a funcionari de carrera.
- Per al motiu 4.a, la mateixa documentació que es demana per l’apartat 1.a d’aquest annex.
- Per al motiu 4.b, per a fills menors d’edat, la mateixa documentació que es demana per l’apartat 1.b d’aquest annex.
- Per al motiu 4.b, per a cònjuge o parella de fet:
- Llibre de família que acrediti el grau de parentiu o resolució d’inscripció al registre de parelles de fet
- Certificat de convivència segons les dades del padró municipal que justifiqui el domicili habitual del cònjuge o parella de fet.
- Certificat de convivència segons les dades del padró municipal que justifiqui el domicili habitual del funcionari.
C) Per a funcionaris de carrera amb primera destinació definitiva a les Illes Balears en el curs 2022-2023 o 2023-2024
5. Per formar part d'equips directius o per motius personals
Per a aquest punt, els centres sol·licitats han d'estar ubicats en la mateixa illa on el sol·licitant té la destinació definitiva.
5.a
Per formar part d'equips directius dels centres docents.
5.b
Per conciliació de la vida familiar, en els termes descrits en l'apartat 1.b.
CEP del 21 d'abril al 10 de maig
Presentació sol·licituds
Presentació sol·licituds
- La sol·licitud només es pot presentar de forma telemàtica
- Els interessats han d'adjuntar a la sol·licitud el projecte de treball referit a l'àmbit de l'assessoria sol·licitada, segons les indicacions de l'annex 3.
- Cada persona només pot sol·licitar una plaça d'assessoria, sempre que compleixi els requisits exigits. A la sol·licitud s'ha d'indicar l'àmbit de l'assessoria i el CEP al qual s'opta.
- Els interessats han de complir els requisits i mèrits en la data d'acabament del termini de presentació de la sol·licitud, excepte els que s'estableixen en els apartats 2. 1. b) i c) d'aquest annex i els mèrits de l'apartat d'experiència professional de l'annex 4, que es computaran a 31 d'agost de 2023. Només es valoren els requisits i els mèrits recollits en el Portal de Serveis al Personal i en els registres de la Conselleria d'Educació i Formació Professional.
Accés al tràmit
del 21 d'abril al 10 de maig, ambdós inclosos
tràmit conclòs
Normativa
Requisits
Requisits
- Ser funcionari de carrera en servei actiu d'un dels cossos següents: mestres, professors d'educació secundària, professors tècnics de formació professional o professors d'ensenyaments de règim especial.
- Acreditar una antiguitat mínima de cinc anys com a funcionari de carrera en actiu en algun dels cossos a què fa referència l'apartat a).
- Tenir una experiència de cinc anys, com a mínim, impartint docència directa a l'aula dels ensenyaments regulats per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig.
- Estar destinat a qualsevol centre de la comunitat autònoma de les Illes Balears en el moment de la publicació d'aquesta convocatòria.
- Acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant la possessió del certificat de capacitació corresponent a cada etapa educativa o alguna titulació equivalent.
- No haver estar condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i identitat sexual, així com per tràfic d'éssers humans.
No poden presentar-se a aquesta convocatòria els assessors de formació ni els directors que no hagin superat els processos d'avaluació dels assessors o dels directors de CEP de les dues darreres convocatòries, d'acord amb el que s'estableix en els articles 13. 3 i 15. 4 del Decret 41/2016, de 15 de juliol, pel qual es regula la formació permanent del professorat de l'ensenyament no universitari de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Obligacions de caràcter general
Obligacions
- Els assessors han de col·laborar en la realització d'activitats formatives d'altres CEP o de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, segons el que estableixi el Servei de Normalització Lingüística i Formació, amb el coneixement previ de la direcció del seu CEP d'origen.
