
Tota la informació sobre les interinitats
Com foren les interinitats 2024-25
Canvi de disponibilitat - fins al 16 de desembre inclòs
- Últim tràmit urgent del 2n bimestre: del 2 al 4 de desembre de 2025.
- Últim tràmit ordinari del 2n bimestre: del 5 al 9 de desembre de 2025.
- Període de Nadal: tràmit ordinari del 23 al 29 de desembre de 2025. Tràmit urgent del 2 al 5 de gener de 2026.
- Canvi a disponible per al 3r bimestre: fins al 16 de desembre (inclòs), mitjançant el tràmit telemàtic.
- Si no vas participar en l’adjudicació d’estiu (i estaves obligat/da), no podràs estar disponible fins al 3r bimestre.
- Inici adjudicacions del 3r bimestre: tràmit ordinari del 9 al 12 de gener de 2026. Tràmit urgent del 13 al 15 de gener de 2026.
Tràmit previ a la presa de possessió
Tràmit previ a la presa de possessió
El curs 2025-26 la Conselleria considera que no fer el tramit previ a la presa de possessió (PPP) dins el termini corresponent és equivalent a una renúncia no justificada i implicia l'exclusió de la borsa pel curs escolar actual i el següent.
Termini per fer el PPP
En els tràmits de l'estiu
- Tres dies hàbils des de l'endemà de l'adjudiació definitiva.
En els tràmits de substitucions
- Fins a les 8:00 de l'endemà de l'adjudiació.
Canvi d'opcions (illes o zones i tipus de jornada). Segon tràmit - del 9 de desembre, a les 10:00, al 12 de desembre, a les 9:59
El curs 2025-26 es podran modificar les opcions (illes o zones geogràfiques i tipus de jornada) dues vegades.
En els tràmits dels caps de setmana i en les telefonades i correus electrònics d'entre setmana, estarem obligats a sol·licitar o acceptar totes les places d'acord a les opcions que tenguem seleccionades.
Segon tràmit de canvi d'opcions
- Del 9 de desembre, a les 10:00, al 12 de desembre, a les 9:59
Canvi d'opcions
del 9 a les 10:00 al 12 de desembre a les 9:59
Normativa
Convocatòria
- Resolució del director general de Personal Docent i Centres Concertats de 10 de febrer de 2025 per la qual s’aprova la convocatòria pública per formar una borsa d’aspirants a funcionaris interins docents per al curs 2025-2026.
Modificacions
- 25 de març - Correcció d'errades: annex 2 (documentació requisists), annex 3 (barem) i annex 4 (titulacions)
- 25 d'abril - Correcció d'errades: annex 4 (titulacions)
Adjudicacions i altres tràmits
Persones que mantenen la plaça
- 23 de juliol. Adjudicació. provisional
- 24 h reclamacions
- 25 de juliol Adjudicació definitiva
Resta d'interins
- Tria de places: del 29 de juliol, a les 10:00, a l'1 d'agost. a les 9:59
- 3 d'agost: Adjudicació provisional
- 24 h de reclamacions
- 4 d'agost: Adudicació definitiva
Nou tràmit urgent de l'estiu
- Del 5 d'agost, a les 10:00. al 7 d'agost, a les 9:59
- Només les places no adjudicades en el tràmit anterior.
- 7 d'agost: Adjudicació provisional
- 24 h de reclamacions
- 8 d'agost: Adudicació definitiva
Tràmit previ a la presa de possessió. Adjudicacions de l'estiu
- S'ha de fer dins dels tres dies hàbils següents. No fer-lo dins d'aquest termini implica perdre la plaça.
Canvi de disponibilitat per poder fer el primer tràmit de substitucions
- L'han de fer totes les persones que no hagin obtingut plaça a l'adjudicació de l'estiu.
- És requisit indispensable per poder fer el primer tràmit de substitucions.
- Del dia 6 d’agost, a les 10:00, al 27 d’agost, a les 9:59 hores
Primer tràmit de canvi d'opcions (illes o zones i tipus de jornada)
- Del 25 d’agost, a les 10:00, al 27 d’agost, a les 9:59
Primer tràmit ordinari i extraordinari de substitucions
- Del 29 d'agost a l1 de setembre
Primer tràmit urgent
- Del 2 de setembre al 4 d'agost
Tràmit previ a la presa de possessió. Adjudicacions durant el curs
- S'ha de fer abans de les 8h del dia següent al dia de l'adjudicació. No fer-lo dins d'aquest termini implica perdre la plaça.
