Eleccions sindicals 2018
On i quan puc votar?
Les votacions són dimarts, 4 de desembre, de les 13h a les 18h, a la mesa on correspongui el teu centre.
Cerca el teu centre per saber la mesa on et pertoca votar.
Centres d'Eivissa i Formentera
Aula d’adults de Formentera - vota a la mesa 13: IES MARC FERRER
Aula Eivissa - vota a la mesa 9: IES ALGARB
Aula Santa Eulàlia - vota a la mesa 6: IES XARC
Camp d’aprenentatge de Formentera - vota a la mesa 13: IES MARC FERRER
Camp d’aprenentatge sa cala - vota a la mesa 8: IES BALÀFIA
CEIP Balansat - vota a la mesa 8: IES BALÀFIA
CEIP Buscatell - vota a la mesa 11: IES QUARTÓ DE PORTMANY
CEIP Can Cantó - vota a la mesa 2: CEIP SA JOVERIA
CEIP Can Coix - vota a la mesa 11: IES QUARTÓ DE PORTMANY
CEIP Can Guerxo - vota a la mesa 9: IES ALGARB
CEIP Can Misses - vota a la mesa 2: CEIP SA JOVERIA
CEIP Can Raspalls - vota a la mesa 9: IES ALGARB
CEIP Cas Serres - vota a la mesa 9: IES ALGARB
CEIP Cervantes - vota a la mesa 12: IES SA SERRA
CEIP El Pilar - vota a la mesa 13: IES MARC FERRER
CEIP Es vedrà - vota a la mesa 10: IES SANT AGUSTÍ
CEIP Guillem de Montgrí - vota a la mesa 11: IES QUARTÓ DE PORTMANY
CEIP Labritja - vota a la mesa 8: IES BALÀFIA
CEIP L'Urgell - vota a la mesa 10: IES SANT AGUSTÍ
CEIP Mestre Lluís Andreu - vota a la mesa 13: IES MARC FERRER
CEIP Nostra Senyora de Jesús - vota a la mesa 4: IES ISIDOR MACABICH
CEIP Poeta Villangómez - vota a la mesa 9: IES ALGARB
CEIP Portal Nou - vota a la mesa 3: IES SANTA MARIA
CEIP Puig d'En Valls - vota a la mesa 4: IES ISIDOR MACABICH
CEIP Sa Blanca Dona - vota a la mesa 5: IES SA BLANCA DONA
CEIP Sa Bodega - vota a la mesa 1: IES SA COLOMINA
CEIP Sa Graduada - vota a la mesa 1: IES SA COLOMINA
CEIP Sa Joveria - vota a la mesa 2: CEIP SA JOVERIA
CEIP Sant Antoni - vota a la mesa 12: IES SA SERRA
CEIP Sant Carles - vota a la mesa 7: IES QUARTO DEL REI
CEIP Sant Ciríac - vota a la mesa 6: IES XARC
CEIP Sant Ferran de ses Roques - vota a la mesa 13: IES MARC FERRER
CEIP Sant Jordi - vota a la mesa 9: IES ALGARB
CEIP Sant Mateu de Baix - vota a la mesa 11: IES QUARTÓ DE PORTMANY
CEIP Sant Rafel - vota a la mesa 4: IES ISIDOR MACABICH
CEIP Santa Agnès de Corona - vota a la mesa 11: IES QUARTÓ DE PORTMANY
CEIP Santa Eulàlia - vota a la mesa 6: IES XARC
CEIP Santa Gertrudis - vota a la mesa 8: IES BALÀFIA
CEIP Ses Planes - vota a la mesa 10: IES SANT AGUSTÍ
CEIP S'Olivera - vota a la mesa 5: IES SA BLANCA DONA
CEIP Torres de Balàfia - vota a la mesa 8: IES BALÀFIA
CEIP Vara de Rey - vota a la mesa 12: IES SA SERRA
CEIP Venda d'Arabí - vota a la mesa 7: IES QUARTO DEL REI
CEP d'Eivissa - vota a la mesa 3: IES SANTA MARIA
CEP Formentera - vota a la mesa 13: IES MARC FERRER
CEPA Pitiüses - vota a la mesa 1: IES SA COLOMINA
CEPA Sant Antoni - vota a la mesa 11: IES QUARTÓ DE PORTMANY
CIFP Can Marines - vota a la mesa 7: IES QUARTO DEL REI
Conservatori Eivissa i Formentera Catalina Bufi - vota a la mesa 3: IES SANTA MARIA
D.T. EIVISSA - vota a la mesa 3: IES SANTA MARIA
EAC Eivissa - vota a la mesa 3: IES SANTA MARIA
EAP Eivissa - vota a la mesa 3: IES SANTA MARIA
EAP Formentera - vota a la mesa 13: IES MARC FERRER
EOEP EADISOC Eivissa - vota a la mesa 3: IES SANTA MARIA
EOEP Eivissa-Formentera - vota a la mesa 3: IES SANTA MARIA
EOEP Eivissa-Formentera (subseu Formen.) - vota a la mesa 13: IES MARC FERRER
EOI Eivissa - vota a la mesa 5: IES SA BLANCA DONA
EOI ampliació a Formentera - vota a la mesa 13: IES MARC FERRER
EOI Eivissa ampliació a Sant Agustí - vota a la mesa 12: IES SA SERRA
EQUIP SUPORT ALUMNES D’EFICIT VISUAL EIVISSA - vota a la mesa 3: IES SANTA MARIA
Escola d'Arts d'Eivissa - vota a la mesa 9: IES ALGARB
IES Algarb - vota a la mesa 9: IES ALGARB
IES Balàfia - vota a la mesa 8: IES BALÀFIA
IES Isidor Macabich - vota a la mesa 4: IES ISIDOR MACABICH
IES Marc Ferrer - vota a la mesa 13: IES MARC FERRER
IES Quartó de Portmany - vota a la mesa 11: IES QUARTÓ DE PORTMANY
IES Quartó del Rei - vota a la mesa 7: IES QUARTO DEL REI
IES Sa Blanca Dona - vota a la mesa 5: IES SA BLANCA DONA
IES Sa Colomina - vota a la mesa 1: IES SA COLOMINA
IES Sa Serra - vota a la mesa 12: IES SA SERRA
IES Sant Agustí - vota a la mesa 10: IES SANT AGUSTÍ
IES Santa Maria - vota a la mesa 3: IES SANTA MARIA
IES Xarc - vota a la mesa 6: IES XARC
SAED EIVISSA I FORMENTERA - vota a la mesa 3: IES SANTA MARIA
Centres de Mallorca
Arxiu i Museu de l'educació de les Illes Balears - vota a la mesa 17: IES PAU CASESNOVES
Aula Andratx - vota a la mesa 4: IES BALTASAR PORCEL
Aula Felanitx - vota a la mesa 15: IES FELANITX
Aula Hospitalaria Son Espases - vota a la mesa 61: IES SON PACS
Aula Soller - vota a la mesa 36: IES GUILLEM COLOM CASESNOVES
Camp d'aprenentatge d'Orient - vota a la mesa 37: CEIP SON FERRIOL
Camp d'aprenentatge des Palmer - vota a la mesa 10: IES DAMIA HUGUET
Camp d'aprenentatge Son Ferriol - vota a la mesa 37: CEIP SON FERRIOL
