Sidebar

  • Portada general
STEI Local STEI Local
  • Informació general
  • Convenis i pactes
  • Oposicions i ofertes de feina
  • El bulletí

Exigim mesures de protecció per a la classe treballadora davant l’epidèmia de coronavirus

Detalls
Administració Local
13 Març 2020

És evident que l’epidèmia de coronavirus està generant una crisi sanitària que, sense dubte, està tenint un fort impacte en altres aspectes com el laboral, l’econòmic i el social. El problema és que correm el risc de que les conseqüències d’aquesta crisi les acabin pagant, com sempre, els col·lectius més vulnerables i la classe treballadora en el seu conjunt. És per això que exigim dels poders públics que, en aplicació del criteri de l’interès general, s’extremin les mesures de protecció cap a la majoria social.

Pel que fa a la vesant sanitària, caldrà estar a allò que determinin les administracions sanitàries per minimitzar la propagació de la malaltia i, en tot cas, dotar de recursos suficients al nostre sistema sanitari per garantir l’atenció sanitària de la població, tant, preventiva com assistencial. Afortunadament, malgrat els intents del neoliberalisme per liquidar la sanitat pública, seguim tenint un excel·lent sistema sanitari públic i el que és més important, els equips humans que hi treballen que, amb la seva professionalitat i vocació de servei públic, estan demostrant que es pot superar qualsevol circumstància adversa. Des d’aquí el nostre agraïment i reconeixement per la seua tasca anònima.

Per altra banda, cal incidir en les repercussions de l’epidèmia a l’àmbit laboral. És clar que als centres de treball s’hauran d’aplicar mesures preventives fomentant el teletreball i en aquells supòsits que no sigui possible, la protecció dels treballadors i treballadores amb mesures especials d’higiene personal i dels centres de treball. No obstant això, seran inevitables els contagis i els aïllaments preventius dels contactes; per la qual cosa, s’ha de garantir per part dels poders públics, que en aquestes situacions d’incapacitat temporal o de quarantena els treballadors i treballadores han de mantenir el seu lloc de treball i els seus drets retributius íntegres, excloent qualsevol possibilitat de que puguin ser acomiadats al·legant absentisme laboral i qualificant aquestes situacions com a d’incapacitat temporal per contingències professionals.

Llegeix més...

El Govern balear actua de mala fe amb l’increment retributiu acordat pel Govern espanyol

Detalls
Administració Local
11 Març 2020

L’STEI Intersindical ja va advertir el novembre que la Llei de pressuposts balear no preveia l’increment pactat en un acord estatal de 2018. L’Administració fa embulls amb la manera de presentar les dades i obvia el 5 % de retallada que continua vigent i la congelació del període 2011-15.

Ahir, la Conselleria d’Hisenda va fer servir la petició de convocar una Mesa d’Empleats Públics registrada per UGT i l’STEI Intersindical per comprar temps i amagar la seva falta de previsió rere filtracions econòmiques esbiaixades. Ho explicam cronològicament.

El II Acuerdo para la mejora del empleo público, signat a Madrid l’any 2018 pel Ministeri d’Administracions Públiques i els sindicats espanyols UGT, CCOO i CSIF, ja preveu l’increment mínim del 2 % en les retribucions del personal empleat públic per al 2020. Per això, el mes de novembre, quan va constatar que la Conselleria d’Hisenda no havia previst aquesta pujada en el Projecte de llei de pressuposts, l’STEI Intersindical va denunciar aquesta situació, i va instar el Govern i el Parlament a corregir aquesta manca de previsió.

Ara, un mes després que el Consell de Ministres hagi aprovat el Reial decret llei que dona cobertura legal al 2 % pactat el 2018, el problema esclata a les mans de la Conselleria d’Hisenda més poc previsora que hem conegut. El Govern està obligat a aplicar l’increment del 2 % al personal empleat públic i docent de la concertada però fa servir la seva falta de previsió com a excusa per no aplicar-lo. És la primera vegada que qüestiona un increment retributiu amb rang de llei estatal.

