Sidebar

  • Portada general
STEI Local STEI Local
  • Informació general
  • Convenis i pactes
  • Oposicions i ofertes de feina
  • El bulletí

Ofertes de feina Ajuntament de Sineu

Detalls
Oposicions i ofertes de feina
16 Gener 2020

- Bases de la convocatòria del procediment selectiu per a cobrir un lloc de feina de personal laboral temporal i formació de borsa de treballador/a social .

- Bases de la convocatòria del procediment selectiu per a la cobertura per concurs oposició d'una plaça de personal laboral fix personal de neteja

El termini de presentació de sol·licituds de les dues convocatòries finalitza el 27 de gener de 2020

 

 

Convocatòria de proves selectives per cobrir 7 places de l'escala d'Administració Especial, subescala tècnica, classe tècnic/a superior, subgrup A1, especialitat Psicòleg/a, pel torn lliure i pel torn de promoció interna, inclosa la reserva per a les per

Detalls
Administració Local
19 Desembre 2019

Resolució del president de l'IMAS de data 3 de desembre de 2019 que aprova la convocatòria, les bases i el barem de mèrits, i designa el Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l’ingrés pel torn lliure i per la promoció interna, inclosa la reserva per a les persones amb discapacitat, de l'escala d'administració especial, subescala tècnica, classe tècnic/a superior, subgrup A1, especialitat Psicòleg/a, corresponents a les Ofertes d'ocupació pública ordinàries de personal funcionari dels anys 2016 i 2017

http://www.caib.es/eboibfront/ca/2019/11087/629505/resolucio-del-president-de-l-institut-mallorqui-d-

 

Resolució del president de l'IMAS de 3 de desembre de 2019 que aprova la convocatòria, les bases i el barem de mèrits, i designa el Tribunal Qualificador de les proves selectives per a l’ingrés pel torn lliure i per la promoció interna, inclosa la reserva per a les persones amb discapacitat, de l'escala d'administració especial, subescala tècnica, classe tècnic/a superior, subgrup A1, especialitat Psicòleg/a, corresponents a l’Oferta d'ocupació pública extraordinària, taxa addicional d’estabilització de l’ocupació temporal-TAO-, de personal funcionari de l’any 2017

http://www.caib.es/eboibfront/ca/2019/11087/629506/resolucio-del-president-de-l-institut-mallorqui-d-

Eleccions sindicals 2019. Consell de Mallorca

Detalls
Informació general
04 Desembre 2019

# HI SOM QUAN ENS HAS DE MENESTER

L’STEI sempre hi és quan el necessites. Amb l’STEI no camines tot sol. Amb l’STEI tens molts de companys de viatge per superar les dificultats que sorgeixin en el camí. L’STEI no s’amaga en el moments difícils (defensa dels interins, reclassificacions arxivades, assetjament, retallades, etc.).

L’STEI t’ajuda amb tot allò que necessitis, sigui un petit dubte o un problema complex. Sempre tens gent de l’STEI disposada a resoldre la qüestió amb rigor i seriositat. L’atenció sempre és personalitzada i ens permet avaluar i quantificar totes les propostes que ens facis.

L’STEI et defensa i et protegeix. Els serveis jurídics del sindicat vetlen perquè no es vulnerin els teus drets, t’assessoren amb total garantia i et representen quan i on faci falta.

L’STEI és una organització arrelada a les Illes amb més de 40 anys d’experiència en defensa de la classe treballadora, en defensa ferma de les nostres senyes d’identitat com a poble, sense directrius imposades des de fora, i que participa activament en multitud de plataformes (feministes, mediambientals, lingüístiques, culturals o de cooperació internacional). Som l’alternativa sindical que t’ofereix participar en una comunitat que comparteix informació, coneixement i cultura.

L’STEI està format per treballadors que fan feina per als treballadors. I vosaltres, treballadors i treballadores del Consell de Mallorca, sou els que ens heu ajudat, amb les vostres aportacions, a saber quines són les necessitats reals de la institució, per la qual cosa, des d’aquí, us donam les gràcies i confiam que ens pugueu continuar enriquint i ens doneu el vostre suport per continuar avançant en la millora de les condicions laborals i humanes de totes les persones que conformam aquesta gran família.

Eleccions Consell Cartell Petit

 PROGRAMA ELECTORAL

LES CANDIDATURES

LES CANDIDATURES

Les persones que formam les llistes defensarem els teus interessos. Si votes l’STEI a les eleccions del proper dia 16 de desembre faràs possible que aquestes llistes de persones disposades a treballar per a tu, per a tot els professionals dels diferents serveis del Consell de Mallorca, siguin el més extenses possible. Persones disposades a fer feina en tenim, com podràs veure en aquest programa; ara només ens falta comptar amb la teva confiança.

Consulta les nostres candidatures

FEINA FETA 2015-2019

FEINA FETA 2015-2019

En defensa dels treballadors

...hem registrat, al Consell de Mallorca i a l’IMAS, més 180 escrits (propostes de modificació de la relació de llocs de feina i de creació de nous llocs, de comunicats de riscs, de convocatòria de noves borses de treball, aportacions a les bases de borses de treball que es negociaven, propostes de millora de les instal·lacions per riscs detectats, de requeriment d’informació de les infraestructures, recursos d’alçada, recursos de reposició, i extraordinaris de revisió, de lluita contra les retallades que volien acabar amb la carrera professional, etc.).

En comunicació i transparència

...hem fet, al Consell de Mallorca i a l’IMAS, 160 correus massius a tot el personal amb informació sobre reunions, meses, consells, actualitat, convocatòries de proves de català, mobilitzacions socials en què participam, borses de feina, ofertes d’ocupació o normatives que poden ser del teu interès.

En la cura dels nostres afiliats i afiliades

...els hem acompanyat en la resolució de les consultes i dels possibles conflictes que hagin pogut sorgir i, si ha estat necessari, els hem gestionat el servei jurídic adequat per resoldre’ls.

...els hem fet arribar quasi un centenar de continguts informatius exclusius, com una part més del nostre compromís amb els que són una de les peces clau del nostre sindicat: l’afiliació.

En feina sindical i millores per al personal, entre d'altres

...hem aconseguit que el Consell tengui el primer protocol contra l’assetjament laboral.

...hem millorat aspectes de la conciliació de la vida laboral i familiar prevists en la instrucció sobre permisos i vacances.

...hem millorat el Pla de formació del Consell amb propostes innovadores, com ara tècniques de programació neurolingüística per millorar la comunicació.

...hem millorat la gestió de la llista d’admesos als cursos de formació, perquè sigui més transparent.

...hem aconseguit que el Consell tengui la primera borsa de docents, que evita arbitrarietats i permet que tot el personal hi pugui accedir. 

EL REPTE CONTINUA

EL REPTE CONTINUA

LES MILLORES QUE PROPOSAM

1. Plantilla

1. Plantilla

RESPOSTA DE COMPROMÍS AMB LES DEMANDES I LES NOVES REALITATS

  • Dotació d’una plantilla adaptada a les necessitats reals.
     
  • Cobertura dels llocs de feina vacants, per millorar l’operabilitat de serveis com ara Artesania, Formació, Registre General, Funció Pública o Arxius, entre d’altres, per manca de personal.
     