Segon tràmit de canvi d'opcions (illes o zones i tipus de jornada)
- Del 9 de desembre, a les 10:00, al 12 de desembre, a les 9:59
Llistes de persones admeses i excloses
Llistes definitives - 3 de juliol
Llistes provisionals - 29 d'abril
Reclamacions
del 30 d'abril al 6 de maig
termini conclòs
Important
- La puntuació de formació permanent no hi surt reflectida. Aquesta puntuació s’actualitzarà al llistat definitiu. Hi haurà un procediment diferenciat per esmenar-ho.
- Les tutoritzacions del 2024-25, ja que aquesta resolució es publicarà al final de juny. Ho publicaran a la llista definitiva.
Baremació particular
- Inclourà observacions de totes aquelles coses esmenables.
Reclamacions
- Com sempre podrem reclamar qualsevol cosa, però només podrem aportar nova documentació si va referida als requisists. La documentació per als mèrtis s'hauria d'haver aportat durant el tràmit de sol·licituds que va acabaf el 17 de març.
Esmena del requisit de català i del de màster de formació
Hi ha dos terminis, segons el col·lectiu a qui va dirigit, per esmenar els requisists de català i/o màster de formació.
Termini per a les persones excloses per català o màster que tenen plaça a dia 30 de juny de 2024
Les persones excloses pel requisit de català i/o de màster de formació que han fet feina el curs actual, són cessades el 30 de juny.
Si el requisist no s'esmena amb aquest tràmit, el cessament seguirà essent el 30 de juny i hauran de triar al tràmit de l'estiu.
Si s'esmena, el cessament serà, segons la plaça que s'ocupa:
- Substitucions: 31 de juliol (si no s'incorpora abans el titular)
- Vacants i altres places de 3 anys: 31 d'agost de 2027 (si la plaça no s'ocupa abans per un funcionari de carrera o en pràctiques)
Esmenes
del 27 de juny a les 10:00 al 3 de juliol a les 23:59
Les persones que han obtingut la FOLC aquest curs ja se'ls toca haver carregat al portal del personal (es pot consultar) i no cal que facin aquest tràmit.
Aquesta esmena no té efectes per a les adjudicacions de l'estiu, només té efectes a l'hora de modificar el cessament actual. La considereació d'admès/a a la llista tendrà efectes a 1 de setembre.
Termini extraordinari
S'iniciarà a partir de l'adjudicació definitiva de l'estiu (previsiblement, a inici d'agost) fins la convocatòria per a la constitució de la borsa per al curs 2026-27.
Si s'esmena en aquest termini, tindrà efectes a partir del primer tràmit de substitucions del setembre o, si es fa durant el curs, a partir del tràmit següent en que es faci l'esmena.
Aquesta esmena no té efectes damunt el nomenament del curs 2025-26.
Integració a la llista i sol·licituds
Integració a la llista
Totes les persones amb feina fins dia 13 de febrer del 2025 toquen haver estat integrades. Comprova si t'han integrat o no:
Resultat integració 2025-26
a partir del 14 de febrer
Tràmit d'interinitats
Fes el tràmit si:
- Encara no formes part de la borsa o no t'hi han integrat.
- Vols actualitzar o afegir-hi dades personals, funcions, zones, jornades, titulacions o mèrits.
- No has participat de cap tràmit ordinari ni has fet feina cap dia fins al 13 de febrer del 2025.
Renúncies a les places de 3 anys
- Es pot renunciar a les places de tres anys (siguin mitges jornades o senceres) sempre i quan s'estassin ocupant el 31 de maig.
- El cessament a la plaça serà en data a 31 d'agost de 2025.
- Es podrà participar del procediment d'adjudicacions de final de juliol.
Formació permanent
Puntuació provisional a la formació permanent - 21 de maig
Només es poden fer reclamacions relatives a les activitats formatives de les quals s’ha presentat documentació durant el termini de sol·licituds (del 17 de febrer al 17 de març).