L’STEI Intersindical remarca que el 2010 es va retallar en un 5 % el sou del personal empleat públic (retallada que encara no s’ha revertit), i que durant el període 2011-2015 es varen congelar les retribucions. Per això, no podem acceptar de cap manera les filtracions esbiaixades i tendencioses sobre el període 2015-19. Quan mescla la carrera professional —un dret regulat des del període 2003-2007, que va estar anys sense aplicar-se, que només està garantit per als funcionaris de carrera i personal laboral fix i que no s’aplica al personal docent— amb l’increment retributiu i fa el tall l’any 2015, el Govern segueix la senda de la mala fe que intuírem a la Mesa d’ahir dimarts i, per tapar la seva mala gestió, enfronta la resta de la ciutadania amb el personal empleat públic.

L'STEI Intersindical torna a reivindicar l'increment del 2 %

Detalls
Administració Local
07 Febrer 2020

El Govern balear encara no ha explicat quins comptes fa amb relació a l'increment del 2 % de les retribucions que marca el Reial decret llei aprovat pel Consell de Ministres el 22 de gener.

L'STEI Intersindical ha demanat al Govern que convoqui una sessió de la Mesa de Negociació dels Empleats Públics perquè expliqui com fa comptes aplicar aquest increment.

Ara que farà tres setmanes que el BOE va publicar el Reial decret llei que estableix l'increment del 2 % de les retribucions del personal empleat públic, cal recordar que la Llei de pressuposts de la CAIB per al 2020 inclou una disposició addicional que estableix que un Acord del Consell de Govern podrà limitar aquest increment. L'STEI Intersindical ja va intentar en aquell moment que aquesta disposició desaparegués de la Llei en el tràmit parlamentari, però la majoria de grups no hi va estar d'acord.

És per això que l'STEI Intersindical fa responsables els grups parlamentaris que donen suport al Govern de la incertesa en què ens trobam ara. El Consell de Govern a hores d'ara tampoc no ha adoptat aquest acord i, mentrestant, el personal empleat públic i docent de la concertada de les Illes Balears continua amb les retribucions del 2019.

El Govern ha de posar fil a l'agulla.

Eleccions sindicals 2020. Comitè empresa Consell Insular d'Eivissa

Detalls
Administració Local
31 Gener 2020

# HI SOM QUAN ENS HAS DE MENESTER


eleccions consell eivissaL’STEI sempre hi és quan el necessites. Amb l’STEI no camines tot sol. Amb l’STEI tens molts de companys de viatge per superar les dificultats que sorgeixin en el camí. L’STEI no s’amaga en el moments difícils (defensa dels interins, reclassificacions arxivades, assetjament, retallades, etc.)-

L’STEI t’escolta i porta la teva veu al Consell Insular d’Eivissa, i proposa les millores que els Serveis Socials necessiten. Treballa per un bon finançament que garanteixi uns serveis públics de qualitat tècnica i humana, instal·lacions òptimes i amb el personal necessari per donar aquests serveis.

L’STEI t’ajuda amb tot allò que necessitis, sigui un petit dubte o un problema complex. Sempre tens gent de l’STEI disposada a resoldre la qüestió amb rigor i seriositat. L’atenció sempre és personalitzada i ens permet avaluar i quantificar totes les propostes que ens facis.

L’STEI et defensa i et protegeix. Els serveis jurídics del sindicat vetlen perquè no es vulnerin els teus drets, t’assessoren amb total garantia i et representen quan i on faci falta.
L’STEI és una organització arrelada a les Illes amb més de 40 anys d’experiència en defensa de la classe treballadora, en defensa ferma de les nostres senyes d’identitat com a poble, sense directrius imposades des de fora, i que participa activament en multitud de plataformes (feministes, mediambientals, lingüístiques, culturals o de cooperació internacional). Som l’alternativa sindical que t’ofereix participar en una comunitat que comparteix informació, coneixement i cultura.