  • Integració dels programes (actualment 53 programes en actiu, que suposen un total de 83 persones contractades per dur-los a terme) en l’estructura del Consell de Mallorca, perquè ja està demostrat que són estructurals.
     
  • Estabilització i igualtat de drets per al personal transferit, com ara les treballadores del Casal Ariadna o el personal de Joventut que encara és a les oficines del velòdrom de Palma.
     
  • Adequació dels complements del grup B.
     
  • Cobertura de la plaça d’inspector de Patrimoni, vacant per jubilació, i incorporació de noves places, com ara un tècnic com a mínim a Arqueologia; i també a Arquitectura (que és estructural ja que fa molts d’anys que es cobreixen per programes).
     
  • Eliminació de manera progressiva de càrrecs de lliure designació.
     
  • Increment de la plantilla de bombers, amb més pressupost per invertir en parcs, vehicles i equipaments.
     
  • Creació d’una Funció Pública específica per a bombers, a causa de la particularitat d’aquest servei, diferenciada de la genèrica del Consell.
  
2. Provisió de llocs

2. Provisió de llocs

MILLORES EN L’ACCÉS A LA FUNCIÓ PÚBLICA

  • Revisió i aturada de l’aplicació immediata d’un PORH que ens sembla un absolut despropòsit.
     
  • Pacte per preveure criteris de cessament que no afectin el personal funcionari interí amb major antiguitat ni el personal laboral interí o indefinit no fix de llarga durada.
     
  • Aturada, per ineficient, de l’Acord per a la millora que varen signar CCOO, UGT i CSIF a Madrid.
     
  • Concurs de trasllats, com a mínim un a cada legislatura, en què s’ofereixin les places disponibles i es prevegi un procés de recol·locació del personal interí afectat.
     
  • Reiteració en la negociació de la consolidació dels funcionaris interins de llarga durada com a funcionaris de carrera a través d'un sistema d'accés diferenciat i l'aplicació del concurs de mèrits previst com a fórmula extraordinària en l'article 61.6 de l'Estatut Bàsic de l’Empleat Públic. De la mateixa manera per al personal laboral interí de llarga durada.
     
  • Suport a les ofertes d’ocupació pública anuals de les especialitats que hagin generat baixa (taxa de reposició) i hagin quedat vacants per jubilació o per deixar la plaça.
     
  • Recuperació de la part específica com a primera prova en les proves selectives i minoració del pes de les proves jurídiques en les places d’administració especial.
     
  • Mobilitat interna temporal: facilitar el concurset d’atribució temporal de funcions entre personal interí.
  
3. Reclassificació professional i catàleg de funcions

3. Reclassificació professional i catàleg de funcions

EQUIPARACIÓ DELS CICLES FORMATIUS AMB ELS GRUPS PROFESSIONALS I CREACIÓ D’UNA COMISSIÓ DE TREBALL DEL CATÀLEG DE FUNCIONS

 

  • Rebuig a la ingerència del govern de l'Estat, que posa en dubte la constitucionalitat de la disposició addicional sobre la reclassificació professional del cos de bombers del Consell de Mallorca i de la resta d’administracions locals.
     
  • Reclassificació professional, entre d’altres, dels col·lectius d’informàtics, delineants i topògrafs que disposen del cicle formatiu de grau superior.
     
  • Creació d’una comissió de treball per adaptar els complements específics als treballadors que duen a terme tasques que no són funcions pròpies del seu lloc de feina.

 

4. Serveis públics

4. Serveis públics

INFRAESTRUCTURES I MITJANS HUMANS. SERVEIS PÚBLICS ENFORTITS I COHESIONATS

  • Dotacions econòmiques suficients per executar en uns terminis més breus infraestructures necessàries (rehabilitació de les golfes de la Llar de la Infància, nova ITV de Calvià, parc de Bombers de Santanyí, substitució de les teulades d’Uralita dels parcs de bombers, rehabilitació per a activitats culturals i administratives del Pati de les Dones de la Misericòrdia, adequació dels espais de Raixa per acollir-hi un refugi de la xarxa pròpia de refugis del Consell, millora de les instal·lacions del Museu Krekovic i Arxiu General, recuperació per al personal del Consell de l’antic edifici de RTVE, entre d’altres).
  • Pacte social per reclamar polítiques socials que acabin amb la pobresa, amb més mitjans i recursos humans.
     
  • Unificació, en el cas d’impossibilitat d’increment de plantilla, dels diferents registres generals que hi ha actualment al Consell de Mallorca en un únic espai d’atenció al ciutadà, de fàcil accés i amb aparcament reservat, en què conflueixin totes les persones que fan registre, amb la qual cosa s’aconseguirà una distribució uniforme de la càrrega de feina; possibilitat de cobrir sempre el temps de berenar, els dies de lliure disposició, les vacances i qualsevol altra circumstància. Si es considera convenient, habilitació d’un espai amb les mateixes característiques a l’edifici de la seu del Consell, a Palau Reial.
     
  • Assignació d’una adreça de correu electrònic corporatiu a cada un dels treballadors i treballadores que encara no en tenguin (brigades de Patrimoni i carreteres, mestres d’aixa, margers, etc.).
     
  • Dotació de mitjans aeris i de navegació per al Servei d’Emergències, per evitar les ingerències continuades dels cossos i forces de seguretat de l’Estat en tasques ordinàries que pot dur a terme perfectament personal civil.
5. Econòmiques

5. Econòmiques

TREBALL BEN PAGAT

  • Modificació de la relació de llocs de treball (RLT) a partir de propostes realistes i que evitin els greuges comparatius.
     
  • Revaloració dels complements de destí i específic a partir de les noves demandes de serveis, les càrregues de feina, els mitjans econòmics gestionats, les funcions assignades o la situació jeràrquica de dependència.
     
  • Definició clara pel que fa als drets laborals del personal transferit de la Fundació Socioeducativa S’Estel, que treballen al Casal Ariadna, per poder-los equiparar en tot el que sigui una millora al personal del Consell de Mallorca; i que siguin considerats, a tots els efectes, empleats públics.
     
  • Dotació dels processos de reclassificació amb complements adequats.
     
  • Recuperació del poder adquisitiu perdut durant els darrers 20 anys, a part de les pujades anuals relacionades amb l’increment del cost de la vida.
     
  • Millora de les ajudes socials, per equiparar-les a les que gaudeixen altres treballadors públics d’entitats locals, com ara l’Ajuntament de Palma.
     
  • Revisió de la quantia dels triennis, més ben pagats i iguals per a totes les especialitats.
     
  • Consolidació de complements d'un nivell superior quan un treballador pot acreditar que ha fet tasques d’una especialitat superior durant 10 mesos com a mínim.
     
  • Reconeixement de la carrera professional del personal que s’ha incorporat posteriorment al darrer reconeixement.
     