A l’apartat de SOL·LICIT del tràmit telemàtic s’han d’enumerar els títols de cada una de les activitats formatives de les quals es vol que es faci revisió de la puntuació atorgada, així com les raons per les quals es considera que s’ha de revisar la baremació de l’activitat.
Només es pot reclamar l'apartat de formació permanent.
Reclamacions
del 22 al 28 de maig
termini conclòs
Persones que han desisitit per no presentar la documentació requerida - 20 de maig
- Resolució i diligència
- Llista de persones que han desisitit
Requeriments a la formació presentada - 4 de maig
Llista de persones que han presentat alguna formació nova i que són requerides per esmenar-ne alguna.
- Resolució i diligència
- Llista de persones requerides
- Motius del requeriment
Presentació de requeriments
del 5 al 9 de maig
termini conclòs
Presentació de nova formació permanent
Sol·lcituds de formació permanent
17 de febrer al 17 de març
tràmit conclòs
Dubtes freqüents
Quins són els terminis de la convocatòria?
Del 17 de febrer al 17 de març.
Fins a quin dia es comptaran els mèrits?
- Experiència docent i càrrecs ocupats: fins a 31 de desembre de 2024.
Formació permanent: fins a 31 d’agost de 2024.
Oposicions: s’actualitzaran d’ofici fins 31 d’agost de 2025.
Quin és el darrer dia en què s'han de complir els requisits?
Fins el darrer dia de la convocatòria, dia 17 de març de 2025.
Com puc accedir als tràmits telemàtics?
Mitjançant un dels sistemes seguents:
- Cl@ve
- DNI electrònic
- Certificat digital reconegut
Important! la tramitació telemàtica només es completa quan s'envia la sol·licitud i s'obté un número de registre. Només es considera vàlida la darrera sol·licitud i documentació registrada telemàticament.
És obligatori seleccionar especialitats i opcions en el tràmit?
Si, almenys s'ha de triar una especialitat o funció, una zona i jornada. En el cas de Mallorca, sempre cal seleccionar-ne com a mínim tres.
Per a les persones interines amb plaça vacant o d'execució de programes temporals adjudicada abans o durant el curs 2024-2025 hauran de seleccionar almenys l'especialitat o funció i les opcions que corresponguin a aquesta plaça, si no volen renunciar-hi de forma voluntària, en cas que no triin les opcions de la plaça cessaran a 31 d'agost.
En el procediment d'adjudicació de substitucions extraordinari i en les adjudicacions de l'estiu, estarem forçats a posar les especialitats o funcions i les opcions elegides (zones i tipus de jornada).
En les adjudicacions de l'estiu i les adjudicacions ordinàries dels caps de setmana també podrem afegir voluntàriament places de qualsevol opció.
Qui s'integrarà automàticament a la borsa?
Totes les persones que a 13 de febrer de 2025 hagin fet feina un dia o realitzat un tràmit de substitucions, seran integrades automàticament amb la mateixa informació que constava i no caldrà que facin el tràmit, si no volen modificar cap de les opcions, funcions, zones o jornades.
Les persones integrades a través del tràmit urgent el curs 2024-25, romandran a la borsa a l'especialitat o funció i a l'illa a la qual varen exercir, sempre que compleixin tots els requisits.
Els aspirants integrats podran actualitzar les dades personals, especialitats, funcions, zones, jornades, titulacions i mèrits, així com manifestar la voluntat de no ser integrats a la borsa a través del tràmit telemàtic.
Qui ha de fer el tràmit telemàtic?
- Les persones integrades automàticament a la borsa que vulguin modificar dades personals, especialitats, funcions, zones, jornades, titulacions i mèrits, així com manifestar la voluntat de no ser integrats a la borsa.
-
Les persones que no s'hagin integrat i vulguin formar part de la borsa d'interins.
-
Les persones que no compleixin els requisits de reciclatge de català i de formació pedagògica (màster de formació), també l’han de fer. Aquests requisits es podran esmenar a partir del dia següent de la publicació de la llista definitiva d'adjudicacions de destinacions provisionals i fins al dia anterior de la convocatòria d'interins del curs 2026-27, amb conseqüències immediates en la llista, a partir del primer tràmit de setembre.
Convé que faci el tràmit telemàtic?
Et recomanam fer-lo, almenys per comprovar que les nostres dades, funcions, opcions i mèrits, siguin correctes.