L’STEI està format per treballadors que fan feina per als treballadors. I vosaltres, treballadors i treballadores del Consell Insular d’Eivissa, sou els que ens heu ajudat, amb les vostres aportacions, a saber quines són les necessitats reals de la institució, per la qual cosa, des d’aquí, us donam les gràcies i confiam que ens pugueu continuar enriquint i ens doneu el vostre suport per continuar avançant en la millora de les condicions laborals i humanes de totes les persones que conformam aquesta gran família.

CANDIDATURA

CANDIDATURA

Les persones que formam les llistes defensarem els teus interessos. Si votes l’STEI a les eleccions del proper dia 19 de febrer faràs possible que aquesta llista de persones disposades a treballar per a tu, per a tot els professionals dels Serveis Socials, dels Serveis Generals i de la resta de conselleries siguin el més extenses possible. Persones disposades a fer feina en tenim, com podràs veure en aquest programa; ara només ens falta comptar amb la teva confiança.

Els nostres candidats i candidates al COMITÈ D’EMPRESA DEL CONSELL INSULAR D’EIVISSA són

1. Sandra Garau Riera (Servei Protecció Menors)
2. Carolina Delgado de la Torre (Unitat Conducta Addictives)
3. Mari Carmen Bella Borràs (Servei Protecció Menors)
4. Antoni Ribas Prats (Centre Ocupacional per a Persones amb Discapacitat)
5. Fabio Leo Canosa (Menors)
COM HO FAREM

COM HO FAREM

  • Continuarem visitant tots els centres i tots els serveis i ens entrevistarem amb vosaltres per conèixer les vostres necessitats i les vostres demandes.
  • Establirem més canals de comunicació de tots els fòrums, consells i meses en què participem.
  • Consultarem sempre els casos amb l’equip de delegats de l’STEI i els serveis jurídics.
  • Donarem suport tècnic i farem mentorització i acompanyament diaris.
  • Recollirem les vostres necessitats formatives i els vostres suggeriments de millora.
  • Posarem en marxa el Connecta STEI, un servei de missatgeria instantània amb informació laboral i la possibilitat de fer consultes des del mòbil.

En la cura dels nostres afiliats i afiliades

...els hem acompanyat en la resolució de les consultes i dels possibles conflictes que hagin pogut sorgir i, si ha estat necessari, els hem gestionat el servei jurídic adequat per resoldre’ls.
...els hem fet arribar quasi un centenar de continguts informatius exclusius, com una part més del nostre compromís amb els que són una de les peces clau del nostre sindicat: l’afiliació.

EL REPTE CONTINUA

EL REPTE CONTINUA

LES MILLORES QUE PROPOSAM

1. Plantilla

1. Plantilla

RESPOSTA DE COMPROMÍS AMB LES DEMANDES I LES NOVES REALITATS SOCIALS

  • Impulsar la creació de places d’acord amb les necessitats del servei.
  • Dotació d’una plantilla adaptada a les necessitats reals amb un creixement en llocs de feina sostenibles que formen els programes amb més personal.
  • Integració dels programes en l’estructura del Consell d’Eivissa.
  • Adequació dels complements del grup B.
  • Augment de plantilles: creació places.
    • Auxiliars tècniques d’infermeria
    • Educadors socials
    • Auxiliars educatius
    • Treballador social
    • Auxiliars administratius
    • Administratius
    • TAG llicenciats en dret
    • Psicòlegs
    • Metges
    • Infermers/es
    • Zeladors
2. Provisió de llocs