CEE Son Ferriol - vota a la mesa 37: CEIP SON FERRIOL
CEIP Aina Moll i Marquès - vota a la mesa 49: IES JOAN ALCOVER
CEIP Alexandre Rosselló - vota a la mesa 51: IES FRANCESC DE BORJA MOLL
CEIP Anselm Turmeda - vota a la mesa 62: CEIP SON SERRA
CEIP Antònia Alzina - vota a la mesa 35: IES SINEU
CEIP Badies - vota a la mesa 55: IES S'ARENAL
CEIP Bartomeu Ordines - vota a la mesa 13: CEIP MELCIOR ROSSELLO I SIMONET
CEIP Bendinat - vota a la mesa 9: IES BENDINAT
CEIP Binissalem - vota a la mesa 12: IES BINISSALEM
CEIP Blai Bonet - vota a la mesa 33: IES SANTANYI
CEIP Blanquerna - vota a la mesa 25: CEIP SES CASES NOVES
CEIP Calonge - vota a la mesa 34: CEIP S'ALGAR
CEIP Camilo José Cela - vota a la mesa 52: IES ANTONI MAURA
CEIP Can Bril - vota a la mesa 13: CEIP MELCIOR ROSSELLO I SIMONET
CEIP Can Pastilla - vota a la mesa 53: IES LA RIBERA
CEIP Cas Capiscol - vota a la mesa 44: CONSERVATORI DE MUSICA I DANSA DE PALMA
CEIP Cas Saboners - vota a la mesa 7: CEIP SON CALIU
CEIP Casa Blanca - vota a la mesa 37: CEIP SON FERRIOL
CEIP Coll d'en Rebassa - vota a la mesa 53: IES LA RIBERA
CEIP Colonia de Sant Jordi - vota a la mesa 10: IES DAMIA HUGUET
CEIP de Pràctiques - vota a la mesa 46: IES MADINA MAYURQA
CEIP Duran Estrany - vota a la mesa 28: IES ALBUHAIRA
CEIP El Terreno - vota a la mesa 54: IES POLITECNIC
CEIP Eleonor Bosch - vota a la mesa 39: IES SANTA MARGALIDA
CEIP Els Molins - vota a la mesa 4: IES BALTASAR PORCEL
CEIP Els Molins - vota a la mesa 31: IES CAN PEU BLANC
CEIP Els Tamarells - vota a la mesa 56: CEIP ELS TAMARELLS
CEIP Es Cremat - vota a la mesa 40: IES PORRERES
CEIP Es Fossaret - vota a la mesa 36: IES GUILLEM COLOM CASESNOVES
CEIP Es Molinar Infant Felip - vota a la mesa 53: IES LA RIBERA
CEIP Es Pil·larí - vota a la mesa 56: CEIP ELS TAMARELLS
CEIP Es Pont - vota a la mesa 60: IES JOSEP SUREDA I BLANES
CEIP Es Puig - vota a la mesa 18: CEIP ES PUIG
CEIP Es Puig - vota a la mesa 36: IES GUILLEM COLOM CASESNOVES
CEIP Es Putxet - vota a la mesa 18: CEIP ES PUIG
CEIP Es Secar de la Real - vota a la mesa 47: CEIP ESTABLIMENTS
CEIP Es Torrentet - vota a la mesa 18: CEIP ES PUIG
CEIP Es Vinyet - vota a la mesa 4: IES BALTASAR PORCEL
CEIP Es Vivero - vota a la mesa 48: IES SON RULLAN
CEIP Escola Graduada - vota a la mesa 41: IES ARXIDUC LLUIS SALVADOR
CEIP Escola Nova - vota a la mesa 40: IES PORRERES
CEIP Establiments - vota a la mesa 47: CEIP ESTABLIMENTS
CEIP Felip Bauçà - vota a la mesa 46: IES MADINA MAYURQA
CEIP Fornalutx - vota a la mesa 36: IES GUILLEM COLOM CASESNOVES
CEIP Gabriel Comes i Ribas - vota a la mesa 14: IES JOSEP FONT I TRIAS
CEIP Gabriel Janer Manila - vota a la mesa 27: IES SANT MARÇAL
CEIP Gabriel Palmer - vota a la mesa 14: IES JOSEP FONT I TRIAS
CEIP Gabriel vallseca - vota a la mesa 60: IES JOSEP SUREDA I BLANES
CEIP Galatzo - vota a la mesa 6: IES CALVIA
CEIP Gaspar Sabater - vota a la mesa 61: IES SON PACS
CEIP Genova - vota a la mesa 59: IES GUILLEM SAGRERA
CEIP Guillem Ballester i Cerdó - vota a la mesa 28: IES ALBUHAIRA
CEIP Guillem Frontera Pascual - vota a la mesa 35: IES SINEU
CEIP Inspector Joan Capo - vota a la mesa 15: IES FELANITX
CEIP Jafudà Cresques - vota a la mesa 58: EOI PALMA
CEIP Jaume Fornaris i Taltavull - vota a la mesa 38: IES PUIG DE SA FONT
CEIP Jaume I - vota a la mesa 7: CEIP SON CALIU
CEIP Jaume Vidal i Alcover - vota a la mesa 23: IES MANACOR
CEIP Joan Capó - vota a la mesa 60: IES JOSEP SUREDA I BLANES
CEIP Joan Mas - vota a la mesa 29: IES GUILLEM CIFRE DE COLONYA
CEIP Joan Mas i Verd - vota a la mesa 40: IES PORRERES
CEIP Joan Veny i Clar - vota a la mesa 10: IES DAMIA HUGUET
CEIP Juníper Serra - vota a la mesa 35: IES SINEU
CEIP La Soledat - vota a la mesa 60: IES JOSEP SUREDA I BLANES
CEIP Llevant - vota a la mesa 16: IES BERENGUER D'ANOIA
CEIP Llorenç Riber - vota a la mesa 16: IES BERENGUER D'ANOIA
CEIP Mare de Déu de la Consolació - vota a la mesa 33: IES SANTANYI
CEIP Maria Antònia Salvà - vota a la mesa 61: IES SON PACS
CEIP Maria de la Salut - vota a la mesa 35: IES SINEU
CEIP Marian Aguiló - vota a la mesa 59: IES GUILLEM SAGRERA
CEIP Melcior Rosselló i Simonet - vota a la mesa 13: CEIP MELCIOR ROSSELLO I SIMONET
CEIP Mestre Colom - vota a la mesa 61: IES SON PACS
CEIP Mestre Guillemet - vota a la mesa 13: CEIP MELCIOR ROSSELLO I SIMONET
CEIP Mestre Guillem Galmés - vota a la mesa 22: CEIP MESTRE GUILLEM GALMES
CEIP Mestre Pere Garau - vota a la mesa 20: IES MOSSEN ALCOVER
CEIP Migjorn - vota a la mesa 15: IES FELANITX
CEIP Miquel Capllonch - vota a la mesa 30: IES CLARA HAMMERL
CEIP Miquel Costa i Llobera - vota a la mesa 27: IES SANT MARÇAL
CEIP Miquel Costa i Llobera - vota a la mesa 29: IES GUILLEM CIFRE DE COLONYA
CEIP Miquel Costa i Llobera - vota a la mesa 46: IES MADINA MAYURQA
CEIP Miquel Duran i Saurina - vota a la mesa 16: IES BERENGUER D'ANOIA
CEIP Miquel Porcel - vota a la mesa 57: IES JUNIPER SERRA
CEIP Mitjà de Mar - vota a la mesa 24: IES PORTOCRISTO