Puc indicar que no vull ser integrat a la llista d'interins?
Sí. Ho trobaràs a l'inici del tràmit telemàtic.
Quines dades puc modificar?
Podràs actualitzar les dades personals, les especialitats o funcions i les zones (illes) i tipus de jornada a cada zona.
També podràs actualitzar titulacions i mèrits.
La formació permanent que no aparegui en el tràmit s'ha d'introduir mitjançant un tràmit telemàtic distint. El trobaràs a l'inici d'aquest article.
Quan es completa la tramitació telemàtica?
Quan s'envia la sol·licitud i s'obté un número de registre.
Puc fer el tràmit més d'una vegada?
Sí, però només serà vàlida la darrera sol·licitud i documentació adjunta registrada telemàticament.
La documentació només s'admetrà en format PDF.
Puc participar del tràmit si no tenc el requisit de català?
Sí. En aquest cas, quedaries exclòs.Les persones excloses per català tenen les mateixes obligacions que les persones admeses pel que fa a la participació en l'adjudicació de l'estiu o de les adjudicacions durant el curs escolar. Tot i que s'ordenen després d eles persones admeses.
Aquest requisit es pot esmenar a partir del dia següent de la publicació de la llista definitiva d'adjudicacions de destinacions provisionals i fins al dia anterior de la convocatòria d'interins del curs 2026-27, amb conseqüències immediates en la llista, a partir del primer tràmit de setembre.
Puc participar del tràmit si no tenc el Màster universitari de formació?
Sí. En aquest cas, quedaries exclòs. Les persones excloses per màster de formació només poden participar dels tràmits urgents.
Aquest requisit es pot esmenar a partir del dia següent de la publicació de la llista definitiva d'adjudicacions de destinacions provisionals i fins al dia anterior de la convocatòria d'interins del curs 2026-27, amb conseqüències immediates en la llista, a partir del primer tràmit de setembre.
Com puc cercar una titulació?
El cercador cerca la literalitat del que escrivim. Convé utilitzar paraules clau (universitat, especialitat, etc)
Estic obligat a seleccionar totes les funcions que puc exercir?
No. Pots deixar funcions sense seleccionar. Però no podràs seleccionar places d'aquesta funció en cap tràmit durant el curs 2025-26.
En l'adjudicació de l'estiu quines places puc posar i a quines estic obligat?
A l'adjudcació de l'estiu hi podem triar totes les places de qualsevol zona/illa i tipus de jornada, però estam obligats a posar totes les places de les zones/illes i tipus de jornada de les nostres opcions. Només de les funcions o especialitats seleccionades.
Si tenc una plaça per tres anys, he de manenir les zones?
Si tens una plaça de 3 anys i no tries la zona a la qual pertany la teva plaça, la Conselleria t'obligarà a renunciar a la plaça que tens encara que no s'hagin complert els 3 anys.
En les adjudicacions de places que es facin a partir del setemnbre, quines places puc posar i a quines estic obligat?
En les adjudicacions ordinàries (cap de setmana) hem d'actuar com en les adjudicacions de l'estiu.
En les adjudicacions urgents totes les places són voluntàries.
En el tràmit extraordinari de les telefonades o correu electrònic estam obligats a acceptar totes les places d'acors a les nostres opcions.
Podré modificar les meves opcions (zones/iiles i tipus de jornada a la llista durant el curs?
Sí. Dues vegades: abans del'1 de setembre i a bans del segon trimestre.
Podré modificar les meves funcions a la llista durant el curs?
No. Només si participes d'un tràmit urgent podries afegir una nova funció.
Barem
- Per ser admès a la borsa els requisits han d'estar assolits fins al 17 de març de 2025.
- La suma dels apartats 2, 3 i 5 no pot superar els 75 punts.
- Tothom serà baremat per tots els apartats del barem, també les persones no tutoritzades.
- Les persones excloses per català, primer de tot s'ordenen pel nivell de català i després per la puntuació resultat d'aplicar el barem.
1. Experiència docent
Sense límit de puntuació.
Es valora l'experiència fins 31 de desembre de 2024.
