En nou sistema d'oposicoons

La campanya de candidatura del Ministre Rubalcaba no ha d'enterbolir el legítim procés de negociació del RD d'Accés a la Funció Pública.

En el sindicat som conscients que la formulació ambígua sobre el “MIR Docent” proposta pel Sr. Rubalcaba no és res més que la proposta recollida com a període de pràctiques en el primer esborrany de RD d'Accés a la funció pública, presentat als sindicats fa dues setmanes, i la negociació de les quals en la Taula Sectorial del MEC comença aquest dimarts 21 de juny. En el citat RD es descriu el sistema d'accés a la funció pública docent com un procés que té tres parts:
- En primer lloc, una seqüència de proves eliminatòries de caràcter teòrico-pràctiques, que integrarien aspectes  didàctics i científics propis de cada disciplina, amb preguntes curtes.
- Una fase de concurs, en el qual l'experiència docent queda homologada en puntuació al barem acadèmic, per la qual cosa no queda prou reconeguda l’experiència del professorat interí.
- I finalment, una tercera part en la qual entrarien els ja aprovats i que consistiria en la superació d'un període de pràctiques. És precisament al final d’aquesta fase de pràctiques que s’inclou una prova final, que s’hauria d’aprovar per a obtenir l’“habilitació docent”.


L’STEI-i REBUTJA AQUESTA PROPOSTA

L’STEI-i ha manifestat el rebuig a la proposta del RD d’accés a la Funció Pública Docent a la reunió amb el Ministeri d’Educació d’aquest passat dimarts 21 de juny.

L’STEI-i considera que el context polític actual no és idoni per a iniciar el procés negociador. El Ministeri ha manifestat la intenció d’aplicar la norma nova el proper curs i no prorrogar l’actual sistema transitori.

L’STEI-i demana la pròrroga d’aquest sistema transitori per poder negociar amb garanties el nou model. La negociació ha de comptar amb les aportacions dels docents i per això és necessari dilatar els terminis per a poder recollir aportacions.

 

Pel que fa a les aportacions de l’STEI-i volem destacar

  • Que no renunciam a un model d’accés diferenciat
  • Que exigim que es garanteixi el requisit lingüístic de totes les llengües cooficials als territoris respectius
  • Que demanam que no s’impedeixi l’accés al sistema al professorat interí de Formació Professional