- La definició de places amb un perfil determinat no implica que les tasques de l'assessor s'hagin de limitar a l'àmbit al qual opta i accedeix. De la mateixa manera, encara que el docent que opta a una plaça d'assessoria sigui especialista en alguna àrea, matèria o etapa educativa, ha d'atendre la seva tasca d'assessorament des d'una perspectiva interdisciplinària i globalitzadora. El principi de complementarietat en el desenvolupament dels programes de formació exigeix que qualsevol assessor pugui i hagi de desenvolupar tasques formatives en qualsevol de les etapes educatives i en qualsevol aspecte curricular i d'organització que plantegin els centres educatius.
Condicions generals del lloc de feina
Comissió de selecció
Comissió
- S'ha de constituir una Comissió de Selecció, formada pels membres següents:
a) La directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, o la persona que delegui, que l'ha de presidir i que pot dirimir amb el seu vot els empats que es puguin produir.
b) La cap del Servei de Normalització Lingüística i Formació, o la persona que delegui.
c) Un inspector d'educació, designat per la cap del Departament d'Inspecció Educativa.
d) Un funcionari adscrit al Servei de Normalització Lingüística i Formació, que ha d'actuar com a secretari.
e) La cap del Servei d'Innovació Educativa, o la persona que delegui. - Cada organització sindical amb representació a la Mesa Sectorial d'Educació de les Illes Balears podrà designar una persona perquè assisteixi a les sessions de la Comissió com a observadora.
- Per a la constitució i el funcionament de la Comissió és imprescindible la presència d'un mínim de tres dels seus membres, entre els quals hi ha d'haver la presidenta i el secretari.
- Una vegada constituïda la Comissió, es publicarà a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice.caib.es) la relació de les persones que la integren.
- La publicació a la pàgina web de la Direcció General d'aquesta Resolució i de la resta de documents lligats a aquest procediment s'ha de considerar com a notificació als interessats, d'acord amb el que preveu l'article 43 de la Llei 39/2015.
- La Comissió pot sol·licitar el parer d'experts en relació amb les funcions dels assessors dels CEP.
- Les funcions de la Comissió són:
a) Verificar el compliment dels requisits d'accés dels sol·licitants.
b) Valorar els mèrits dels candidats, segons el barem de l'annex 4.
c) Valorar el projecte dels candidats que hagin superat la primera fase del procés de selecció.
d) Dur a terme i valorar l'entrevista personal amb els candidats que hagin superat la primera fase del procés de selecció.
e) Resoldre els dubtes o les discrepàncies que puguin sorgir en el desenvolupament del procés.
f) Resoldre les reclamacions que es puguin produir.
g) Publicar les llistes provisionals i definitives de les diferents fases del procés a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice.caib.es) .
h) Fer la proposta d'assessors seleccionats per cobrir les places convocades. - Els membres de la Comissió s'han d'abstenir d'intervenir, i ho han de notificar a l'autoritat competent, quan concorrin les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Igualment, els participants podran recusar els membres de la Comissió quan concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 24 de la Llei esmentada.
Procediment de selecció
Procediment
- El procediment de selecció consta de dues fases: una primera fase en què s'han de comprovar els requisits i valorar els mèrits, i una segona fase en què es valora el projecte i es duu a terme una entrevista als aspirants que superin la primera fase de selecció.
- En la primera fase de selecció (fase de concurs) , la Comissió de Selecció ha de dur a terme les funcions següents:
a) Ha de comprovar que els sol·licitants compleixen els requisits establerts en el punt 2 d'aquest annex.
b) Ha de revisar i aplicar el barem de mèrits (annex 4) .
c) Ha d'aprovar i publicar la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos amb les puntuacions provisionals d'aquesta primera
fase a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice.caib.es). En el cas dels aspirants exclosos, s'ha d'indicar la causa d'exclusió.
Els aspirants tenen un termini de cinc dies naturals comptadors a partir de l'endemà que es faci pública la relació anterior per presentar les al·legacions que estimin convenients davant la Comissió de Selecció. Aquestes al·legacions s'han de presentar en un dels registres habilitats per la Conselleria d'Educació i Formació Professional, a les delegacions territorials d'Educació o en qualsevol altra dependència referida en l'article 16 de la Llei 39/2015. Dins el mateix termini també s'ha de trametre una còpia de les al·legacions en què consti la data d'entrada al registre a l'adreça de correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..
d) Un cop estudiades i resoltes les reclamacions presentades, la Comissió ha de publicar la relació definitiva d'aspirants admesos iexclosos, amb les puntuacions definitives d'aquesta primera fase, a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice.caib.es). - Per a la segona fase de selecció (fase de projecte i entrevista) , s'han de tenir en compte els aspectes següents:
- En aquesta segona fase, només poden ser valorats els aspirants que no hagin estat exclosos de la primera fase de concurs.