CEIP Molí d'en Xema - vota a la mesa 21: CEIP MOLI D'EN XEMA
CEIP Montaura - vota a la mesa 16: IES BERENGUER D'ANOIA
CEIP Na Caragol - vota a la mesa 5: IES LLORENÇ GARCIES I FONT
CEIP Na Penyal - vota a la mesa 38: IES PUIG DE SA FONT
CEIP Nadal Campaner Arrom - vota a la mesa 16: IES BERENGUER D'ANOIA
CEIP Nicolau Calafat - vota a la mesa 14: IES JOSEP FONT I TRIAS
CEIP Norai - vota a la mesa 3: IES ALCUDIA
CEIP Nou de Campos - vota a la mesa 10: IES DAMIA HUGUET
CEIP Nova Cabana - vota a la mesa 25: CEIP SES CASES NOVES
CEIP Pare Bartomeu Pou - vota a la mesa 19: IES LLUCMAJOR
CEIP Pere Cerdà - vota a la mesa 36: IES GUILLEM COLOM CASESNOVES
CEIP Pere Rosselló Oliver - vota a la mesa 12: IES BINISSALEM
CEIP Ponent - vota a la mesa 17: IES PAU CASESNOVES
CEIP Port de Pollença - vota a la mesa 30: IES CLARA HAMMERL
CEIP Porta des Moll - vota a la mesa 2: CEIP PORTA DES MOLL
CEIP Puig de na Fàtima - vota a la mesa 47: CEIP ESTABLIMENTS
CEIP Puig de sa Ginesta - vota a la mesa 6: IES CALVIA
CEIP Puig de sa Morisca - vota a la mesa 6: IES CALVIA
CEIP Punta de n'Amer - vota a la mesa 24: IES PORTOCRISTO
CEIP Rafal Nou - vota a la mesa 48: IES SON RULLAN
CEIP Rafal Vell - vota a la mesa 48: IES SON RULLAN
CEIP Rei Jaume I - vota a la mesa 54: IES POLITECNIC
CEIP Rei Jaume III - vota a la mesa 19: IES LLUCMAJOR
CEIP Reina Sofia - vota a la mesa 34: CEIP S'ALGAR
CEIP Robert Graves - vota a la mesa 14: IES JOSEP FONT I TRIAS
CEIP Robines - vota a la mesa 12: IES BINISSALEM
CEIP Rodamilans - vota a la mesa 35: IES SINEU
CEIP Rosa dels Vents - vota a la mesa 5: IES LLORENÇ GARCIES I FONT
CEIP Sa Graduada - vota a la mesa 21: CEIP MOLI D'EN XEMA
CEIP Sa Graduada - vota a la mesa 31: IES CAN PEU BLANC
CEIP Sa Indioteria - vota a la mesa 57: IES JUNIPER SERRA
CEIP Sa Marina de Llucmajor - vota a la mesa 19: IES LLUCMAJOR
CEIP S'Albufera - vota a la mesa 3: IES ALCUDIA
CEIP S'Algar - vota a la mesa 34: CEIP S'ALGAR
CEIP S'Algar - vota a la mesa 55: IES S'ARENAL
CEIP S'Alzinar - vota a la mesa 11: IES CAPDEPERA
CEIP Sant Domingo - vota a la mesa 33: IES SANTANYI
CEIP Sant Jordi - vota a la mesa 37: CEIP SON FERRIOL
CEIP Sant Miquel - vota a la mesa 22: CEIP MESTRE GUILLEM GALMES
CEIP Santa Catalina - vota a la mesa 54: IES POLITECNIC
CEIP Santa Isabel - vota a la mesa 58: EOI PALMA
CEIP Santa Maria del Mar - vota a la mesa 34: CEIP S'ALGAR
CEIP S'Aranjassa - vota a la mesa 37: CEIP SON FERRIOL
CEIP S'Auba - vota a la mesa 11: IES CAPDEPERA
CEIP Ses Bassetes - vota a la mesa 4: IES BALTASAR PORCEL
CEIP Ses Cases Noves - vota a la mesa 25: CEIP SES CASES NOVES
CEIP Ses Comes - vota a la mesa 24: IES PORTOCRISTO
CEIP Ses Marjades - vota a la mesa 36: IES GUILLEM COLOM CASESNOVES
CEIP Ses Quarterades - vota a la mesa 7: CEIP SON CALIU
CEIP Ses Roques - vota a la mesa 17: IES PAU CASESNOVES
CEIP Ses Rotes Velles - vota a la mesa 6: IES CALVIA
CEIP Ses Salines - vota a la mesa 33: IES SANTANYI
CEIP S'Hort des Fassers - vota a la mesa 2: CEIP PORTA DES MOLL
CEIP S'Olivar - vota a la mesa 17: IES PAU CASESNOVES
CEIP Son Anglada - vota a la mesa 62: CEIP SON SERRA
CEIP Son Basca - vota a la mesa 32: CIFP JOAN TAIX
CEIP Son Caliu - vota a la mesa 7: CEIP SON CALIU
CEIP Son Canals - vota a la mesa 58: EOI PALMA
CEIP Son Ferrer - vota a la mesa 8: IES SON FERRER
CEIP Son Ferriol - vota a la mesa 37: CEIP SON FERRIOL
CEIP Son Juny - vota a la mesa 40: IES PORRERES
CEIP Son Oliva - vota a la mesa 45: IES JOAN MARIA THOMAS
CEIP Son Pisà - vota a la mesa 59: IES GUILLEM SAGRERA
CEIP Son Rullan - vota a la mesa 48: IES SON RULLAN
CEIP Son Verí - vota a la mesa 55: IES S'ARENAL
CEIP Talaiot - vota a la mesa 24: IES PORTOCRISTO
CEIP Tresorer Cladera - vota a la mesa 31: IES CAN PEU BLANC
CEIP Urbanitzacions de Llucmajor - vota a la mesa 55: IES S'ARENAL
CEIP Verge de Lluc - vota a la mesa 48: IES SON RULLAN
CEIP Vialfàs - vota a la mesa 31: IES CAN PEU BLANC
CEIP Vora Mar - vota a la mesa 39: IES SANTA MARGALIDA
CEIP Xaloc - vota a la mesa 6: IES CALVIA
CEIPIEEM Simó Ballester - vota a la mesa 21: CEIP MOLI D'EN XEMA
CEIPIEEM Son Serra - vota a la mesa 62: CEIP SON SERRA
CEIPIESO Pintor Joan Miró - vota a la mesa 52: IES ANTONI MAURA
CEIPIESO Son Quint - vota a la mesa 62: CEIP SON SERRA
CENMAT - vota a la mesa 50: IES RAMON LLULL
Centre Acollida Temporal Es Puig des Bou - vota a la mesa 62: CEIP SON SERRA
Centre Acollida Temporal Tramuntana - vota a la mesa 12: IES BINISSALEM
Centre d'informació i documentacio EPA - vota a la mesa 52: IES ANTONI MAURA
CEP de Calvià - vota a la mesa 7: CEIP SON CALIU
CEP de Manacor - vota a la mesa 20: IES MOSSEN ALCOVER
CEP de Palma - vota a la mesa 52: IES ANTONI MAURA
CEP d'Inca - vota a la mesa 17: IES PAU CASESNOVES
CEPA Alcúdia - vota a la mesa 2: CEIP PORTA DES MOLL
CEPA Amanecer centre penitenciari - vota a la mesa 61: IES SON PACS
CEPA Artà - vota a la mesa 5: IES LLORENÇ GARCIES I FONT