2. Provisió de llocs

MILLORES EN L’ACCÉS A LA FUNCIÓ PÚBLICA

  • Agarantir que es cobreixin les baixes i les vacances del personal als centres prioritaris amb borsins oberts.
  • Transparència en la gestió de les borses de feina i en la contractació (marca de disponibilitat de cada aspirant). Selecció dels tribunals de valoració amb criteris objectius i transparents.
  • Posada en marxa d'un nou sistema transitori d'accés a la funció pública en paral·lel al sistema d’ingrés ordinari que fa servir El Consell Insular d’Eivissa, vist que després de les primeres proves s’ ha evidenciat que només una mínima part dels interins de llarga durada tenen opcions de consolidar la seva ocupació.
  • Aturada, per ineficient, de l’Acord per a la millora que varen signar CCOO, UGT i CSIF a Madrid.
  • Reiteració en la negociació de la consolidació dels funcionaris interins de llarga durada com a funcionaris de carrera a través d'un sistema d'accés diferenciat i l'aplicació del concurs de mèrits previst com a fórmula extraordinària en l'article 61.6 de l'Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.
  • Que les proves i oposicions del personal técnic i administratiu, especialistes i no qualificats del temari general sigui en forma de test com ja es fa en el Govern Balear.
  • Suport a les ofertes d’ocupació pública anuals de les especialitats que hagin generat baixa (taxa de reposició) i han quedat vacants per jubilació o per deixar la plaça, i acabar amb les acumulacions d’ofertes en especialitats concretes.
3. Reclassificació professional i catàleg de funcions

3. Reclassificació professional i catàleg de funcions

EQUIPARACIÓ DELS CICLES FORMATIUS AMB ELS GRUPS PROFESSIONALS

  • Valoració superior de les competències a les distintes àrees on s’ha fet feina fins ara, atenent als serveis prestats, i reduir a la mínima expressió la part memorística per permetre els aspirants demostrar els coneixements i les habilitats de l’especialitat en què treballen, que ha de ser la part central de la reclassificació.
4. Sistema de serveis públics

4. Sistema de serveis públics

INFRAESTRUCTURES I MITJANS HUMANS

  • Pacte social per reclamar polítiques socials que acabin amb la pobresa, amb més mitjans i recursos humans.
  • Dotacions econòmiques suficients per executar en uns terminis més breus infraestructures necessàries.
  • Millora de les ràtios d’usuaris/professional en els mòduls i revisió cap a un model més especialitzat a cada planta de cada servei.
5. Econòmiques

5. Econòmiques

TREBALL BEN PAGAT

  • Consolidació de complements d’un nivell superior quan un treballador pugui acreditar que ha fet tasques d’una especialitat superior durant 10 mesos com a mínim.
  • Modificació, revisió, actual·lització i aprovació de la Relació de Llocs de Feina (RLT).
  • Redreçament de la mala gestió d’èpoques passades en el Govern central, de les quals la resta d’empleats i empleades públics no som responsables, per acabar amb greuges que s’arrosseguen.

Per a tot el personal

  • Jubilació parcial del 75%.
  • Pujada de sous per recuperar el poder adquisitiu al llarg dels darrers 20 anys.
  • Eliminació dels greuges i desigualtats salarials, bé entre homes i dones, o bé la generada en les mateixes especialitats per a distints llocs amb les mateixes condicions de feina, o bé la que es genera entre mateixes especialitats en el Consell Insular d’Eivissa.
6. Drets lingüístics

6. Drets lingüístics

RECURSOS NECESSARIS PER GARANTIR ELS DRETS LINGÜÍSTICS DELS USUARIS I ADMINISTRATS

  • Modificació de la reglamentació interna que impedeix o que no preveu les clàusules lingüístiques en el sistema de contractació de serveis i compliment del Decret 49/2018, de forma que s’utilitzi la llengua catalana en la contractació de béns, obres i, en especial, en l’atenció als usuaris com a mesura per garantir el dret d’opció lingüística dels ciutadans.
7. Formació i intercanvi d'experiències

7. Formació i intercanvi d'experiències

EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL

  • Dotació de més accions formatives i de perfeccionament professional.
  • Facilitació d’eines eficaces, senzilles i àgils per a tots els professionals a l’hora d’avaluar i fer el seguiment dels usuaris dels servei d’atenció residencial.
  • Nous cursos per a noves realitats: Comunicació eficaç amb tècniques de programació neurolingüística; Actituds lingüístiques; Informació i educació terapèutica; Ecologia emocional des d’un concepte d’humanització de les residències; Revisió nutricional; Equilibri cos-ment, etc.
8. Transparència, conciliació i teletreball

