Mesa sectorial 20 d'abril. Ensenyament públic

Instruccions de principi de curs d’infantil i primària i d’educació secundària, comissions de serveis i interinitats

Instruccions de principi de curs. Secundària

Un dels punts que apareix novament a les instruccions de principi de curs de secundària, quan parla del projecte de direcció dels centres, és el dels plans estratègics de centre; proposta a la qual ens oposam de manera rotunda. Tal com es va presentar en el seu moment, aquesta era una mesura totalment arbitrària i desproporcionada a l’hora de dotar de recursos els centres docents de les Illes Balears.

Tampoc ens sembla acceptable que, en parlar del professorat major de 55 anys, es torni a donar com a única opció la possibilitat de substituir només un període lectiu de l’horari setmanal.

Com a aspecte positiu, quan parla de Pla d’acolliment, esmenta en diferents apartats el “reconeixement i l’estima de les característiques de la cultura i de la llengua de la nostra Comunitat. Insistim en la necessitat de mantenir els programes de PALIC, la revisió del pla de formació del professorat en matèria lingüística o del manteniment dels cursos presencials de català.

Instruccions de principi de curs. Infantil i primària

L’STEI-i ha proposat a la mesa que la Conselleria intervingui d’ofici en els casos que es tengui coneixement de deficiències en les instal·lacions i infraestructures dels centres educatius, i no s’esperi a que s’hagin de posar de manifest davant una possible situació d’emergència.

L’STEI-i ha demanat la col·laboració entre la Conselleria de Sanitat i la Conselleria d’Educació perquè les necessitats dels alumnes amb malalties cròniques que requereixen un tractament especialitzat, com ara la bomba de perfusió per a certs alumnes insulinodependents.

S’ha demanat que també passin per la mesa sectorial d’educació les instruccions concernents a l’etapa de cero a tres anys d’educació infantil, i la dels estudis de règim especial (conservatoris, EOI, Escola Superior de Disseny...). També s’han demanat unes instruccions específiques per al centre integrat de música CEIP Son Serra.

Finalment s’ha plantejat que els respectin les condicions laborals de fa dos anys pel que fa als majors de 55 anys i al professorat itinerant, és a dir, el manteniment de la reducció de tres hores lectives per als primers i de les condicions que abans eren pròpies del règim d’itinerància per als segons.

Comissions de serveis

Data de presentació de sol·licituds: del 5 al 12 de maig, segons la Conselleria.

Des de l’STEI-i rebutjam que la convocatòria de comissions de serveis sigui anterior a la publicació de la resolució definitiva del concurs general de trasllats, fet que pot provocar confusió i incertesa a tot el professorat funcionari que ha participat en la selecció de places.

El professorat que actualment és funcionari en pràctiques o està en expectativa podrà sol·licitar una comissió de serveis per l’apartat 4.3 (Conciliació de la vida laboral i familiar) pel curs vinent, sempre condicionat a l’obtenció d’una destinació definitiva a l’adjudicació del concurs general de trasllats. En cas que finalment no obtengui una destinació definitiva, haurà de participar del procés telemàtic d’adjudicacions de destinacions provisionals del mes de juliol.

Per altra banda, ens satisfà veure que, després d’haver-ho demanat moltes vegades, totes les opcions que es contemplen per a demanar comissions de serveis apareguin recollides en una única convocatòria, cosa que dóna molta més transparència al procés de concessió de les distintes comissions segons cada un dels seus supòsits.

Interinitats

A finals de maig, entre el 20 i el 31, segons la Conselleria s’obrirà el termini per formar part de les llistes d’interinitats.

Recordau que tothom està obligat a fer aquest procés. La resolució especificarà que aquells que no el facin decauran al darrer lloc de la llista.

L’STEI-i ha tornat a demanar que aquells aspirants que decaiguin, amb la consegüent pèrdua de puntuació, només siguin penalitzats per un curs. Així mateix, volem que un interí que decaigui no hagi de ser tutoritzat en cap cas.

Novament hem exigit a l’administració que doni assessorament telemàtic a tots aquells aspirants que ho necessitin.

Així mateix, hem reiterat la nostra reivindicació de poder fer opcions diferenciades (illes, mitges jornades...) per vacants i per substitucions.

Quant a la gestió de les substitucions, hem reclamat que aquelles interines que gaudeixin d’un permís de maternitat siguin tingudes en compte durant tot el seu permís a l’hora d’oferir-los una substitució, tot i que la durada de la substitució sigui inferior al gaudi de la maternitat. Aquesta substitució s’ha de compatibilitzar a tots els efectes. Segons la llei d’igualtat, qualsevol persona que gaudeixi d’un permís e maternitat, paternitat, o acumulació de lactància, no pot veure’s perjudicada per aquest fet.

Hem comunicat a la Conselleria la necessitat d’un barem que contempli les característiques pròpies de cada cos i que reculli els mateixos mèrits que al CGT.

Hem insistit en la necessitat de la publicació de llistes amb tota la informació.

L’STEI-i ha demanat a Conselleria la realització de proves d’idoneïtat  per l’FP.

Pel que fa a mobilitat, des de l’STEI-i hem demanat un model de permutes entre interins de la mateixa especialitat, que  prioritzi un lloc de feina proper a la seva residència i permeti la conciliació de la vida laboral i familiar.