És la suma dels subapartats següents:
AP 1.1 Centres públics
- 6,500 per any
- 0,542 per mes
- 0,018 per dia
AP 1.2 Centres privats o concertats
- 3,250 per any
- 0,271 per mes
- 0,009 per dia
- Documentació justificativa: Model de certificat (Annex 6) i vida laboral actualitzada
AP 1.3 Com a professor visitant (EUA, Canadà) o en el programa de seccions bilingües a Europa central i oriental, la Xina o països extracomunitaris
- 6,500 per any
- 0,542 per mes
- 0,018 per dia
AP 1.4 Universitats públiques
- 3,250 per any
- 0,271 per mes
- 0,009 per dia
AP 1.5 CEPAs dependents de l’Administració de la CAIB, amb contracte d'una Corporació Local
- 3,250 per any
- 0,271 per mes
- 0,009 per dia
AP 1.6 Escoles infantils de primer cicle d’educació infantil (0-3 anys) de titularitat pública o privada
- 3,250 per any
- 0,271 per mes
- 0,009 per dia
- Documentació justificativa: Model de certificat (Annex 7) i vida laboral actualitzada.
2. Formació acadèmica
Màxim de 30 punts.
La suma dels apartats 2, 3 i 5 no pot superar els 75 punts.
Es valora la formació acadèmica fins 17 de març de 2025.
És la suma dels subapartats següents:
AP 2.1 Nota mitjana de l'expedient acadèmic.
- 2.1.1 De 5,001 a 5,999 o de 1,001 a 1,499 (escala 0 a 4): 2,75 punts
- 2.1.2 De 6,000 a 7,500 o de 1,500 a 2,250 (escala 0 a 4): 5,50 punts
- 2.1.3 Més de 7,500 o més de 2,250 (escala 0 a 4): 8,50 punts
AP 2.2 Doctorat i premis extraordinaris.
- 2.2.1 Títol de doctor: 8,50 punts
- 2.2.2 Premi extraordinari de doctorat: 4,55 punts
- 2.2.3 Premi extraordinari en la titulació aportada per accedir a les especialitats o funcions seleccionades en la sol·licitud: 3,25 punts
AP 2.3 Altres titulacions universitàries.
- 2.3.1 Titulacions de primer cicle: 5,5 punts
- 2.3.2 Titulacions de segon cicle: 6,5 punts
- 2.3.3 Títol universitari oficial de màster diferent del requerit per a l’ ingrés a la funció pública docent per a l’obtenció del qual s’han exigit almenys 60 crèdits : 5,5 punts
- 2.3.4 Titulacions universitàries oficials de grau: 6,5 punts
AP 2.4 Titulacions d'ensenyaments de règim especial (EOI, Conservatori).
- 2.4.1 Conservatori professional - Grau mitjà de música i dansa: 3,25 punts
- 2.4.2 EOI - Cicle elemental o nivell intermedi: 2,5 punt
- 2.4.3 EOI - Cicle superior o nivell avançat: 3,25 punts
- 2.4.4 EOI - Nivell C1: 4,55 punts
- 2.4.5 EOI - Nivell C2: 6,50 punts
- 2.4.6 Titulació de tècnic esportiu superior: 2,50 punts
Les titulacions d'EOI del mateix idioma no s'acumulen entre si.
El C1 de català no es valora ja que és un requisit.
AP 2.5 Titulacions de català (diferents de l'EOI)
- 2.5.1 Títol de mestre de català o equivalent: 6,5 punts
- 2.5.2 Certificat de coneixements superiors de català, orals i escrits (nivell D) o el certificat de nivell C2 de català (o equivalent): 3,25 punts
Titulacions emeses per: Junta avaluadora de català, Direcció General de Política lingüística, Direcció General de Cultura i Joventut, EBAP, Institut d'Estudis Baleàrics o equivalents
Els títols de català de l'EOI es valoren a l'apartat 2.4
A.P 2.6 Titulacions FP
Per cada tìtol de tècnic superior de formació professional: 2,5 punts
3. Formació permanent
Màxim de 30 punts.
Es valora la formació permanent fins 31 d'agost de 2024.
La suma dels apartats 2, 3 i 5 no pot superar els 75 punts.
- Assistent, ponent o coordinador d’activitats de formació reconegudes i registrades al Registre General de Formació Permanent del Professorat: 0,025 punts / hora
Reconeixement de la Formació permanent
Només es pot aportar nova formació finalitzada abans del 31 d'agost del 2024.