8. Transparència, conciliació i teletreball

ACCÉS DE TOT EL PERSONAL A LA INFORMACIÓ I MILLORA DE LA CONCILIACIÓ

  • Equiparació dels drets dels interins de llarga durada amb els funcionaris de carrera, per exemple amb les excedències.
  • Increment dels dies de permís per examen en el casos de desplaçament fora de l’illa.
  • Augment de torns adaptats a les necessitats dels empleats públics que volen conciliar.
  • Normalització de l’ús del teletreball al Consell Insular d’Eivissa, i a la resta del seu sector instrumental.
9. Ecologia i medi ambient

9. Ecologia i medi ambient

EDIFICIS MÉS ECOLÒGICS, SALUDABLES I SOSTENIBLES

  • Millora del reciclatge, separant més acuradament envasos, rebuig, paper.
  • Implantació del teletreball com a eina que permetrà al personal del Consell Insular d’Eivissa, estalviar-se desplaçaments, amb la consegüent millora mediambiental.
  • Creació d’un parc mòbil de bicicletes per a desplaçaments intercentres.
  • Més inversió en la solarització dels terrats, teulades i aparcaments de tots els edificis del Consell Insular d’Eivissa.
10. Salut laboral

10. Salut laboral

ENTORNS DE FEINA SALUDABLES

Sobrecàrrega i l’esgotament

  • Elaboració de mapes de riscos segons les funcions.
  • Implantació de mesures per evitar que l’estrès, l’esgotament i les situacions extremes de desgast dels professionals.
  • Millora de les ràtios, un dels principals problemes del sector d’atenció a la població usuària: plantejament del creixement de la plantilla del Consell Insular d’Eivissa. És un sector amb serveis essencials.

Risc psicosocial

  • Prevenció del conflicte i detecció precoç de les causes.
  • Priorització de les actuacions per demanda, denúncia o comunicació d’un risc psicosocial, perquè l’impacte en la salut del treballador sigui menor.
  • Exigència del compliment obligatori de les mesures proposades després de l’avaluació psicosocial, i d’un seguiment trimestral.
  • Suport al treballador o treballadora que desvetlli qualsevol situació de risc psicosocial, de conflicte interpersonal, de lideratge inapropiat, entre d’altres.

Mobilitat per motius de salut

  • Ampliació i negociació dels criteris per moure’s temporalment o definitivament a un altre centre de feina per motius de salut.

Adequació dels llocs de treball

  • Creació de la Comissió d’Adequació del Llocs de Treball, per analitzar cas a cas les tasques encomanades, en el marc d’una avaluació de riscs específica ergonòmica i psicosocial del lloc de treball; mentre s’efectuen aquestes avaluacions, facilitar altres mesures organitzatives i ergonòmiques per evitar que el problema s’agreugi.
11. APUNT ESPECIAL: El col·lectiu d’interins de llarga duradal

11. APUNT ESPECIAL: El col·lectiu d’interins de llarga duradal

UN COL·LECTIU ESTRUCTURAL I QUE NECESSITA ESTABILITAT

  • Entenem un frau de llei el fet de no convocar oposicions o concursos oposicions per a proveir llocs de funcionaris, perquè amaga la privatització del sector públic i l’afebliment de l’estructura pública.
  • Subratllam el frau dels polítics que varen voler deixar l’Administració pública en la mínima expressió, ofegada, debilitada i sense recursos.
  • L’estabilitat laboral repercuteix positivament en la tasca diària i, a més a més, és un dret que tenen tots els treballadors.
  • Els coneixements i les experiències d’aquest col·lectiu són beneficiosos per al conjunt de serveis que ofereix el Consell Insular d'Eivissa.
  • Demanam que el personal laboral interí de llarga durada es deixi en una situació similar a la “d’extingir”, fins que quedi vacant el lloc pel motiu que sigui; posteriorment, i no abans, que el lloc es modifiqui si és necessari a la RLT, perquè sigui ocupat de forma definitiva per un funcionari de carrera.
  • Consideram que el personal laboral que dugui una relació laboral continuada anterior a 31/12/2006 són fixos d’empresa; i que el lloc no ha de ser ocupat de forma definitiva fins que quedi vacant.
  • Consideram necessari disposar d’un pla d’estabilitat 2020-2024 per garantir la feina a tots els interins.
  • Treballam per la via que el TREBEP preveu: que hi pot haver concurs de mèrits. I que “en virtut d’una llei” es pugui aplicar, amb caràcter excepcional, el sistema de concurs.
  • Les bases de les convocatòries dels concursos oposicions no han ser lesives per als treballadors i treballadores en situació d'interinatge.
  • Oferim defensa jurídica dels laborals interins de llarga durada i reclamació d’indemnitzacions.