  • Eliminació dels greuges i desigualtats salarials, bé entre homes i dones, o bé la generada en les mateixes especialitats per a distints llocs amb les mateixes condicions de feina, o bé la que es genera entre mateixes especialitats entre Consell de Mallorca i IMAS.
6. Drets lingüístics

6. Drets lingüístics

RECURSOS NECESSARIS PER GARANTIR ELS DRETS LINGÜÍSTICS DELS USUARIS I ADMINISTRATS

  • Modificació de la reglamentació interna que impedeix o que no preveu les clàusules lingüístiques en el sistema de contractació de serveis i compliment del Decret 49/2018, de forma que s’utilitzi la llengua catalana en la contractació de béns, obres i, en especial, en l’atenció als usuaris com a mesura per garantir el dret d’opció lingüística dels ciutadans.
     
  • Creació d’un Servei de Normalització Lingüística propi de l’IMAS, que depengui de la Direcció Insular de Política Lingüística del Consell, que doni resposta a les necessitats específiques de l’Institut, tant pel que fa a assessorament i correcció de documentació com pel que fa a foment de l’ús de la llengua i pla de formació.
7. Carrera professional

7. Carrera professional

CARRERA PROFESSIONAL ACTUALITZADA I PER A TOTHOM

  • Acord per ampliar els supòsits en què el personal del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms puguin percebre la carrera professional d’acord amb els terminis en què es percep actualment, i que s’ampliï:
     
    • al personal funcionari de carrera de qualsevol Administració si allà la tenia reconeguda i ho acredita, sigui quina sigui la forma de proveïment del seu lloc de treball al CIM i no limitat als supòsits de sistemes ordinaris de proveïment (concurs de mèrits, lliure designació, o comissió de serveis de serveis).
       
    • al personal funcionari interí i al personal laboral interí del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms que la tengui reconeguda en una altra Administració i ho acrediti.
       
  • Transparència de l’Administració sobre quins són els criteris per poder optar al canvi de nivell, i incrementar-los (formació continuada, coneixements superiors de català a l’exigit pel lloc, idiomes...)
     
  • Revisions cada any i pagament amb retroactivitat.
     
  • Augment de la quantia que perceben els grups AP i C2, sobretot.

 

8. Formació i intercanvi d'experiències

8. Formació i intercanvi d'experiències

EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL

  • Dotació de més accions formatives i de perfeccionament professional per a totes les especialitats.
     
  • Increment dels terminis de caducitat per sol·licitar gaudir les hores de compensació per formació.
     
  • Intercanvis “lloc a lloc” entre centres, per compartir experiències formatives, facilitar conciliació laboral i personal en pro d’una mobilitat temporal sostenible i enriquidora.
     
  • Millora de la funció del tutors.
     
    • Regulació de l’accés a la funció de tutoria.
       
    • Reconeixement del mèrit als tutors d’alumnes de cicles formatius i graus universitaris.
       
    • Negociació d’un procés de reorganització (com se seleccionaran els tutors, quines tasques tindran) de les pràctiques de grau, de postgrau i de cicles formatius.
       
    • Inclusió del valor de l’esforç dels tutors que fan feina al Consell de Mallorca en els diversos processos de mobilitat, promoció o selecció.
       
    • Dotació d’eines informàtiques adequades perquè els tutors puguin fer la seva tasca en condicions òptimes.
       
  • Recuperació dels cursos de català del nivell B2.
     
  • Nous cursos per a noves realitats: Ecologia emocional des d’un concepte d’humanització dels diferents serveis del Consell de Mallorca; Equilibri cos-ment, etc.
     
  • Manteniment dels cursos de Comunicació per a l’excel·lència professional amb tècniques de programació neurolingüística; actituds lingüístiques en l’atenció als administrats i assetjament laboral i altres formes d’abús, entre d’altres.
     
  • Diversificació i duplicació de l’oferta formativa actual, en especial més formació específica per al col·lectiu de tècnics.
     
  • Adopció de criteris objectius i iguals per a tot el personal a l’hora de donar les hores de formació, ja que hi ha serveis que no reconeixen determinats cursos oferts per la casa com a hores de formació quan en altres serveis sí que les reconeixen.
     
  • Que els cursos específics relacionats directament amb les tasques desenvolupades en el lloc de feina que no estiguin al pla de formació es puguin convalidar com a hores de formació.
9. Transpàrencia, conciliació i teletreball

9. Transpàrencia, conciliació i teletreball

ACCÉS DE TOT EL PERSONAL A LA INFORMACIÓ I MILLORA DE LA CONCILIACIÓ

  • Jornada laboral de 35 hores.
     
  • Transparència en la gestió de les borses de feina (marca de disponibilitat de cada aspirant) i en la contractació. Selecció dels tribunals de valoració amb criteris objectius i transparents.
     
  • Transparència per poder saber quins complements de productivitat es donen, de quina quantia i a qui. La productivitat ha de ser puntual i justificada, i en cap cas no pot durar més de deu mesos.
     
  • Transparència a l’hora de donar representativitat a les organitzacions sindicals, ja que totes treballen per millorar les condicions laborals dels treballadors.
     
  • Transparència en les actes que es redacten sobre les qüestions que són objecte de negociació entre els sindicats i l’Administració, tots els treballadors les haurien de poder consultar; reproducció de les sessions en línia (streaming).
     
  • Horari flexible per a tothom, excepte en els casos d’atenció al públic, registre, torns o col·lectius especials. Aquestes funcions les han de poder triar voluntàriament els treballadors i amb un complement extra.
     
  • Increment dels dies de permís per examen en el casos de desplaçament fora de l’illa.
     
  • Consideració de l’assistència a actes de notaria com a permís definit: deure inexcusable.
     
  • Consideració de cures domiciliàries als fills malalts, sempre que s’acrediti mitjançant informe mèdic, com a permís definit: deure inexcusable.
     
  • Augment de torns adaptats a les necessitats dels empleats públics que volen conciliar.
     
  • Bústia de suggeriments i/o consultes a Funció Pública en un espai obert a tothom a la intranet, en què es puguin veure tant les aportacions dels treballadors com les respostes de Funció Pública, que han de ser obligatòries i respondre’s en un termini breu.
     
  • Ampliació dels termes de l’acord per a la jubilació parcial anticipada (61 anys) del personal laboral, perquè tothom s’hi pugui continuar acollint.
     
  • Normalització de l’ús del teletreball al Consell de Mallorca i a l’IMAS, i a la resta del sector instrumental.
     
  • Accés per al personal del Consell de Mallorca a tota la informació de la intranet de l’IMAS i del personal de l’IMAS a la del Consell.
10. Ecologia i medi ambient

10. Ecologia i medi ambient

EDIFICIS MÉS ECOLÒGICS, SALUDABLES I SOSTENIBLES

  • Millora del reciclatge, separant més acuradament envasos, rebuig, paper.
     
  • Implantació del teletreball com a eina que permetrà al personal del Consell de Mallorca estalviar-se desplaçaments, amb la consegüent millora mediambiental.
     
  • Creació d’un parc mòbil de bicicletes perquè el personal es pugui desplaçar entre els diferents centres de treball.
     
  • Inversió en la solarització dels terrats, teulades i aparcaments de tots els edificis del Consell de Mallorca i de l’IMAS.
     
  • Implantació de l’administració digital per reduir el consum de paper.
     
  • Millora dels tancaments de portes i finestres (doble vidre) per estalviar consum energètic i alhora millorar la confortabilitat del personal.
     
  • Adquisició de cotxes i motos elèctrics que substitueixin progressivament els actuals, fins a arribar a un 100 % del parc mòbil.
     