CEPA Calvià - vota a la mesa 7: CEIP SON CALIU
CEPA Camp Rodó - vota a la mesa 43: IES JOSEP MARIA LLOMPART
CEPA Francesc de Borja Moll - vota a la mesa 17: IES PAU CASESNOVES
CEPA La Balanguera - vota a la mesa 49: IES JOAN ALCOVER
CEPA Llevant - vota a la mesa 21: CEIP MOLI D'EN XEMA
CEPA Mancomunitat des Pla - vota a la mesa 40: IES PORRERES
CEPA Mancomunitat des Raiguer - vota a la mesa 12: IES BINISSALEM
CEPA Sa Pobla - vota a la mesa 32: CIFP JOAN TAIX
CEPA S'Arenal - vota a la mesa 56: CEIP ELS TAMARELLS
CEPA Son Canals - vota a la mesa 58: EOI PALMA
CEPA Sud - vota a la mesa 10: IES DAMIA HUGUET
CIFP Joan Taix - vota a la mesa 32: CIFP JOAN TAIX
CIFP Nàutico pesquera - vota a la mesa 54: IES POLITECNIC
CIFP Son Llebre - vota a la mesa 27: IES SANT MARÇAL
Conservatori Professional de Música i Dansa de Palma - vota a la mesa 44: CONSERVATORI DE MUSICA I DANSA DE PALMA
CP es Canyar - vota a la mesa 20: IES MOSSEN ALCOVER
EAC MALLORCA - vota a la mesa 50: IES RAMON LLULL
EADISOC - vota a la mesa 50: IES RAMON LLULL
EAP es Raiguer - vota a la mesa 17: IES PAU CASESNOVES
EAP Llevant - vota a la mesa 21: CEIP MOLI D'EN XEMA
EAP Nord (subseu es Raiguer) - vota a la mesa 2: CEIP PORTA DES MOLL
EAP Palma - vota a la mesa 37: CEIP SON FERRIOL
EAP Ponent - vota a la mesa 7: CEIP SON CALIU
EAP Sud (subseu Llevant) - vota a la mesa 19: IES LLUCMAJOR
EAP Tramuntana - vota a la mesa 14: IES JOSEP FONT I TRIAS
EI Paula Torres - vota a la mesa 51: IES FRANCESC DE BORJA MOLL
EI Sa Torre - vota a la mesa 23: IES MANACOR
EI Verge de la Salut - vota a la mesa 46: IES MADINA MAYURQA
EOEP Campos - vota a la mesa 10: IES DAMIA HUGUET
EOEP Inca - vota a la mesa 16: IES BERENGUER D'ANOIA
EOEP Inca (subseu Muro) - vota a la mesa 28: IES ALBUHAIRA
EOEP Manacor - vota a la mesa 20: IES MOSSEN ALCOVER
EOEP Palma 1 - vota a la mesa 37: CEIP SON FERRIOL
EOEP Palma 2 - vota a la mesa 52: IES ANTONI MAURA
EOEP Palma 2 (subseu Calvia-Andratx) - vota a la mesa 7: CEIP SON CALIU
EOEP Palma 2 (subseu Soller) - vota a la mesa 36: IES GUILLEM COLOM CASESNOVES
EOI Calvià - vota a la mesa 9: IES BENDINAT
EOI Inca - vota a la mesa 17: IES PAU CASESNOVES
EOI Inca ampliació a Alcúdia - vota a la mesa 3: IES ALCUDIA
EOI Manacor - vota a la mesa 20: IES MOSSEN ALCOVER
EOI Palma - vota a la mesa 58: EOI PALMA
Equip de suport alumnes amb deficit visual - vota a la mesa 52: IES ANTONI MAURA
Equip Itinerant per a Invidents - vota a la mesa 41: IES ARXIDUC LLUIS SALVADOR
Escola Superior d'Art Dramàtic - vota a la mesa 42: IES SES ESTACIONS
Escola Superior d'Art i Superior de Disseny - vota a la mesa 49: IES JOAN ALCOVER
IEDIB - vota a la mesa 50: IES RAMON LLULL
IES Albuhaira - vota a la mesa 28: IES ALBUHAIRA
IES Alcúdia - vota a la mesa 3: IES ALCUDIA
IES Antoni Maura - vota a la mesa 52: IES ANTONI MAURA
IES Arxiduc Lluís Salvador - vota a la mesa 41: IES ARXIDUC LLUIS SALVADOR
IES Aurora Picornell - vota a la mesa 51: IES FRANCESC DE BORJA MOLL
IES Baltasar Porcel - vota a la mesa 4: IES BALTASAR PORCEL
IES Bendinat - vota a la mesa 9: IES BENDINAT
IES Berenguer d'Anoia - vota a la mesa 16: IES BERENGUER D'ANOIA
IES Binissalem - vota a la mesa 12: IES BINISSALEM
IES Calvià - vota a la mesa 6: IES CALVIA
IES Can Baló - vota a la mesa 26: IES MARRATXI
IES Can Peu Blanc - vota a la mesa 31: IES CAN PEU BLANC
IES Capdepera - vota a la mesa 11: IES CAPDEPERA
IES Centre Tecnificació Esportiva - vota a la mesa 61: IES SON PACS
IES Clara Hammerl - vota a la mesa 30: IES CLARA HAMMERL
IES Damià Huguet - vota a la mesa 10: IES DAMIA HUGUET
IES Emili Darder - vota a la mesa 59: IES GUILLEM SAGRERA
IES Felanitx - vota a la mesa 15: IES FELANITX
IES Francesc de Borja Moll - vota a la mesa 51: IES FRANCESC DE BORJA MOLL
IES Guillem Cifre de Colonya - vota a la mesa 29: IES GUILLEM CIFRE DE COLONYA
IES Guillem Colom Casesnoves - vota a la mesa 36: IES GUILLEM COLOM CASESNOVES
IES Guillem Sagrera - vota a la mesa 59: IES GUILLEM SAGRERA
IES Joan Alcover - vota a la mesa 49: IES JOAN ALCOVER
IES Joan Maria Thomas - vota a la mesa 45: IES JOAN MARIA THOMAS
IES Josep Font i Trias - vota a la mesa 14: IES JOSEP FONT I TRIAS
IES Josep Maria Llompart - vota a la mesa 43: IES JOSEP MARIA LLOMPART
IES Josep Sureda i Blanes - vota a la mesa 60: IES JOSEP SUREDA I BLANES
IES Juníper Serra - vota a la mesa 57: IES JUNIPER SERRA
IES La Ribera - vota a la mesa 53: IES LA RIBERA
IES Llorenç Garcies i Font - vota a la mesa 5: IES LLORENÇ GARCIES I FONT
IES Llucmajor - vota a la mesa 19: IES LLUCMAJOR
IES Madina Mayurqa - vota a la mesa 46: IES MADINA MAYURQA
IES Manacor - vota a la mesa 23: IES MANACOR
IES Marratxí - vota a la mesa 26: IES MARRATXI
IES Mossèn Alcover - vota a la mesa 20: IES MOSSEN ALCOVER
IES Pau Casesnoves - vota a la mesa 17: IES PAU CASESNOVES
IES Politècnic - vota a la mesa 54: IES POLITECNIC
IES Porreres - vota a la mesa 40: IES PORRERES
IES Port d'Alcúdia - vota a la mesa 3: IES ALCUDIA