- La Comissió ha de valorar el projecte de cada candidat d'acord amb el guió que figura en l'annex 3 i l'ha de puntuar amb entre 0 i10 punts. La no presentació del projecte es valora amb 0 punts.
- La Comissió ha de dur a terme una entrevista, que s'ha de valorar amb entre 0 i 10 punts. Aquesta entrevista té una doble finalitat:
- Defensar el projecte presentat. La defensa no significa la reiteració de l'exposició dels continguts del projecte, que ja s'han formulat al document presentat, sinó de les bases i dels arguments en què es fonamenta. Els aspirants disposaran d'un màxim de deu minuts per defensar el seu projecte.
- Debatre amb la Comissió durant un màxim de quinze minuts sobre aspectes del projecte o qualsevol altre tema relacionat amb la formació permanent del professorat, el plantejament de qüestions pràctiques relacionades amb l'exercici de la funció assessora i l'àmbit de l'assessoria a la qual es presenta.
- Si l'aspirant no es presenta a l'entrevista, aquesta s'ha de valorar amb 0 punts.
- Per superar aquesta fase, és imprescindible obtenir una puntuació mínima de 5 punts a la valoració del projecte i una puntuació mínima de 5 punts a l'entrevista.
Selecció
Selecció
- Una vegada acabades les dues fases, la Comissió ha de publicar una relació provisional dels aspirants amb indicació de la puntuació del projecte i de l'entrevista i amb la puntuació total, que ha de ser la suma de la del projecte i la de l'entrevista. Aquesta informació es farà pública al web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice.caib.es).
- La Comissió també ha de publicar al web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice.caib.es) l'adjudicació provisional de les places d'acord amb la puntuació total de cada aspirant que hagi superat les dues fases, que ha de ser la suma de les puntuacions obtingudes en cadascuna de les dues fases de selecció.
- L'ordre de prioritat per a l'adjudicació de les places és el de la major puntuació total obtinguda segons el punt 9. 2. En cas d'empat en la puntuació final entre dos sol·licitants o més, s'ha d'adjudicar la plaça a la persona que hagi obtingut més puntuació en la segona fase; si l'empat continua, s'ha d'adjudicar al candidat que hagi obtingut més puntuació en l'apartat 2 del barem de mèrits.
- L'endemà de la publicació de l'adjudicació provisional de places s'obre un termini de cinc dies naturals perquè les persones interessades puguin presentar les possibles reclamacions o renúncies a aquesta adjudicació per qualsevol dels procediments recollits en el punt 8. 2. c) d'aquest annex. Dins el mateix termini també s'ha de trametre una còpia de la reclamació o de la renúncia en què consti la data d'entrada al registre a l'adreça de correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.. No s'admetrà cap renúncia fora del termini establert.
- Un cop estudiades i resoltes les reclamacions i renúncies presentades, la Comissió ha de publicar les llistes definitives a la pàgina web de la Direcció General de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa (http://dgpice.caib.es).
Resolució, designació i provisió de les places
Resolució
- Un cop publicada l'adjudicació definitiva de places, la Comissió ha d'elevar la proposta a la directora general de Primera infància, Innovació i omunitat Educativa, que ha de dictar una resolució provisional en què es declarin seleccionats els aspirants proposats per la Comissió.
- Una vegada publicada, s'estableix un termini de cinc dies naturals comptadors des de l'endemà de la publicació perquè els interessats puguin presentar una reclamació o la renúncia.