  • Incentius a aquelles persones que vagin a treballar en transport públic. Ajudes d’un 30 % del cost anual.
11. Salut laboral

11. Salut laboral

ENTORNS DE FEINA SALUDABLES I HUMANS

Habilitació d’espais per als treballadors i treballadores

  • Espais comuns, ubicats a cada un dels edificis del Consell,per fomentar la relació entre el personal. Aquests espais han d’estar equipats amb taules, cadires, microones, cafetera, armaris i gelera.
     
  • Espai de lactància per a mares amb bebès.
     
  • Espai de descans, perquè si un treballador es troba malament pugui reposar.

Sobrecàrrega i l’esgotament

  • Implantació de mesures per evitar que l’estrès, l’esgotament i les situacions extremes de desgast dels professionals dels diferents serveis.

Risc psicosocial

  • Pacte per l’eradicació de les conductes constitutives d’assetjament laboral entre treballadors i treballadores del Consell de Mallorca i dels ens i organismes que en depenen.
     
  • Prevenció del conflicte i detecció precoç de les causes.
     
  • Priorització de les actuacions per demanda, denúncia o comunicació d’un risc psicosocial, perquè l’impacte en la salut del treballador sigui menor.
     
  • Exigència del compliment obligatori de les mesures proposades després de l’avaluació psicosocial, i d’un seguiment trimestral.
     
  • Suport al treballador o treballadora que comuniqui qualsevol situació de risc psicosocial, de conflicte interpersonal o de lideratge inapropiat, entre d’altres.

Mobilitat per motius de salut

  • Ampliació i negociació dels criteris per moure’s temporalment a un altre centre de feina per motius de salut.

Adequació dels llocs de treball

  • Creació de la Comissió d’Adequació del Llocs de Treball, per analitzar cas a cas les tasques encomanades, en el marc d’una avaluació de riscs específica ergonòmica (climatització, il·luminació, ventilació, comoditat, eines adequades...) i psicosocial del lloc de treball; mentre s’efectuen aquestes avaluacions, facilitar altres mesures organitzatives i ergonòmiques per evitar que el problema s’agreugi.

Casal Ariadna

  • Protocol negociat de baixa per risc en cas d’embaràs.

12. Apunt especial: El col·lectiu d'interins de llarga durada

12. Apunt especial: El col·lectiu d'interins de llarga durada


UN COL·LECTIU ESTRUCTURAL I QUE NECESSITA ESTABILITAT


  • Entenem un frau de llei el fet de no convocar oposicions o concursos oposicions per a proveir llocs de funcionaris, perquè amaga la privatització del sector públic i l’afebliment de l’estructura pública.
     
  • Subratllam el frau dels polítics que varen voler deixar l’Administració pública en la mínima expressió, ofegada, debilitada i sense recursos.
     
  • Estam segurs que l’estabilitat laboral repercuteix positivament en la tasca diària i, a més a més, és un dret que tenen tots els treballadors i treballadores.
     
  • Estam convençuts que els coneixements i les experiències que aporta aquest col·lectiu són beneficiosos per al servei que ofereix el Consell de Mallorca.
     
  • Demanam que el personal laboral interí de llarga durada es deixi en una situació similar a la “d’extingir”, fins que quedi vacant el lloc pel motiu que sigui; posteriorment, i no abans, que el lloc es modifiqui si és necessari a la RLT, perquè sigui ocupat de forma definitiva per un funcionari de carrera.
     
  • Que surtin nomes les places deixades per personal jubilat i totes les vacants, encara hi som a temps.
     
  • Consideram que el personal laboral que dugui una relació laboral continuada anterior a 31/12/2006 són fixos d’empresa; i que el lloc no ha de ser ocupat de forma definitiva fins que quedi vacant.
     
  • NO hem participat ni negociat el POHR, unes noves regles de joc que desestabilitzen les situacions personals dels interins i interines.
     
  • Consideram necessari disposar d’un pla d’estabilitat 2020-2024 per garantir la feina a tots els interins.
     
  • Treballam per la via que el TREBEP preveu: que hi pot haver concurs de mèrits per als laborals interins. I que “en virtut d’una llei” també es pot aplicar, amb caràcter excepcional, el sistema de concurs per als funcionaris interins.
     
  • Les bases de les convocatòries dels concursos oposicions, en el cas que s’hagin de convocar, no han ser lesives per als treballadors i treballadores en situació d'interinatge.
     
  • Equiparació dels drets dels interins de llarga durada amb els funcionaris de carrera, per exemple amb les excedències.
     
  • L’STEI ofereix defensa jurídica als laborals interins de llarga durada i reclamació d’indemnitzacions.
 
COM HO FAREM

COM HO FAREM

V Continuarem visitant tots els centres i tots els serveis i ens entrevistarem amb vosaltres per conèixer les vostres necessitats i les vostres demandes.

V Establirem més canals de comunicació de tots els fòrums, consells i meses en què partici­pem.

V Consultarem sempre els casos amb l’equip de delegats de l’STEI i els serveis jurídics.

V Donarem suport tècnic i farem mentorització i acompanyament diaris.

V Recollirem les vostres necessitats formatives i els vostres suggeriments de millora.

V Posarem en marxa el Connecta STEI CIM-IMAS, un servei de missatgeria instantània amb informació laboral i la possibilitat de fer consultes des del mòbil. 

Si ens fas confiança, podrem obtenir representació suficient per ser presents a la Mesa General de Negociació, que és el nostre objectiu.

Ajuda’ns a canviar les dinàmiques de negociació establertes amb els sindicats d’àmbit estatal que hi són presents i aposta per una forma més humana de fer sindicalisme.

Proximitat i acompanyament personalitzat són les característiques que ens defineixen.

LES NOSTRES CANDIDATURES

LES NOSTRES CANDIDATURES

Els nostres candidats i candidates a la Junta de Personal

1. MARIA ANTÒNIA RAMIS SASTRE (Normalització Lingüística)

1. Maria Antònia Ramis Normalització Lingüística2. JAUME CLADERA PALOU (Centre Coordinador de Biblioteques)

2. Jaume Cladera Biblioteques3. M. ROSA DEYÀ SIMONET (Participació Ciutadana)

3. Rosa Deyà Participació Ciutadana. jpg4. JOSÉ MORRO MARTÍ (ITV)

4. Pep Morro ITV5. HUGO DOYLE YAÑEZ (Bombers)

5. Hugo Doyle Bombers

 

 

 

 

 

6. ÁNGELES GONZÀLEZ RUANO (Arxiu i Biblioteca)