IES Portocristo - vota a la mesa 24: IES PORTOCRISTO
IES Puig de Sa Font - vota a la mesa 38: IES PUIG DE SA FONT
IES Ramon Llull - vota a la mesa 50: IES RAMON LLULL
IES Sant Marçal - vota a la mesa 27: IES SANT MARÇAL
IES Santa Margalida - vota a la mesa 39: IES SANTA MARGALIDA
IES Santa Maria - vota a la mesa 13: CEIP MELCIOR ROSSELLO I SIMONET
IES Santanyí - vota a la mesa 33: IES SANTANYI
IES S'Arenal - vota a la mesa 55: IES S'ARENAL
IES Ses Estacions - vota a la mesa 42: IES SES ESTACIONS
IES Sineu - vota a la mesa 35: IES SINEU
IES Son Ferrer - vota a la mesa 8: IES SON FERRER
IES Son Pacs - vota a la mesa 61: IES SON PACS
IES Son Rullan - vota a la mesa 48: IES SON RULLAN
Servei d'atenció Educativa Domiciliaria - vota a la mesa 61: IES SON PACS
Centres de Menorca
Aula d’adults d’Alaior - vota a la mesa 1: IES JOSEP MIQUEL GUÀRDIA
Aula d’adults d’es Mercadal - vota a la mesa 5: CEIP MARE DE DÉU DEL TORO
Aula d’adults d’es Migjorn Gran - vota a la mesa 5: CEIP MARE DE DÉU DEL TORO
Aula Maó - vota a la mesa 6: IES PASQUAL CALBÓ I CALDÉS
Camp d’aprenentatge d’es Pinaret - vota a la mesa 2: IES MARIA ÀNGELS CARDONA
Camp d’aprenentatge de Far de Cavalleria - vota a la mesa 5: CEIP MARE DE DÉU DEL TORO
CEIP Àngel Ruiz i Pablo - vota a la mesa 6: IES PASQUAL CALBÓ I CALDÉS
CEIP Antoni Juan Alemany - vota a la mesa 6: IES PASQUAL CALBÓ I CALDÉS
CEIP Castell de Santa Àgueda - vota a la mesa 4: IES BIEL MARTÍ
CEIP Fornells - vota a la mesa 5: CEIP MARE DE DÉU DEL TORO
CEIP Francesc d’Albranca - vota a la mesa 5: CEIP MARE DE DÉU DEL TORO
CEIP Inspector Doctor Comas Camps - vota a la mesa 1: IES JOSEP MIQUEL GUÀRDIA
CEIP Joan Benejam - vota a la mesa 3: IES JOSEP MARIA QUADRADO
CEIP Mare de Déu de Gràcia - vota a la mesa 9: IES JOAN RAMIS I RAMIS
CEIP Mare de Déu del Carme - vota a la mesa 6: IES PASQUAL CALBÓ I CALDÉS
CEIP Mare de Déu Del Toro - vota a la mesa 3: IES JOSEP MARIA QUADRADO
CEIP Mare de Déu del Toro - vota a la mesa 5: CEIP MARE DE DÉU DEL TORO
CEIP Margalida Florit - vota a la mesa 2: IES MARIA ÀNGELS CARDONA
CEIP Maria Lluïsa Serra - vota a la mesa 9: IES JOAN RAMIS I RAMIS
CEIP Mateu Fontirroig - vota a la mesa 9: IES JOAN RAMIS I RAMIS
CEIP Mestre Durán - vota a la mesa 1: IES JOSEP MIQUEL GUÀRDIA
CEIP Pere Casasnovas - vota a la mesa 2: IES MARIA ÀNGELS CARDONA
CEIP Pintor Torrent - vota a la mesa 2: IES MARIA ÀNGELS CARDONA
CEIP Sa Garriga - vota a la mesa 7: IES CAP DE LLEVANT
CEIP Sa Graduada - vota a la mesa 8: CEIP SA GRADUADA
CEIP Sant Lluís - vota a la mesa 7: IES CAP DE LLEVANT
CEIP Tramuntana - vota a la mesa 9: IES JOAN RAMIS I RAMIS
CEP de Menorca (Est. Ciutadella) - vota a la mesa 3: IES JOSEP MARIA QUADRADO
CEPA Ciutadella - vota a la mesa 3: IES JOSEP MARIA QUADRADO
CEPA Joan Mir i Mir - vota a la mesa 8: CEIP SA GRADUADA
CIFP CENTRE DE LA MAR - vota a la mesa 6: IES PASQUAL CALBÓ I CALDÉS
Cons. Prof. Música i Dansa de Menorca - vota a la mesa 8: CEIP SA GRADUADA
D.T. de Menorca - vota a la mesa 8: CEIP SA GRADUADA
EAC Menorca - vota a la mesa 8: CEIP SA GRADUADA
EAP Menorca - vota a la mesa 3: IES JOSEP MARIA QUADRADO
EAP Menorca (Subsseu Maó) - vota a la mesa 8: CEIP SA GRADUADA
EI Francesc de Borja Moll - vota a la mesa 2: IES MARIA ÀNGELS CARDONA
EI Magdalena Humbert - vota a la mesa 9: IES JOAN RAMIS I RAMIS
El Sant Climent - vota a la mesa 9: IES JOAN RAMIS I RAMIS
EOEP EADISOC MENORCA - vota a la mesa 3: IES JOSEP MARIA QUADRADO
EOEP Menorca - vota a la mesa 8: CEIP SA GRADUADA
EOEP Menorca (subsseu Ciutadella) - vota a la mesa 3: IES JOSEP MARIA QUADRADO
EOI Ciutadella - vota a la mesa 3: IES JOSEP MARIA QUADRADO
EOI Maó - vota a la mesa 7: IES CAP DE LLEVANT
Equip de Suport Alumnes Déficit Visual Maó - vota a la mesa 8: CEIP SA GRADUADA
Escola d’Art de Menorca - vota a la mesa 8: CEIP SA GRADUADA
IES Biel Martí - vota a la mesa 4: IES BIEL MARTÍ
IES Cap de Llevant - vota a la mesa 7: IES CAP DE LLEVANT
IES Joan Ramis i Ramis - vota a la mesa 9: IES JOAN RAMIS I RAMIS
IES Josep Maria Quadrado - vota a la mesa 3: IES JOSEP MARIA QUADRADO
IES Josep Miquel Guàrdia - vota a la mesa 1: IES JOSEP MIQUEL GUÀRDIA
IES Maria Àngels Cardona - vota a la mesa 2: IES MARIA ÀNGELS CARDONA
IES Pasqual Calbó i Caldés - vota a la mesa 6: IES PASQUAL CALBÓ I CALDÉS
SAED Menorca - vota a la mesa 8: CEIP SA GRADUADA
També pots mirar la teva mesa al portal del personal > Cens electoral > Mesa electoral
Si estic de baixa anar a votar?
Efectivament. Pots anar a votar, sense cap problema
Perquè no hi ha mesa a cada centre?
L’STEI va demanar que tots els docents poguessin votar al seu centre per facilitar el dret a vot i la participació democràtica així com per no alterar gaire la jornada escolar. La proposta va ser rebutjada per tots els altres sindicats sense escoltar els docents.
Moltes persones han d’anar a votar a un altre municipi i recórrer més de 20 quilòmetres per anar i tornar.