- Els aspirants que superin el procés de selecció i siguin nomenats per a les places del present concurs com a assessors de formació se'ls adjudicarà una comissió de serveis segons les condicions i procediments prevists en el punt 4 de l'article 5 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016 per la qual es regulen l'organització i el règim de funcionament de la xarxa de centres de professorat de les Illes Balears.
- Malgrat que prenguin possessió de la plaça d'assessor de formació, els docents nomenats han de participar en les activitats docents del curs acadèmic 2022-2023 previstes al seu centre, inclosa l'avaluació extraordinària de setembre.
- D'acord amb el punt 5 de l'article 5 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016, en el cas que no s'hagin cobert la totalitat de les places convocades, la directora general de Personal Docent, a proposta de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, ha de nomenar funcionaris docents perquè ocupin aquestes places en règim de comissió de serveis de manera provisional, de l'1 de setembre de 2023 al 31 d'agost de 2024, és a dir, per un període d'un any. Quan finalitzi aquest primer any, i fins que hi hagi un nou concurs de mèrits, la directora general de Personal Docent, a proposta de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa, ha de nomenar per a cada curs escolar funcionaris docents que ocupin aquestes places de manera provisional durant un any en règim de comissió de serveis.
Avaluació
Avaluació
- Segons el punt 4 de l'article 5 de l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de dia 11 de març de 2016, els assessors seleccionats en aquesta convocatòria han de ser avaluats en acabar el seu segon any com a assessors. Si el resultat de l'avaluació és positiu, se n'ha de renovar el nomenament, de nou en comissió de serveis, per un període de dos anys. Un cop finalitzat aquest segon nomenament, s'ha de dur a terme una nova avaluació que, si és positiva, permetrà la pròrroga de la comissió de serveis per quatre anys més.
- Les avaluacions s'han de dur a terme d'acord amb l'article 6 de l'Ordre dia 11 de març de 2016 esmentada. Les característiques de l'avaluació no recollides en l'article esmentat s'han de dictar mitjançant unes instruccions de la directora general de Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa. En aquestes instruccions es poden detallar aspectes relatius a l'avaluació no recollits en l'Ordre, incloent-hi la possibilitat d'afegir més referents per a la realització de l'avaluacio.
- Si el resultat de l'avaluació és negatiu, no es renovarà la comissió de serveis i l'assessor cessarà en les seves funcions en acabar la comissió de serveis.
Places convocades
Mallorca 8 places
CEP de Palma Jaume Cañellas Mut
- Assessoria de l'àmbit de les metodologies d'aprenentatge: dues places.
- Assessoria de l'àmbit de la convivència i de les competències socials i emocionals: una plaça.
CEP d'Inca
- Assessoria de l'àmbit de les metodologies d'aprenentatge: una plaça.
- Assessoria de l'àmbit de la convivència i de les competències socials i emocionals: una plaça.
- Assessoria de l'àmbit de la inclusivitat i l'atenció a la diversitat: una plaça.
CEP de Calvià
- Assessoria de l'àmbit de la convivència i de les competències socials i emocionals: una plaça.
- Assessoria de l'àmbit de les metodologies d'aprenentatge: una plaça.
Menorca 2 places
CEP de Menorca
- Assessoria de l'àmbit de la convivència i de les competències socials i emocionals: una plaça.
- Assessoria de l'àmbit de la inclusivitat i l'atenció a la diversitat: una plaça.
Eivissa 4 places
CEP d'Eivissa
- Assessoria de l'àmbit de les metodologies d'aprenentatge: una plaça.
- Assessoria de l'àmbit de la convivència i de les competències socials i emocionals: una plaça.
- Assessoria de l'àmbit de la formació lingüística, social i artística: una plaça.
- Assessoria de l'àmbit de la inclusivitat i l'atenció a la diversitat: una plaça.