7. JAUME ALORDA PONS (Sostenibilitat i Medi Ambient)

8. HELENA INGLADA GARAU (Patrimoni)

9. MARIA DEL MAR GAITA SOCIAS (Museu Krekovic))

10. ANTONI MARCH MASCARÓ (Esports)

11. FRANCINA A. BINIMELIS SERVERA (Registre General)

12. M. ANTÒNIA SASTRE CONTRERAS (Participació i Joventut)

13. FRANCESC BARCELÓ PASTOR (Arxiu del So i de la Imatge)

14. JUANA PLOMER ROTGER (Registre General)

15. ANTÒNIA JAUME VIDAL (Igualtat)

16. SEBASTIANA SERVERA TABERNER (Llar de la Infància)

17. MARIA DEL CARMEN PÉREZ REYES (Territori)

18. CATALINA TROBAT BARCELÓ (Agència de Defensa del Territori)

19. TOMEU CATANY COSTA (Manteniment)

20. MARGALIDA HOMAR MARCÈ (Territori)

21. ANTÒNIA RULLAN COLL (Normalització Lingüística)

22. MAGDALENA GELABERT AMENGUAL (Registre General)

23. CATALINA PERELLÓ MUNTANER (Patrimoni)

24. FRANCESC BONNÍN SALAMANCA (Arxiu del So i de la Imatge)

25. MARIA ANTÒNIA LLOMPART VILLALONGA (Cultura)

26. CARLES J. GASTALVER LLOMPART (Bombers)

27. JOAN JOSEP ESTRANY SASTRE (ITV)

28. MARGALIDA SEGURA PORTAS (Normalització Lingüística)

29. GUILLEM CAPÓ CASTANYER (Cultura)

30. CATERINA CANYELLES MARQUÈS (Normalització Lingüística)

31. ANTONIO TORRENS CALDENTEY (Bombers)

32. JOANA DOMENGE MESQUIDA (Registre General)

33. PATRICIA BONET GELABERT (Formació)

34. ANA M. HERNÁNDEZ HERNÁNDEZ (Funció Pública)

35. RAMON F. BERNABEU ALABAU (Biblioteca de Cultura Artesana)

36. MARCOS PRATS MERCHAN (Turisme)

Els nostres candidats i candidates al Comitè d’Empresa del Col·legi d’Especialistes

1. MARIA ISABEL RODRÍGUEZ RAMÍREZ (Refugis)

1. M. Isabel Rodríguez2. VANESSA GODÍNEZ MONTERO (Refugis)

2. Vanessa Godínez

 

 

 

 

 

3. JUAN RAYO HUÉSCAR (Brigada de Patrimoni)

4. XIOMARA YESICA CANEPA PASSOLS (Refugis)

5. ANTONI FEMENIAS SOLER (Refugis)

6. ADRIÁN GÓMEZ ALORDA (Refugis)

7. JOAN POQUET PERELLÓ (Refugis)

8. LAURA MARTÍNEZ DURAN (Refugis)

9. CRISTINA PUIG I NERI (Refugis)

10. MIGUEL ALEMANY CARBONELL (Refugis)

11. PEDRO AMER ALBA (Refugis)

12. PEDRONA ARROM CLADERA (Muleta)

13. CATALINA ABELLÁN CARBONELL (Teatre Principal)

14. SONIA MORENO SÁNCHEZ (Son Amer)

MESES I HORARIS DE LES VOTACIONS

MESES I HORARIS DE LES VOTACIONS

eleccions

eleccions2

 

Eleccions sindicals 2019. Institut Mallorquí d'Afers Socials

Detalls
Informació general
22 Novembre 2019

cartell imas# HI SOM QUAN ENS HAS DE MENESTER

 

L’STEI sempre hi és quan el necessites. Amb l’STEI no camines tot sol. Amb l’STEI tens molts de companys de viatge per superar les dificultats que sorgeixin en el camí. L’STEI no s’amaga en el moments difícils (defensa dels interins, reclassificacions arxivades, assetjament, retallades, etc.).


L’STEI t’escolta i porta la teva veu a la Mesa Sectorial de l’IMAS, i proposa les millores que els Serveis Socials necessiten. Amb la teva força, és present al Consell Assessor de Serveis Socials de Mallorca, al Consell Municipal de Serveis Socials de l’Ajuntament de Palma, i treballa per un bon finançament que garanteixi uns serveis públics de qualitat tècnica i humana, instal·lacions òptimes i amb el personal necessari per donar aquests serveis.


L’STEI t’ajuda amb tot allò que necessitis, sigui un petit dubte o un problema complex. Sempre tens gent de l’STEI disposada a resoldre la qüestió amb rigor i seriositat. L’atenció sempre és personalitzada i ens permet avaluar i quantificar totes les propostes que ens facis.


L’STEI et defensa i et protegeix. Els serveis jurídics del sindicat vetlen perquè no es vulnerin els teus drets, t’assessoren amb total garantia i et representen quan i on faci falta.


L’STEI és una organització arrelada a les Illes amb més de 40 anys d’experiència en defensa de la classe treballadora, en defensa ferma de les nostres senyes d’identitat com a poble, sense directrius imposades des de fora, i que participa activament en multitud de plataformes (feministes, mediambientals, lingüístiques, culturals o de cooperació internacional). Som l’alternativa sindical que t’ofereix participar en una comunitat que comparteix informació, coneixement i cultura.


L’STEI està format per treballadors que fan feina per als treballadors. I vosaltres, treballadors i treballadores de l’IMAS, sou els que ens heu ajudat, amb les vostres aportacions, a saber quines són les necessitats reals de la institució, per la qual cosa, des d’aquí, us donam les gràcies i confiam que ens pugueu continuar enriquint i ens doneu el vostre suport per continuar avançant en la millora de les condicions laborals i humanes de totes les persones que conformam aquesta gran família.

 

 

PROGRAMA ELECTORAL COMPLET

CANDIDATURA

CANDIDATURA

Les persones que formam les llistes defensarem els teus interessos. Si votes l’STEI a les eleccions del proper dia 2 de desembre faràs possible que aquestes llistes de persones disposades a treballar per a tu, per a tot els professionals dels Serveis Socials i dels Serveis Generals, siguin el més extenses possible. Persones disposades a fer feina en tenim, com podràs veure en aquest programa; ara només ens falta comptar amb la teva confiança.

COM HO FAREM

COM HO FAREM

Continuarem visitant tots els centres i tots els serveis i ens entrevistarem amb vosaltres per conèixer les vostres necessitats i les vostres demandes.

Establirem més canals de comunicació de tots els fòrums, consells i meses en què partici­pem.

Consultarem sempre els casos amb l’equip de delegats de l’STEI i els serveis jurídics.

Donarem suport tècnic i farem mentorització i acompanyament diaris.

Recollirem les vostres necessitats formatives i els vostres suggeriments de millora.

Posarem en marxa el Connecta STEI CIM-IMAS, un servei de missatgeria instantània amb informació laboral i la possibilitat de fer consultes des del mòbil.

FEINA FETA 2015-2019

FEINA FETA 2015-2019

En defensa dels treballadors
...hem registrat a l’IMAS i al Consell de Mallorca més 180 escrits (propostes de modificació de la relació de llocs de feina i de creació de nous llocs, de comunicats de riscs, de convocatòria de noves borses de treball, aportacions a les bases de borses de treball que es negociaven, propostes de millora de les instal•lacions per riscs detectats, de requeriment d’informació de les infraestructures, recursos d’alçada, recursos de reposició, i extraordinaris de revisió, de lluita contra les retallades que volien acabar amb la carrera professional, etc.).

En comunicació i transparència
...hem fet 160 correus massius a l’IMAS i al Consell de Mallorca a tot el personal amb informació sobre reunions, meses, consells, actualitat, convocatòries de proves de català, mobilitzacions socials en què participam, borses de feina, ofertes d’ocupació o normatives que poden ser del teu interès.