 

 

 

 

Ofertes de feina BOIB

Detalls
Administració Local
31 Gener 2020

El BOIB d'avui fa públiques, entre d'altres, diverses convocatòries que poden ser del vostre interès

I. Concurs oposició pel torn lliure de 41 places de Treballador/a Social corresponents a la taxa d’estabilització de feina temporal de les ofertes públiques d’ocupació dels anys 2017 i 2018 (pendent de publicació en el BOE per a l'inici del termini de presentació)

II. Resolució de la gerent de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears per la qual s’aproven les bases i la convocatòria del procés de selecció per cobrir temporalment dos llocs de treball de tècnic/a titulat/ada superior, especialitat jurídica.

III. Bases per a la constitució d'una borsa de treball de la subescala Auxiliar d'Administració General (any 2020) de l'Ajuntament de Binissalem.

IV. Decret d'aprovació de les bases per a la confecció d'una borsa de treball, pel sistema de concurs, d'operador/a de ràdio de l'Ajuntament de Calvià.

V. Decret d'aprovació de les bases per a la confecció d'una borsa de treball, pel sistema de concurs, d'encarregat/ada en cap mediambiental de l'Ajuntament de Calvià.

VI. Bases específiques per a la creació d'una borsa d'auxiliars administratius, personal laboral de l'Ajuntament de Pollença

Per a consultar-les, podeu visitar l'enllaç

https://www.caib.es/eboibfront/ca/2020/11110/seccio-ii-autoritats-i-personal/473

I pel que fa la modificació dels increments retributius, ja podeu consultar el nostre web

http://stei.cat/general/index.php/205

Oferta de feina Fundació d'Atencio i Suport a la Dependència

Detalls
Oposicions i ofertes de feina
16 Gener 2020

Resolució de la gerent de la Fundació d'Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l'Autonomia Personal de les Illes Balears per la qual s'aproven les bases i la convocatòria del procés de selecció per cobrir temporalment un lloc de treball d'administratiu o administrativa

 

Més articles...

  1. Ofertes de feina Ajuntament de Sineu
  2. Convocatòria de proves selectives per cobrir 7 places de l'escala d'Administració Especial, subescala tècnica, classe tècnic/a superior, subgrup A1, especialitat Psicòleg/a, pel torn lliure i pel torn de promoció interna, inclosa la reserva per a les per
  3. Eleccions sindicals 2019. Consell de Mallorca
  4. Eleccions sindicals 2019. Institut Mallorquí d'Afers Socials
  5. L’STEI es reuneix amb Isabel M. Busquets, vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística del Consell de Mallorca
Pàgina 9 de 18
  • Inici
  • Anterior
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Següent
  • Final
 
 
 

      Qui som | Contacta | Delegacions i horaris | Afiliació | Política de cookies


©STEI Sindicat de treballadores i treballadors INTERSINDICAL de les Illes Balears. C/ Jaume Ferran, 58. 07004. Palma. Mallorca. Espanya. Telèfon: 34 971 901600. Fax: 34 971 903535 Inscrit al registre de la DG de la Funció Pública de Presidència del Govern d’Espanya, número 49. CIF: G07126956

Bootstrap is a front-end framework of Twitter, Inc. Code licensed under MIT License. Font Awesome font licensed under SIL OFL 1.1.