IEDIB del 8 al 12 de maig
Convocatòria i normativa
Convocatòria i normativa
Convocatòria
Resolució conjunta del director general de Planificació, Ordenació i Centres i de la directora general de Personal Docent de dia 4 de maig per la qual s’aprova la convocatòria pública per cobrir, en comissió de serveis per a les places de jornada sencera o complement d’horari en el cas de places de jornada parcial, places de professor de l’Institut d’Ensenyaments a Distància de les Illes Balears (IEDIB)
Presentació de sol·licituds
Presentació de sol·licituds
Termini de presentació de sol·licituds
del 8 al 12 de maig, ambdós inclosos
- Les sol·licituds (annex 5) s'han de presentar a un dels registres habilitats per la Conselleria d'Educació i Formació Professional, a les delegacions territorials, al Registre Electrònic General o a qualsevol de les dependències que determina l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També s'ha d'enviar una còpia escanejada de la sol·licitud, una vegada registrada, a l'adreça de correu electrònic Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. dins el termini establert.
altres registres on presentar les sol·licituds
- A la sol·licitud s'han d'adjuntar els documents següents, amb l'índex corresponent:
- Els documents justificatius del compliment dels requisits generals, que s'indiquen en l'annex 4. No cal presentar els documents que figurin al Portal del personal.
- Els documents justificatius dels mèrits especificats en l'annex 5. No cal presentar els mèrits que figurin al Portal del personal.
- Els requisits i els mèrits que al·leguin les persones interessades han de complir-se en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, excepte els d'experiència professional, que es comptaran a l'acabament del curs escolar 2022-2023.
- La sol·licitud (annex 5) i la documentació justificativa s'han de presentar en el termini de cinc dies hàbils comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució en el BOIB.
Requisits
Requisits
- Ser funcionari de carrera en servei actiu del cos de professors d'educació secundària, del cos de professors d'escola oficial d'idiomes o del cos de professors tècnics de formació professional (a extingir).
- Tenir, en una data anterior a l'1 de setembre de 2022, la destinació definitiva a qualsevol centre de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
- Tenir les titulacions o els certificats que acrediten el domini de la llengua catalana exigible de conformitat amb l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari, se n'estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l'exempció de l'avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d'Assessorament per a l'Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB 27/3/2018 núm. 38).
- No haver estat separat, mitjançant un procediment disciplinari, del servei de cap de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de manera absoluta o especial, per resolució judicial, per a ocupacions o càrrecs públics, ni haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la identitat sexual, ni per tràfic d'éssers humans.
- Haver superat la formació específica per a l'IEDIB organitzada per la Conselleria d'Educació i Formació Professional durant l'any 2023, amb una nota mínima de 5 a la unitat didàctica.
Places convocades
Places senceres
Construccions civils i edificacions 3 places
- Mòduls assignats: Estructures de construcció, Desenvolupament de projectes d’edificació i residencial, replantejaments de construcció, Planificació de construcció, Medició i valoracions de construcció, Disseny i construcció d’edificis. Instal·lacions en edificacions, Efuciència energètica en edificació, Representacions de construcció i Desenvolupament de projectes d’edificació no residencial.
Dibuix 1 plaça
- Matèries assignades: Dibuix tècnic aplicat a les arts plàstiques i al disseny, Projectes artístics, fonaments artístics, Moviments culturals i artístics, Preparació PBAU (Moviments culturals i artístics), Preparació PBAU (Projectes artístics), Preparació PBAU (Disseny), Preparació PBAU (Fonaments artístics), Preparació PBAU (Dibuix tècnic aplicat a les arts plàstiques i al disseny).
Física i química 1 plaça
- Matèries assignades: Ciències generals, Treball de recerca, Preparació física UIB25 i preparació ciències generals PBAU.
FOL 1 plaça
- Mòduls assignats: FOL i Empresa iniciativa emprenedora.
Geografia i història 1 plaça
- Matèries assignades: Història d'Espanya, Història de l'art, preparació de la PBAU Història d’Espanya, preparació de la PBAU Història de l’art i preparació Història per a l'accés a la UIB per a majors de 25.