En la cura dels nostres afiliats i afiliades
...els hem acompanyat en la resolució de les consultes i dels possibles conflictes que hagin pogut sorgir i, si ha estat necessari, els hem gestionat el servei jurídic adequat per resoldre’ls.
...els hem fet arribar quasi un centenar de continguts informatius exclusius, com una part més del nostre compromís amb els que són una de les peces clau del nostre sindicat: l’afiliació.

En feina sindical a les meses de negociació
...vàrem votar no a la Mesa Sectorial quan es negociaren les bases generals del concurs oposició de l’IMAS de les ofertes públiques 2016-2017, perquè establia una prelació de proves eliminatòries lesives per als treballadors.
...ens aixecàrem de les meses sectorials i no votàrem les bases específiques de les convocatòries de les ofertes públiques 2016-2017, en desacord amb el barem que s’hi establia, que minorava els serveis prestats de la gent de la casa.
...ens vàrem aixecar de la Mesa Sectorial i no vàrem votar els criteris de cessament d’interins, perquè no deixaven alternatives d’estabilitat per al personal cessat interí de llarga durada.

En millores per al personal
...vàrem poder implantar un nou torn per al personal d’infermeria de Felanitx.
...aconseguírem la flexibilització parcial de la instrucció de gestió de borsins, per aconseguir que gent que estava a la borsa i ja treballava a l’IMAS pogués optar a places en determinats supòsits.
...votàrem a favor de l’Acord que havíem negociat amb l’Administració que establia el procediment de reclassificació professional de les auxiliars tècniques d’infermeria.


EL REPTE CONTINUA

EL REPTE CONTINUA

LES MILLORES QUE PROPOSAM:

 1. Plantilla

RESPOSTA DE COMPROMÍS AMB LES DEMANDES I LES NOVES REALITATS SOCIALS

  • Dotació d’una plantilla adaptada a les necessitats reals amb un creixement en llocs de feina sostenibles que formen els programes amb més personal.
  • Integració dels programes en l’estructura de l’IMAS
  • Consolidació dels grans programes amb més personal nomenat: el SAID, la Unitat de Conva­lescència de Felanitx, la Unitat de Visites Familiars, la secció d’Urgències de Menors i la secció de Prestacions per a la gestió de la RMI. No podem deixar de banda, tampoc els programes de suport a serveis generals vinculats amb la Gerència.
  • Nou model del Servei de Menors format per dues àrees diferenciades amb dues cabdalies de serveis.
  • Equiparació del personal de la residència Miquel Mir: l’estabilització i la igualtat de drets del personal transferit per 50 anys que abans treballava a l’antiga Fundació Residència Miquel Mir i que ara fan feina al costat de la resta de companys de l’IMAS.
  • Adequació dels complements del grup B.
  • Augment de plantilles: creació, com a mínim, de les places següents:

 

  • Auxiliars tècniques d’infermeria: 50
  • Educadors socials: 20
  • Auxiliars educatius: 16
  • Treballador social: 14
  • Auxiliars administratius: 14
  • Administratius: 1 plaça per a cadascuna de les cinc àrees de l’IMAS
  • TAG llicenciats en dret: 1 plaça per a cadascuna de les cinc àrees de l’IMAS
  • Psicòlegs: 10
  • Metges: 4
  • Infermers/es: 4
  • Zeladors: 4

2. Provisió de llocs

MILLORES EN L’ACCÉS A LA FUNCIÓ PÚBLICA

  • Revisió i aturada de l’aplicació immediata d’un PORH que ens sembla un absolut despropòsit.
  • Posada en marxa d'un nou sistema transitori d'accés a la funció pública en paral•lel al sistema d’ingrés ordinari que fa servir l’IMAS, vist que després de les primeres proves s’ ha evidenciat que només una mínima part dels interins de llarga durada tenen opcions de consolidar la seva ocupació.
  • Aturada, per ineficient, de l’Acord per a la millora que varen signar CCOO, UGT i CSIF a Ma­drid.
  • Reiteració en la negociació de la consolidació dels funcionaris interins de llarga durada com a funcionaris de carrera a través d'un sistema d'accés diferenciat i l'aplicació del concurs de mèrits previst com a fórmula extraordinària en l'article 61.6 de l'Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.
  • Suport a les ofertes d’ocupació pública anuals de les especialitats que hagin generat baixa (taxa de reposició) i han quedat vacants per jubilació o per deixar la plaça, i acabar amb les acu­mulacions d’ofertes en especialitats concretes.
  • Recuperació de la part específica com a primera prova en les proves selectives.
  • Minoració del pes de les proves jurídiques en les places d’administració especial.
  • Mobilitat interna temporal: facilitar el concurset d’atribució temporal de funcions entre personal interí.
  • Negativa davant un concurs de trasllats massiu, tot acceptant, això no obstant, que durant la legislatura es pugui convocar-ne un, exclusivament, per als llocs oferts en comissió de serveis i per als llocs vacants sense cap ocupant.
  • Modificació de la instrucció de gestió de borsins perquè, en ser definitiva la borsa generada per les proves selectives de l’oferta 2016-2017, s’ofereixin les vacants als interins que ja ocupen altres vacants de la mateixa especialitat.
  • Promoció de la convocatòria de borses de treball extraordinàries de les especialitats de llicenciat en dret, pedagog, dietista i administratiu d’administració general.

3. Reclassificació professional

EQUIPARACIÓ DELS CICLES FORMATIUS AMB ELS GRUPS PROFESSIONALS

  • Valoració superior de les competències a les distintes àrees on s’ha fet feina fins ara, atenent als serveis prestats, i reduir a la mínima expressió la part memorística per permetre els aspirants demostrar els coneixements i les habilitats de l’especialitat en què treballen, que ha de ser la part central de la reclassificació.
  • Reclassificació de les tècniques auxiliars d’infermeria: del C2 al C1.
  • Reclassificació per a les especialitats lligades a cicles formatius en un nivell superior del marc educatiu: cuiners, informàtics i delineants.

4. Sistema de Serveis Socials

INFRAESTRUCTURES I MITJANS HUMANS

  • Pacte social per reclamar polítiques socials que acabin amb la pobresa, amb més mitjans i re­cursos humans.
  • Dotacions econòmiques suficients per executar en uns terminis més breus infraestructures ne­cessàries (el nou edifici de Menors a Oficines Centrals, la reforma de totes les plantes de la re­sidència de la Bonanova, la millora del condicionament tèrmic a les quatre residències, les dues noves residències de majors planificades, el nou centre de primera acollida d’adolescents...)
  • Resolució del problema d’infraestructura de Ca l’Ardiaca, que dóna alberg a les persones sense sostre. Aquesta problemàtica afecta la feina diària dels professionals que hi fan feina, per la qual cosa insistim a demanar a l’Administració que repensi el model actual i el doti de noves in­fraestructures aquests serveis d’acollida per a persones sense llar (des d’un nou centre adequat a la demanda actual fins al housing first).
  • Millora de les ràtios d’usuaris/professional en els mòduls i revisió cap a un model més especia­litzat a cada planta de cada residència.
  • Plantilles que possibilitin ràtios en funció del perfil d’atenció a cada planta.
  • Assignació d’una adreça de correu electrònic corporatiu a cada un dels treballadors i treballadores.
  • Dotació de pools genèrics i estables de personal assistencial per donar suport a les necessitats de cada residència.