Els documents a adjuntar han de tenir format .pdf, .jpg o .jpeg.
S’ha d’adjuntar el títol que faculta per exercir la docència (magisteri /CAP /COFPDE /màster/ altres).
De cada activitat formativa a presentar dins el tràmit telemàtic s’han d’emplenar tots els camps indicats.
Cada activitat formativa indicada al tràmit telemàtic ha de tenir adjuntat el seu corresponent i independent certificat de formació.
En el cas que una sol·licitud ja enviada es vulgui rectificar, cal que facis una nova sol·licitud en la seva totalitat, ja que només és vàlid el darrer enviament que facis per participar en el tràmit.
Tràmit formació permanent
del 17 de febrer al 17 de març
4. Fase d'oposició superada
Sense límit de puntuació.
Només es valoraran fins al 31 d'agost del 2025.
- 4.1 Per superar primera prova de la fase d'oposició dels procediments selectius convocats des de l'any 2018 a la comunitat autònoma de les Illes Balears: 6,5 punts
- 4.2 Per cada fase d'oposició superada dels procediments selectius convocats des de l'any 2018 a la comunitat autònoma de les Illes Balears: 8,5 punts
La puntuació dels dos apartats és acumulable.
L'administració ho actualitzarà d'ofici.
5. Acompliment de càrrecs directius i altres funcions
Màxim 30 punts.
Fins a 31 d'agost de 2023.
- 5.1 Director, cap d'estudis, cap d'estudis adjunt o secretari, a partir del curs 2020-21 en centres públics: 5,5 per any complet, 0.458 per mes
- 5.2 Tutoria i/o cap de departament, a partir del curs 2020-21, en centres públics: 2,75 per any complet, 0,229 per mes.
Novetats per a les llistes d'interinitats 2025-26
Recuperam el tràmit de l'estiu
- El tràmit serà del 29 de juliol, a les 10:00, a l’1 d’agost, a les 9:59 (pendent de publicació al BOIB). Dia 4 d’agost es toca publicar la llista definitiva de persones que han obtingut plaça. No caldrà esperar al setembre per saber on tenim plaça, ni perdre una setmana del nostre sou.
- Flexibilitat: si s’hi participa s’hauran de posar totes les places de les nostres opcions (illes i tipus de jornada), però es podran ordenar entre preferents i no preferents. Les no preferents sempre s’adjudicaran després d’haver intentat adjudicar-les a tothom que les hagi seleccionat com a preferents. Si no s’hi participa, com sempre, no podrem tornar a fer cap procés fins el mes de gener.
- Després del tràmit de l’estiu, previsiblement entre el 5 i el 7 d'agost, hi haurà un primer tràmit urgent amb totes les places que no s’hagin adjudicat.
Començam a recuperar l'estiu per a les persones que no tenen vacant
- Començam a recuperar l’estiu: les persones que enguany obtinguin una plaça prevista per tot el curs escolar no cessaran el 31 de juliol sinó el 31 d’agost. És a dir, tendran el curs complet. Podria afectar al voltant de 2.000 persones.
Prioritat per a persones que perden la plaça de tres anys abans que s'acabi
- Les persones que siguin desplaçades per un funcionari de carrera de la seva plaça de 3 anys tendran prioritat al tràmit de l’estiu.
Tràmit urgent
- Al tràmit urgent, per primera vegada anirà per estricte ordre de llista i no pel primer que faci el tràmit. Si ningú de la llista no hi opta, sí que serà el primer que arribi dels que no formen part de la llista qui es quedi la plaça
Places anul·lades
- Si hi ha una errada a una adjudicació d’interinitats i la plaça es suprimeix, aquesta persona tendrà prioritat fins que obtingui una nova plaça.
Altres qüestions importants
- Les persones que no obtinguin plaça a les adjudicacions de l'estiu, hauran de sol·licitar expressament estar disponibles, del 6 d'agost al 27 d'agost, per poder el primer tràmit del de substitucions, del 29 d'agost a l'1 de setembre. No posar-se disponible significaria no poder fer cap tràmit fins el mes de novembre
Mesa sectorial de 3 de febrer de 2025
Una nova normativa d’interinitats amb molts de clarsobscurs
Hi ha aspectes positius, com ara la recuperació del tràmit de l’estiu o la zonificació de Mallorca.