Dubtes freqüents
Si tens cap dubte respecte a com anirà el dia, t'hem preparat la resposta a les preguntes més freqüents
Dubtes freqüents
Què votam exactament?
Votam els representants dels treballadors. A més a més, això implica que el servei que presta l'STEI depen de tenir un bon resultat. Que hi hagi companys atenent el telèfon, informant a través del Connecta de whatsapp, resolent les consultes presencials, poder fer les visites al centres, etc. Per això és tan important votar l'STEI!
Qui pot votar?
Poden votar tots els funcionaris docents de carrera i els funcionaris docents interins de la Conselleria d’Educació i Universitat.
Això inclou totes les persones que estiguin de baixa mèdica o estiguin de permís (per maternitat, per exemple).
No poden votar els companys que estiguin d’excedència.
On he d’anar a votar?
Les meses electorals agrupen uns quants centres de treball, generalment l’institut més proper.
Les persones que estan en Comissió de Serveis han de tenir en compte que el seu centre, a efectes d’eleccions, és el centre on estan fent feina enguany, no el centre en el qual tenen la destinació definitiva.
Els companys itinerants han de tenir en compte que el seu centre, a efectes d’eleccions, és el centre de referència que tenen el seu nomenament.
Les persones que per algun motiu hagin demanat canviar de mesa de votació i se’ls hagi acceptat el canvi, han d’anar a la meva “nova”.
Si així i tot teniu dubtes, podeu consultar-nos-ho per telèfon al 971901601.
Quina mesa electoral correspon al meu centre?
Aquí hi ha la relació de centres docents i la ubicació de la mesa que li correspon.
Mallorca: https://ja.cat/mesesmallorca
Eivissa-Formentera: https://ja.cat/meseseivissaiformentera
Menorca: https://ja.cat/mesesmenorca
Si així i tot teniu dubtes, podeu consultar-nos-ho per telèfon al 971901601.
A quina hora he de votar?
Pots votar entre les 13 h i les 18 h. Si hi ha hagut alguna incidència que hagi forçat interrompre la votació, l’hora de tancament s’allarga tant de temps com hagi estat interromput el procés de votació.
Què puc votar?
Pots votar l’STEI (per exemple, o una altra candidatura). També pots votar en blanc, que consisteix en dipositar el sobre buit, sense cap papereta. Compte: un sobre amb un paper blanc o qualsevol cosa que no sigui una papereta oficial es considera un vot nul.
Què necessit per votar?
Per a poder exercir el dret a vot ens hem d’identificar amb el DNI o el carnet de conduir.
Com és el procés de votació?
Un cop tens el sobre amb la papereta de l’STEI (per exemple) has d’anar a la mesa electoral amb el DNI -o el carnet de conduir- preparat. El president de la mesa comprovarà que efectivament apareixes en el cens i que pots votar. Llavors el president de la mesa ha d’agafar el teu sobre i l’ha d’introduir dins l’urna. Això és tot.
I si el meu nom no apareix al cens?
És possible que el teu nom no apareixi al cens per distintes raons.
- Potser no et correspon votar en aquella mesa; pots demanar assistència a l’interventor de l’STEI, que et podrà ajudar a aclarir on has de votar.
- Potser has començat a fer feina després de la confecció del cens; el president de la mesa ha de tenir una llista actualitzada dels treballadors que tenen dret a votar o, si no, ho comprovarà telefònicament amb la Conselleria per a què puguis exercir el teu dret a votar.
Estic en comissió de serveis. He de cercar la mesa d'acord amb el meu centre on faig feina enguany o on tenc la definitiva?
Has de mirar el centre on enguany estàs fent feina en comissió de serveis.
I si havia demanat el vot per correu però vull votar presencialment?
No suposa cap problema; pots exercir el teu dret a vot presencialment. En aquest cas, el president de la mesa electoral te lliurarà el teu vot que se suposa li ha arribat i que guarden fins al tancament de la jornada de votació.
I si no hi ha paperetes de l’STEI disponibles?
En aquest cas, avisa l’interventor de l’STEI. Si en aquest moment no hi és present, avisa el president de la mesa perquè s’asseguri que n’hi hagi.
Programa electoral
Programa electoral complet
Introducció: L’ALTERNATIVA SINDICAL I SOCIOPOLÍTICA
Som a les portes d’unes eleccions sindicals a l’ensenyament públic. Venim d’una legislatura marcada pels greus atacs a l’escola pública per part del Partit Popular, continuam amb la LOMCE —una llei no consensuada amb la comunitat educativa i que no agrada a ningú més que al PP i Cs—, i amb una baixada de les previsions econòmiques d’educació que se situen al nivell del 2003. Exigim la derogació immediata de la LOMCE i reclamam un acord social amb la comunitat educativa en defensa de l’escola pública per a l’elaboració d’una nova Llei d’educació, tant en l’àmbit estatal com en l’autonòmic.
El President del Govern de l’Estat i la nova ministra d’Educació han anunciat reformes per acabar amb les retallades, amb efectes per al curs 19-20; també per derogar la LOMCE i per arribar a una inversió en educació del 5% del PIB, en el millors dels casos amb dos o tres exercicis pressupostaris. Senyora ministra, no podem esperar tres anys més!
Les tisores dels ministres Wert i Méndez de Vigo i l’incompliment de la promesa electoral d’invertir el 5% del PIB autonòmic de les Illes Balears, juntament amb l’espoli fiscal que patim, han afectat greument la dotació dels recursos suficients per a recuperar i millorar els nostres serveis públics. A l’àmbit de l’educació pública, malgrat tot, gràcies a la signatura de l’Acord marc hem aconseguit anar revertint les retallades del Govern del PP, tot i que seguim reivindicant uns pressuposts autonòmics dignes per acabar definitivament amb les retallades quehan malmès l’estructura del nostre sistema educatiu, amb una manca de recursos als centres, els alumnes i les famílies que ha posat en perill la qualitat de la nostra valenta, digna i lluitadora escola pública i del seu professorat.
Els efectes de les polítiques econòmiques del Govern de l’Estat, amb la posada en marxa de la Reforma laboral, han ferit de mort drets tan bàsics com el de la negociació col·lectiva. O la possibilitat de tenir una feina estable amb què poder viure amb una mínima dignitat i tenir quelcom semblant a un simple projecte de futur amb garanties, entre molts d’altres. Ara més que mai hem de lluitar en contra de la precarietat laboral i per la qualitat de l’ocupació.
És el moment de reivindicar un pressupost digne per acabar definitivament amb les retallades, i recuperar tots i cadascun dels drets perduts i les condicions sociolaborals dels treballadors. És el moment de lluitar per unes infraestructures dignes i unes ràtios igualment dignes sense embuts. L’hora de situar l’educació pública al lloc que li pertoca. I de tombar la LOMCE!
És l’hora d’aquells que creim en una escola pública, laica de qualitat i en català, perquè aquest és el nostre model i el de tota la gent de l’STEI Intersindical. Ens vols fer confiança?
La participació i la capacitat de decisió dels docents és imprescindible per a l’enfortiment de l’escola pública i la millora de les condicions de feina. Per això l’STEI Intersindical practica un sindicalisme assembleari.
L’STEI Intersindical assumeix el compromís de convocar tantes assemblees i consultes com siguin necessàries perquè els treballadors de l'ensenyament decideixin sobre totes les qüestions que els afecten.