5. Econòmiques

TREBALL BEN PAGAT

  • Modificació de la relació de llocs de treball (RLT) a partir de les múltiples propostes presentades.
  • Revaloració dels complements de destí i específic a partir de les noves demandes socials, les càrregues de feina, els mitjans econòmics gestionats, les funcions assignades o la situació je­ràrquica de dependència.
  • Definició clara pel que fa a tot el personal que prové del traspàs de la residència Miquel Mir, per poder millorar els seus drets retributius.
  • Redreçament de la mala gestió d’èpoques passades en el Govern central, de les quals la resta d’empleats i empleades públics no som responsables, per acabar amb greuges que s’arrosseguen.
  • Dotació dels processos de reclassificació amb complements adequats.

Per a tot el personal

  • Pujada de sous per recuperar el poder adquisitiu al llarg dels darrers 20 anys.
  • Reconeixement de la carrera professional del personal que s’ha incorporat posteriorment al da­rrer reconeixement.
  • Eliminació dels greuges i desigualtats salarials, bé entre homes i dones, o bé la generada en les mateixes especialitats per a distints llocs amb les mateixes condicions de feina, o bé la que es genera entre mateixes especialitats entre IMAS i Consell de Mallorca.

Específiques per a determinats col·lectius

  • Educadors/es socials: millora del complement de destí, per equipar-se al de l’Ajuntament de Palma, que els reconeix el nivell de destí 22.
  • Tècnics/ques auxiliars de gestió econòmica: equiparació amb els complements específics i de destí de la resta de companys del Consell de Mallorca.
  • Auxiliars administratius/ves de l’Àrea de Menors: equiparació del complement de destí 17 d’aquelles auxiliars que no el tenen assignat i fan feina dins la mateixa Àrea.
  • TGM Àrea Menors: homogeneïtzació de complements amb els de la resta d’especialitats de les Territorials.
  • Infermers/es: introducció del factor població/persones usuàries ateses per incrementar el complement específic del personal d’infermeria i la introducció de noves figures d’atenció: in­fermer/a de casos, responsable de cures, etc.

6. Drets lingüístics

RECURSOS NECESSARIS PER GARANTIR ELS DRETS LINGÜÍSTICS DELS USUARIS I ADMINISTRATS

  • Modificació de la reglamentació interna que impedeix o que no preveu les clàusules lingüístiques en el sistema de contractació de serveis i compliment del Decret 49/2018, de forma que s’utilitzi la llengua catalana en la contractació de béns, obres i, en especial, en l’atenció als usuaris com a mesura per garantir el dret d’opció lingüística dels ciutadans.
  • Creació d’un Servei de Normalització Lingüística propi de l’IMAS, que depengui de la Direcció Insular de Política Lingüística del Consell, que doni resposta a les necessitats de dinamització lingüística a les residències i centres de menors, així com a la resta de serveis de les xarxes pú­bliques de les quals forma part l’IMAS, que participi en el pla de formació de l’IMAS i que dugui endavant l’assessorament lingüístic i la correcció de tota la documentació que genera l’Institut.

7. Carrera professional

CARRERA PROFESSIONAL ACTUALITZADA I PER A TOTHOM

  • Per al personal funcionari de carrera de qualsevol Administració si allà la tenia reconeguda i ho acredita, sigui quina sigui la forma de proveïment del seu lloc de treball al Consell de Mallorca i no limitat als supòsits de sistemes ordinaris de proveïment (concurs de mèrits, lliure designació o comissió de serveis).
  • Per al personal funcionari de carrera interí i per al personal laboral interí del Consell de Mallorca i dels seus organismes autònoms que la tengui reconeguda a una altra Administració i ho acrediti.

8. Formació i intercanvi d’experiències

EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL

  • Dotació de més accions formatives i de perfeccionament professional.
  • Facilitació d’eines eficaces, senzilles i àgils per a tots els professionals a l’hora d’avaluar i fer el seguiment dels usuaris dels servei d’atenció residencial.
  • Dotació econòmica suficient per executar l’adquisició de carros d’infermeria informatitzats, connectables a les aplicacions pròpies.
  • Increment dels terminis de caducitat per sol•licitar el gaudi de les hores de compensació per formació.
  • Intercanvis “lloc a lloc” entre centres, per compartir experiències formatives, facilitar conciliació laboral i personal en pro d’una mobilitat temporal sostenible i enriquidora.
  • Reconeixement del mèrit de la funció tutorial als tutors de cicles formatius i graus universitaris. Regulació de l’accés a la funció tutoria, no volem tutors de segona.
  • Negociació d’un procés de reorganització (com es reclutaran els tutors, quines tasques tindran) de les pràctiques de grau, de postgrau i de cicles formatius, per tal de ser referents en la docència pràctica i preservar l’esforç dels tutors que fan feina a l’IMAS; i incloure aquest valor en els dis­tints processos de mobilitat/promoció/selecció.
  • Dotació d’eines informàtiques als tutors, per a l’execució de les seva tasca.
  • Recuperació dels cursos de català del nivell B2.
  • Nous cursos per a noves realitats: Informació i educació terapèutica; Ecologia emocional des d’un concepte d’humanització de les residències; Revisió nutricional; Equilibri cos-ment, etc.
  • Manteniment dels cursos de tècniques de programació neurolingüística, actituds lingüístiques, llengua activa com a eina d’inclusió social, tècniques bàsiques d’infermeria del TCAI residències, entre d’altres.

9. Transparència, conciliació i teletreball

ACCÉS DE TOT EL PERSONAL A LA INFORMACIÓ I MILLORA DE LA CONCILIACIÓ

  • Accés a tota la informació de la intranet del Consell de Mallorca.
  • Aprovació d’un comitè d’ètica a l’Àrea de Dependència.
  • Consideració d’autoritat del personal del serveis de Menors.
  • Possibilitat de fraccionament voluntari per hores dels permisos per dies lliures.
  • Increment dels dies de permís per examen en el casos de desplaçament fora de l’illa.
  • Consideració de l’assistència a actes de notaria com a permís definit: deure inexcusable.
  • Consideració de cures domiciliàries als fills malalts, sempre que s’acrediti mitjançant informe mèdic, com a permís definit: deure inexcusable.
  • Augment de torns adaptats a les necessitats dels empleats públics que volen conciliar.
  • Ampliació dels termes de l’acord per a la jubilació parcial anticipada del personal laboral.
  • Normalització de l’ús del teletreball a l’IMAS i al Consell de Mallorca, i a la resta del seu sector instrumental.

10. Ecologia i medi ambient

EDIFICIS MÉS ECOLÒGICS, SALUDABLES I SOSTENIBLES

  • Millora del reciclatge, separant més acuradament envasos, rebuig, paper.
  • Implantació del teletreball com a eina que permetrà al personal de l’IMAS estalviar-se despla­çaments, amb la consegüent millora mediambiental.
  • Creació d’un parc mòbil de bicicletes per a desplaçaments intercentres.
  • Més inversió en la solarització dels terrats, teulades i aparcaments de tots els edificis del Consell de Mallorca i de l’IMAS.