En canvi, la modificació de l’annex de titulacions es fa sense cap estudi profund de quines podrien ser-ne les conseqüències.
A la convocatòria d’interins s’han produït avenços importants, però malauradament venen acompanyats d’experiments mal sospesats, com fer servir àmbits en lloc de titulacions per ser admès a la llista d’interins o l’augment de tràmits per als qui no obtinguin plaça a l’estiu.
Termini de sol·licituds
Del 17 de febrer al 17 de març (pendent de publicació al BOIB)
Integració automàtica a la llista
Només s'integraran les persones que el curs 2024-25 hagin fet almenys un dia de feina fins dia 11 de febrer de 2025 o que hagin fet com a mínim un tràmit de substitucions.
La resta de persones haurà de fer el tràmit per tornar a formar part de la borsa.
Recuperam les adjudicacions de l’estiu
S’ha assolit de recuperar el tràmit de l’estiu, de manera que gran part del personal interí ja sabrà on té plaça un mes abans d'encetar el curs. És especialment rellevant per als qui es veuen obligats a canviar d’illa i cercar un nou habitatge, entre d'altres.
Si no es participa d'aquest tràmit, ja no es podrà triar plaça fins al segon bimestre. Si s'hi participa s'hauran de posar totes les places d'acord a les opcions que es tenguin seleccionades (illes/zones i tipus de jornada)
Apart, caldrà aconseguir que el primer tràmit del curs es torni a fer al final d’agost.
Més burocràcia
Les persones que participin del tràmit de l'estiu i no hi obtinguin plaça, seran situats automàticament com a NO disponibles. Per fer el primer tràmit de substitucions s'hauran de posar com a disponibles abans del setembre.
A més, tothom que obtingui plaça haurà de fer el tràmit previ a la presa de possessió abans de les 8 h del dia següent. No fer-lo significarà perdre la plaça.
Mallorca es divideix en cinc zones
La mesura aprovada consisteix a dividir Mallorca en cinc zones, de manera que si algú tria aquesta illa, haurà de seleccionar-ne les places d’un mínim de tres zones. Per primer cop assolim una mesura per a facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar.
Per descomptat, aquesta fórmula s’haurà de veure com es trasllada també a les comissions de serveis.
Canvi de disponibilitat
Passar de no disponible a disponible passa ser una opció bimestral, i no trimestral. Des de l'STEI demanam que es pugui fer en qualsevol moment, sense límit.
Modificació d'opcions
Es podran tornar a modificar les opcions (zones/illes i tipus de jornada) l'estiu i abans de Nadal.
Tràmit urgent i renúncies justificades
Es podran fer renúncies justificades també al tràmit urgent per motiu de maternitat/paternitat.
A més es podrà fer una renúncia justificada per estar en el període de pràctiques del màster de formació.
Barem
La cosa positiva és que es tindrà en compte cada cop que algú hagi aprovat sense plaça en lloc d’estar limitat a dues oposicions com fins ara.
La negativa és que la Conselleria continua amb un model que suposa la mercantilització de la formació contínua, amb docents novells que es veuen obligats a fer un gran esforç personal i una gran despesa per arribar a una puntuació més alta i poder optar a una feina més estable.
La data dels mèrits s'ha millorat un poc: l'experiència es tendrà en compte fins el 31 de desembre de 2024, però per a la formació permanent la data límit segueix essent 31 d'agost de 2024.
Àmbits i no graus – una mesura precipitada
El canvi més rellevant és la introducció dels àmbits a l’hora d’habilitar un interí per a impartir una matèria o mòdul i no les titulacions de graus.
El sindicat considera que caldria revisar aquest annex de titulacions i fer-ne una actualització acurada, sobretot amb l’aparició contínua de nous estudis de grau i amb les dificultats a l’hora de trobar docents per a certes matèries; però denuncia que la inclusió de la mesura ha estat precipitada: no s’ha fet un estudi acurat de les conseqüències reals que pot tenir damunt les llistes i només s’ha disposat d’un dia per estudiar la documentació i fer-hi aportacions, tot i que la Conselleria s’havia compromès a posar damunt la taula aquesta qüestió al principi de curs..