I. PER UNA ADMINISTRACIÓ EDUCATIVA SOBIRANA I PER LA PLENA NORMALITZACIÓ LINGÜÍSTICA I CULTURAL
Negociació d’una Llei d’educació de les Illes Balears que impulsi la nostra sobirania en matèria educativa i que s’adapti als trets culturals i lingüístics del nostre país. I perquè enforteixi el sistema públic d’educació amb unadotació dels recursos econòmics adients per al bon funcionament de l’educació a les Illes, així com una aportació de major finançament per part de l’Estat molt més justa amb la nostra Comunitat. Prou d’espoli fiscal!
Dotació de més competències a la Mesa Sectorial d’Educació. Per la negociació efectiva de les condicions sociolaborals del professorat, plantilles, ràtios, retribucions, pla d’infraestructures.
Implantació de l’ensenyament íntegrament en català a totes les etapes educatives.
Potenciació amb més hores de quota dels Plans d’Acolliment Lingüístic i Cultural (PALIC): tallers de llengua i cultura, aula d’acolliment i suport lingüístic.
Impuls a la normalització de l’ús del català en els centres educatius, claustres, comunicacions internes i externes, esplais, activitats didàctiques i extraescolars, menjadors, classes de català per a mares, pares i tutors legals dins els centres.
II. PER UN ENSENYAMENT PÚBLIC DE QUALITAT
Dotació econòmica adequada per al sistema educatiu públic: augment del finançament fins a un 7% del PIB. I en la propera legislatura cal que s’arribi, com a mínim, al 5% del PIB.
Reducció de les ràtios i del nombre de grups per a cada docent.
Elaboració, en l’àmbit de la Mesa Sectorial, d'un Pla de centres i equipaments escolars.
Recuperació i dotació suficient de personal docent, no docent i d'administració i serveis en els centres per adequar les plantilles a les necessitats educatives i socials actuals i revertir els efectes de les polítiques de retallades.
Paralització de la política de concerts educatius amb empreses privades i de cessió de sòl públic. Eliminació immediata dels concerts d’aquells centres que segreguen l’alumnat en funció del sexe.
Millora i extensió del programa de reutilització de llibres de text a la totalitat de materials didàctics i recursos innovadors a totes les etapes de l’ensenyament.
No a una avaluació externa del sistema educatiu subordinada a objectius de mercantilització i competitivitat, tal com preveu la LOMCE. No a les revàlides que desvirtuen l'avaluació contínua, i no als rànquings entre centres.
Per un ensenyament laic: eliminació de l'ensenyament confessional de qualssevol doctrina religiosa en el currículum escolar i qualssevol conveni amb cap religió.
Ràtios adequades per al tractament individualitzat dels discents, tal com ho preveu l’Acord Marc signat amb la Conselleria d’Educació el 30 de setembre de 2015, a Proposta de ràtios, punt g).
Per una formació per a la millora de l'ensenyament
Creació d'un Màster específic per als graduats de les escoles de magisteri perquè puguin accedir al cos A1 de l'Administració sense necessàriament canviar de destinació.
Formació del professorat que inclogui els coneixements teòrics i pràctics referents a l’acompliment de la funció docent. Gratuïtat del Màster d'accés a la docència.
Inclusió dels continguts del Màster del professorat en els itineraris formatius de les noves titulacions de Grau.
Convocatòria anual de llicències per a estudis i estades a l’estranger amb el cobrament íntegre de les retribucions.
Per una educació inclusiva, per la compensació de les desigualtats i l'atenció a la diversitat
Reivindicam una educació inclusiva, que respongui a la diversitat de tot l'alumnat, que respecti i reconegui les seves diferències i les seves singularitats, que ofereixi les oportunitats educatives i les ajudes necessàries per al seu progrés acadèmic i personal.
Tots els centres educatius programaran mesures d'atenció a la diversitat.
Elaboració d'un Pla d'actuació coordinat entre diferents serveis, institucions socials i sanitàries, ajuntaments, ONG, associacions...
Desenvolupament d'adaptacions curriculars individualitzades per a l'alumnat que ho necessiti amb l’assessorament del Departament d'Orientació o dels Equips Psicopedagògics, des d'infantil i durant totes les etapes obligatòries.
Reducció de l'horari lectiu per a l'acompliment de l'acció tutorial en totes les etapes educatives.
III. PER L’ESTABILITAT I LA MILLORA EN L’OCUPACIÓ
Derogació immediata del Reial Decret-Llei 14/2012, de 20 d’abril, de mesures urgents de racionalització de la despesa pública en l'àmbit educatiu. Derogació
total del Decret llei 5/2012, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic i del Decret llei 10/2012 del Govern de les Illes Balears.
Derogació del Reial Decret-llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat i recuperació dels acords previs a aquest Decret amb efectes per a aquest curs escolar 2018-2019.
Per als funcionaris de carrera
Conversió progressiva en plantilla orgànica de tots els llocs existents en els centres per a la seva oferta en els concursos de trasllats. Coneixement previ a la convocatòria del Concurs General de Trasllats de les vacants existents en els centres educatius.
Negociació efectiva i real en la Mesa Sectorial d'Educació dels criteris per a l’elaboració de les plantilles.
Per al sistema d’accés a la funció pública docent
Derogació del model actual d’accés (Reial Decret 276/2007 i Reial Decret 84/18), i negociació d’un nou sistema que prevegi l’accés diferenciat per als interins, sense proves eliminatòries. L’experiència docent ha de tenir un caràcter primordial.
Accés a la docència per concurs de mèrits. Doble via d’accés en el marc de l’article 61.6 de l’EBEP.
Per al professorat funcionari interí
Recuperació del Pacte d’estabilitat, mentre no es modifiqui el sistema d’accés definitiu a la funció pública docent
Nomenament i cobrament dels mesos d’estiu per a aquells treballadors que hagin fet 165 dies de feina sense cap requisit dels que marca la llei ÒMNIBUS, segons s’estipula a l’Acord Marc del dia 30 de setembre del 2015 en el punt f).
Nomenament i alta en la Seguretat Social de les dones interines que estiguin de permís per maternitat.
IV. PER LA MILLORA DE LA VIDA PERSONAL, FAMILIAR I LABORAL
Recuperació dels dies de juliol que coincideixin amb el permís de maternitat i/o paternitat.
Ampliació efectiva de l’acumulació de la lactància a 36 dies.
Ampliació del permís maternal a un període de 25 setmanes, amb el 100% de sou, tal com recomana l’Organització Mundial de la Salut.
Ampliació fins a cinc anys de l’excedència per cura de fill menor amb reserva de plaça.
Possibilitat de reducció de jornada, sense haver d’al·legar motius de justificació, o ampliació d’aquests motius.
V. PER LA MILLORA DE LES CONDICIONS LABORALS I DE LES RETRIBUCIONS
Per la millora de les condicions laborals
Jornada laboral de 35 hores setmanals, amb 27 com a màxim de permanència en el centre i 18 hores lectives en totes les etapes educatives.
Implantació del permís parcialment retribuït.
Autonomia dels centres per a determinar el seu model de jornada escolar, Projecte Educatiu i Projecte Lingüístic amb la participació directa del claustre i del Consell Escolar.
Accés per concurs de mèrits entre els diferents cossos docents. Modificació de la legislació per permetre l'accés indefinit dels professors del cos de mestres als llocs de feina de primer cicle d'ESO.
Reducció de l’horari lectiu per a les persones majors de 55 anys, i fins a l’edat de jubilació, amb el 100% de les retribucions.
Reducció de jornada per a estudis, problemes de salut i embaràs amb el 100% de les retribucions.
