Comunicat de premsa sobre el dèficit en infraestructures i partidespressupostàries.

Des de l’STEI-i volem denunciar la situació de precarietat en què es troben molts de centres d’ensenyament públic de les Illes Balears. Aquesta precarietat es deixa sentir  sobretot  en el dèficit i ajornament  de les partides pressupostàries ordinàries i extraordinàries , per una banda, i   en el dèficit i manca d’adequació de les infraestructures per l’altra.

La conselleria porta un mes d’endarreriment en l’ingrés de les partides ordinàries per al segon quadrimestre  d’enguany.  Altrament la Conselleria  no ha fet efectiu l’ingrés de  les partides per despeses extraordinàries vinculades a la participació en esdeveniments d’una gran importància educativa com són la Fira de la Ciència o les Olimpíades entorn a les distintes àrees d’ensenyament del currículum de secundària.

Més d’una quarentena de centres públics d’arreu de les Illes Balears acusen problemes en  l’adequació de les  infraestructures, bé per deterior, obsolescència o manca d’espai de les mateixes.  Centres nous de trinca, com ara el CEIP Miquel Duran i Saurina, ja presenten greus afectacions a l’estructura de les cobertes  que els provoca problemes d’inundacions i filtració.  També, arran d’una mala previsió, alguns centres  de recent creació com ara l’IES Binissalem o l’IES Port d’Alcúdia ja comencen a trobar-se desbordats pel fet de que foren projectats amb unes dimensions massa reduïdes. Alguns centres com l’IES Sant Antoni de Portmany, per un retard en els terminis d’entrega només podrà garantir l’oferta educativa per a 1r d’ESO, amb la qual cosa el veí  IES Quartó de Portmany mantindrà bona part de la congestió que arrossega d’ençà d’alguns cursos. La llista és massa llarga com per poder-la reproduir en aquest comunicat.

Comença a ser hora que l’administració educativa competent se n’adoni que aquesta precarietat  i  preocupant manca de recursos  dificulta significativament les condicions en què s’exerceix la docència,  compromet seriosament els processos d’aprenentatge de l’alumnat  i, en definitiva, afecta negativament  la qualitat de l’educació .