Informàtica 8 places
- Mòduls assignats: Administració de sistemes gestors de bases de dades, Aplicacions web, Big data aplicat, Gestió de bases de dades, Implantació d’aplicacions web, Llenguatges de marca i sistemes de gestió d’informació, Models d’intel·ligència artificial, Planificació i administració de xarxes, Programació d’intel·ligència artificial, Programació i tractament de dades I i II (batxillerat), Seguretat i alta disponibilitat, Seguretat informàtica, Serveis de xarxa i Internet, Serveis en xarxa, Sistemes d’aprenentatge automàtic, Sistemes de big data, Sistemes operatius en xarxa i Xarxes locals.
- Altres tasques: Coordinació TIC
Intervenció sociocomunitària 1 plaça
- Mòduls assignats: Organització de l’atenció a les persones en situació de
dependència, destreses socials característiques i necessitats de les persones en situació de dependència.
Música 1 plaça
- Matèries assignades: Anàlisi musical I, i II, Llenguatge i pràctica musical, Història de la música i la dansa, Cor i tècnica vocal I i II, Preparació PBAU (Cor i tècnica vocal II), Preparació PBAU (Anàlisi nusical II) i Preparació PBAU (Història de la música i la dansa)
Processos i mitjans de comunicació 2 places
- Mòduls assignats: Disseny, dibuix i modelatge per a animació, Animació d’elements 2D i 3D, Color, il·luminació i acabats 2D i 3D i Realització de projectes multimèdia interactius.
Processos sanitaris 2 places
- Mòduls assignats: Suport psicològic en situacions d’emergència, Atenció sanitària especial en situacions d’emergència, Plans d’emergències i dispositius de riscs previsibles, Anatomofisiologia i patologia bàsiques, Logística sanitària en emergències, Evacuació i trasllat de pacients.
Procediments sanitaris i assistencials 1 plaça
- Mòduls assignats: Atenció higiènica, Atenció sanitària i Teleemergències
Serveis a la comunitat 1 plaça
- Mòduls assignats: Atenció i suport psicosocial, Suport a la comunicació, Suport domiciliari i Teleassistència.
Sistemes i aplicacions informàtiques 2 places
- Mòduls assignats: Implantació de sistemes operatius, Administració de sistemes operatius, Fonaments de maquinari, Muntatge i manteniment d’equips, Aplicacions ofimàtiques i Sistemes operatius monoestació
Mitges jornades
Alemany (EOI) 1 plaça
- Nivell bàsic A1, Nivell bàsic A2.
Biologia i geologia 1 plaça
- Matèries assignades: Preparació Biologia PBAU i Tècniques experimentals.
Construccions civils i edificacions 1 plaça
- Mòduls assignats: Estructures e construcció, Desenvolupament de projectes d’edificació i residencial, replantejaments de construcció, Planificació de construcció, Medició i valoracions de construcció, Disseny i construcció d’edificis.
Instal·lacions en edificacions, Eficiència energètica en edificació, Representacions de construcció i Desenvolupament de projectes d’edificació no residencial.
Cultura clàssica 1 plaça
- Matèries assignades: Grec I, Grec II i preparació PBAU.
Francès 1 plaça
- Matèries assignades: Segona llengua estrangera (francès) I, Segona llengua estrangera (francès) II i preparació Francès II PBAU.
Informàtica 1 plaça
- Mòduls assignats: Administració de sistemes gestors de bases de dades, Aplicacions web, Big data aplicat, Gestió de bases de dades, Implantació d’aplicacions web, Llenguatges de marca i sistemes de gestió d’informació,
Models d’intel·ligència artificial, Planificació i administració de xarxes, Programació d’intel·ligència artificial, Programació i tractament de dades I i II (batxillerat), Seguretat i alta disponibilitat, Seguretat informàtica, Serveis de xarxa
i Internet, Serveis en xarxa, Sistemes d’aprenentatge automàtic, Sistemes de big data, Sistemes operatius en xarxa i Xarxes locals. - Altres tasques: Coordinació TIC
Procediments sanitaris i assistencials 1 plaça
- Mòduls assignats: Atenció higiènica, Atenció sanitària i Teleemergències
Sistemes electrotècnics i automàtics 1 plaça
- Mòduls assignats: Màquines elèctriques, Instal·lacions solars fotovoltàiques.