Una nova plataforma al marge de la que ja existeix

Dia 12 de febrer sabérem per la premsa que vàries entitats han constituït una plataforma que ha elaborat un manifest on es diu que s’ha d’avaluar el professorat com a mesura per a la millora de l’educació.  

Els signants del manifest són: l’Escola Catòlica, la Confederació d’associacions de pares d’alumnes d’ensenyament públic (COAPA), la Cambra de Comerç, el Cercle d’Economia, el Col·legi oficial d’Arquitectes, el Col·legi oficial d’Advocats i la Federació d’Associacions de Directors de Secundària de les Illes Balears (FADESIB).

 Aquesta plataforma sembla ignorar la Plataforma per l’Ensenyament Públic, constituïda fa estona i que es reuneix al manco un pic durant cada curs, on hi ha representants del professorat, dels pares i mares, de l’alumnat, dels moviments de renovació pedagògica, de les associacions de directors i d’altres membres de la comunitat educativa, l’STEI-ils´ha fet pública sense la representació del professorat i entre altres coses defensen que s’ha de reduir l’abandonament escolar, promoure una nova FP per a l’ocupació, millorar la competència en anglès, avaluar permanentment estudiants i docents i professionalitzar els directors i donar-los més autonomia. 

L’STEI-i està d’acord amb reduir el fracàs escolar, millorar la competència en anglès i promoure la formació professional. També estam d’acord amb una avaluació de tot el sistema educatiu, que avalui el paper de l’Administració educativa, la gestió de les direccions dels centres, el professorat i sobretot que, un cop vists els resultats de l’avaluació posi els mitjans per millorar els centres que més ho necessitin i controli la difusió dels resultats d’aquesta avaluació.

 Pel que fa a la professionalització de les directives no volem que els centres públics funcionin amb criteris d’empresa privada com passa als centres privats concertats. 

A les reivindicacions d’aquesta plataforma des de l’STEI-i hi trobam a faltar el reforç a tots el centres de l’ensenyament en català, el repartiment de l’alumnat nouvingut entre els centres públics i centres privats concertats i l’impuls d’un nou sistema educatiu d’acord amb un nou sistema econòmic i social que es faci enfora del model capitalista i neoliberal i treballi per al repartiment de la riquesa, la justícia social i el respecte pel medi ambient.