11. Salut laboral

ENTORNS DE FEINA SALUDABLES

Sobrecàrrega i l’esgotament

  • Implantació de mesures per evitar que l’estrès, l’esgotament i les situacions extremes de desgast dels professionals sanitaris, del personal d’oficines i dels centres de menors que es continuen repetint.
  • Millora de les ràtios, un dels principals problemes del sector d’atenció a la dependència: plan­tejament del creixement de la plantilla amb l’IMAS, tant pel que fa a infermeres, auxiliars d’in­fermeria i zeladors. És un sector amb serveis essencials.
  • Les ràtios de la mitjana europea és de 8,8 infermeres per cada 1.000 habitants i els països nòr­dics n’estan al capdavant (17,6 infermeres per cada 1.000 habitants). La conseqüència d’una ràtio baixa d’infermers, segons estudis és que la mortalitat de pacients és superior.
  • Protocol·lització de l’atenció per evitar que cap professional passi per situacions de missing care (no fer les cures que no són urgents, vitals o prioritàries, malgrat ser indispensables per al manteniment de la salut), per oferir una atenció de cura de qualitat.

Risc psicosocial

  • Prevenció del conflicte i detecció precoç de les causes.
  • Priorització de les actuacions per demanda, denúncia o comunicació d’un risc psicosocial, per­què l’impacte en la salut del treballador sigui menor.
  • Exigència del compliment obligatori de les mesures proposades després de l’avaluació psico­social, i d’un seguiment trimestral.
  • Suport al treballador o treballadora que desvetlli qualsevol situació de risc psicosocial, de con­flicte interpersonal, de lideratge inapropiat, entre d’altres.
  • Mobilitat per motius de salut
  • Ampliació i negociació dels criteris per moure’s temporalment a un altre centre de feina per mo­tius de salut.
  • Adequació dels llocs de treball
  • Creació de la Comissió d’Adequació del Llocs de Treball, per analitzar cas a cas les tasques en­comanades, en el marc d’una avaluació de riscs específica ergonòmica i psicosocial del lloc de treball; mentre s’efectuen aquestes avaluacions, facilitar altres mesures organitzatives i ergo­nòmiques per evitar que el problema s’agreugi.

12. APUNT ESPECIAL: El col·lectiu d’interins de llarga durada

UN COL·LECTIU ESTRUCTURAL I QUE NECESSITA ESTABILITAT

  • Entenem un frau de llei el fet de no convocar oposicions o concursos oposicions per a proveir llocs de funcionaris, perquè amaga la privatització del sector públic i l’afebliment de l’estructura pública.
  • Subratllam el frau dels polítics que varen voler deixar l’Administració pública en la mínima ex­pressió, ofegada, debilitada i sense recursos.
  • L’estabilitat laboral repercuteix positivament en la tasca diària i, a més a més, és un dret que tenen tots els treballadors.
  • Els coneixements i les experiències d’aquest col•lectiu són beneficiosos per al sistema de Ser­veis Socials.
  • Demanam que el personal laboral interí de llarga durada es deixi en una situació similar a la “d’extingir”, fins que quedi vacant el lloc pel motiu que sigui; posteriorment, i no abans, que el lloc es modifiqui si és necessari a la RLT, perquè sigui ocupat de forma definitiva per un funcio­nari de carrera.
  • Consideram que el personal laboral que dugui una relació laboral continuada anterior a 31/12/2006 són fixos d’empresa; i que el lloc no ha de ser ocupat de forma definitiva fins que quedi vacant.
  • NO hem participat ni negociat el POHR, unes noves regles de joc que desestabilitzen.
  • Consideram necessari disposar d’un pla d’estabilitat 2020-2024 per garantir la feina a tots els interins.
  • Treballam per la via que el TREBEP preveu: que hi pot haver concurs de mèrits. I que “en virtut d’una llei” es pugui aplicar, amb caràcter excepcional, el sistema de concurs.
  • Les bases de les convocatòries dels concursos oposicions no han ser lesives per als treballadors i treballadores en situació d'interinatge.
  • Oferim defensa jurídica dels laborals interins de llarga durada i reclamació d’indemnitzacions.

ELS NOSTRES CANDIDATS

ELS NOSTRES CANDIDATS

candidats junta personal imas

candidats comite empresa imas 2

candidats comite empresa imas


 

 

L’STEI es reuneix amb Isabel M. Busquets, vicepresidenta primera i consellera executiva de Cultura, Patrimoni i Política Lingüística del Consell de Mallorca

Detalls
Administració Local
28 Octubre 2019

El passat dimarts, 22 d’octubre, els delegats de l’STEI al Consell de Mallorca i a l’IMAS es reuniren amb la vicepresidenta primera del Consell de Mallorca, en una trobada que serví també per donar-li a conèixer el full de ruta del nostre sindicat per a aquesta legislatura.

Com a vicepresidenta primera, li vàrem exposar les mateixes qüestions que ja traslladàrem en el seu moment a la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, i que afecten la totalitat del personal del Consell de Mallorca i de l’IMAS. Podeu ampliar aquesta informació en la notícia que difonguérem fa unes setmanes en aquest mateix espai.

Amb la vicepresidenta primera parlàrem, sobretot, de la situació dels interins i de com el Consell de Mallorca la resoldrà tenint en compte les conclusions que ja ha avançat l’advocada general del Tribunal de Justícia de la Unió Europea. L’STEI va demanar que siguin especialment sensibles amb aquesta problemàtica, ja que la casuística és, com tothom sap, molt diversa, i darrere cada lloc de treball hi ha una història de vida que, com a persones, no podem obviar.

Reunió Bel Busquets

L'STEI es reuneix amb la presidenta del Consell de Mallorca

Detalls
Administració Local
07 Octubre 2019

reunio presidenta1El passat divendres, 4 d’octubre, el secretari general de l’STEI, Miquel Gelabert, i representants de l’STEI al Consell de Mallorca i a l’IMAS, es reuniren amb la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera.

Llegeix més...

Més articles...

  1. L'STEI Intersindical es reuneix amb el conseller Javier de Juan i els consellers que tenen a càrrec les vicepresidències, Jaume Tortella i Magdalena Gelabert
  2. Els interins i la sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE)
  3. Borses tècnic -a superior informàtica
  4. Borses de feina tècnic-a superior en disciplina urbanística de l’Agència de Defensa del Territori de Mallorca
  5. Borses de feina Ajuntament de Llucmajor
Pàgina 10 de 18
  • Inici
  • Anterior
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Següent
  • Final
 
 
 

      Qui som | Contacta | Delegacions i horaris | Afiliació | Política de cookies


©STEI Sindicat de treballadores i treballadors INTERSINDICAL de les Illes Balears. C/ Jaume Ferran, 58. 07004. Palma. Mallorca. Espanya. Telèfon: 34 971 901600. Fax: 34 971 903535 Inscrit al registre de la DG de la Funció Pública de Presidència del Govern d’Espanya, número 49. CIF: G07126956

Bootstrap is a front-end framework of Twitter, Inc. Code licensed under MIT License. Font Awesome font licensed under SIL OFL 1.1.