Jubilació voluntària per a tothom, amb el 100% de les retribucions, als 30 anys de servei o als 60 anys d'edat.
Millora de les condicions de feina dels professors itinerants. Negociació d’un àmbit normatiu que reguli el concepte d’itinerància iles seves condicions de feina.
Establiment d’un concert entre la Conselleria d’Educació i l’IB-SALUT per dotar de personal docent sanitari tots els centres educatius que ho requereixin, amb les compensacions salarials que pertoquin.
Recuperació de les llicències per a estudis tant anuals com quadrimestrals.
Per la millora de les retribucions
Actualització del Complement específic de Comunitat Autònoma per l’equiparació econòmica amb la resta d’empleats públics del mateix nivell.
Cos Únic d’Ensenyants. A partir de la implantació del Pla Bolonya, no hi ha diplomatures i llicenciatures sinó graus.
Negociació real i efectiva de les condicions laborals i retributives a la Mesa Sectorial d'Educació.
Nivell 26 de complement de destinació per a tots els docents. De manera transitòria nivell 24 per al cos de mestres i nivell 26 per a secundària i règim especial.
Recuperació de les prestacions del Fons social, i ampliació dels supòsits per a l’obtenció de nous ajuts.
Restabliment de la percepció íntegra de les retribucions en cas de malaltia.
Clàusula de revisió salarial anual automàtica i recuperació del poder adquisitiu perdut.
Pagues extraordinàries completes amb el 100% de tots els complements.
Cobrament dels complements específics per part de les persones que substitueixen càrrecs unipersonals i específics de baixa i mentre gaudeixen d’un permís, sense que això vagi en detriment de les persones que són substituïdes.
Equiparació del plus d’insularitat amb les Illes Canàries i adaptació a cada realitat insular.
Triple complement d’insularitat per a Formentera.
VI. PER LA GESTIÓ DEMOCRÀTICA EN ELS CENTRES
Derogació de la LOMCE i recuperació de la gestió democràtica dels centres educatius.
Recuperació i potenciació de les funcions de claustres i consells escolars.
Elecció democràtica per part del Consell Escolar de tots els càrrecs directius.
VII. PER LA CULTURA PREVENTIVA, LA SEGURETAT I LA SALUT LABORAL
Posada en funcionament del Servei de Prevenció propi de la Conselleria d’Educació (Decret 14/2018, BOIB de 2 de juny).
Desenvolupament integral dels Plans de prevenció i de les avaluacions inicials de riscs laborals a tots els centres.
Constitució i funcionament normalitzat dels Comitès de Seguretat i Salut Laboral.
Designació de coordinadors de prevenció de riscos laborals en els centres. Aquestes persones hauran de rebre la formació adequada i contínua, comptar amb l’assessorament i el suport del Servei de Prevenció i de la part de l’horari laboral que correspongui per al desenvolupament de les seves funcions.
Adaptació dels llocs de treball de personal d’ensenyament que han sofert danys en la salut per risc professional, o bé per les característiques pròpies de cada lloc.
Vigilància de la salut específica per a cada lloc de treball.
Dotació d’un Pla de prevenció de l’obesitat juvenil.
Establiment de protocols d’actuació i mesures correctores per a:
- Assetjament moral i psicològic.
- Prevenció d’agressions i violència.
- Urgències mèdiques.
- Riscos psicosocials.
Revisió i ampliació del catàleg de malalties professionals.
Impuls de l'educació en valors.
Exigència a les Administracions públiques de la prevenció i l’abordatge dels problemes de convivència en la seva arrel social. Dotació d’hores de quota als centres per a potenciar les Comissions de convivència.
Estudi de l'impacte de les xarxes socials en la convivència escolar, amb el foment de l’ús responsable d’aquestes i amb una formació específica.
VIII. PER UNA EDUCACIÓ QUE RESPECTI EL MEDI AMBIENT
Foment de la mobilitat sostenible d'alumnat i professorat. Inclusió de criteris racionals i reals de mobilitat sostenible en els diferents processos de provisió de places.
Suport logístic i econòmic a les comissions ambientals dels centres docents, amb la corresponent disminució de la càrrega horària lectiva dels seus membres.
Extensió del transport escolar gratuït a l’alumnat d’ensenyaments post-obligatoris.
Creació o ampliació d’espais verds i d’horts o pasteres escolars.
IX. PER LA IGUALTAT ENTRE DONES I HOMES
Facilitats per a examinar-se a les oposicions si coincideixen amb el part.
Creació d’un Pla d’igualtat en els centres escolars que inclouria un Pla per a la prevenció de la violència de gènere.
Inclusió en el currículum escolar i en els Plans d'acció tutorial de l'educació per a la igualtat, l'educació afectiva i sexual, la prevenció de la violència masclista i la resolució pacífica dels conflictes.
Els períodes de vacances i no lectius del calendari escolar no computaran com a dies del permís de maternitat / paternitat.
PLATAFORMA REIVINDICATIVA
a) EDUCACIÓ INFANTIL
Consideració de l'Educació Infantil de 0 a 6 anys com a etapa educativa.
Ampliació de la xarxa de col·legis públics d'Educació Infantil per a cobrir la demanda en el cicle 0-6, amb una especial incidència en l’etapa de 0-3 anys.
Establiment d’un sistema de plantilles que possibiliti les ràtios següents:
Alumnat màxim per a 0-1 any: 6 infants.
Alumnat màxim per a 1-2 anys: 10 infants.
Alumnat màxim per a 2-3 anys: 13 infants.
Ràtios màximes en el segon cicle d'educació infantil de 15 alumnes per aula; en els casos de grups amb edats compartides, 12 alumnes. Un màxim de 2 alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) a cada aula.
Assignació de tècnics superiors en Educació Infantil a tots els centres.
Millora del diagnòstic i de l’atenció a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE) per part de personal especialista.
Incorporació d'auxiliars tècnics educatius, de personal d'administració i serveis i de professionals sanitaris en tots els centres públics.
Increment de la dotació horària dels Plans d'Acolliment Lingüístic i Cultural (PALIC) per a l'alumnat que desconegui el català.
b) EDUCACIÓ PRIMÀRIA
Dotació en plantilla del mestre +1 per cada línia de primària.
Reducció progressiva de la ràtio fins a un màxim de 20 alumnes per aula.
Xarxa de centres públics suficients per a atendre tota l'escolarització d'aquesta etapa educativa, que suposi la supressió de totes les aules prefabricades
Creació i dotació d'aules específiques per a les diferents especialitats: llengües estrangeres amb desdoblaments de l’assignatura, música...
Presència a cada escola de tots els mestres especialistes, inclosos PT, AL i AD.
Creació del Departament d'Orientació Escolar a cada centre.
Personal d'administració i serveis en tots els centres públics.
Restabliment i major dotació horària dels Plans d'Acolliment Lingüístic i Cultural (PALIC) per a l'alumnat que desconegui el català, i dels programes de suport i reforç escolar.
Recuperació per al cos de mestres de la possibilitat de concursar a places de 1r cicle d’ESO.
Eliminació de les barreres arquitectòniques a tots els centres.
Més desdoblaments i recursos quan hi ha ràtios elevades.
Renovació i adaptació del mobiliari per a l’alumnat.
Tractament legislatiu específic per a escoles petites.
c) EDUCACIÓ SECUNDÀRIA
Xarxa de centres públics suficients per a atendre tota l'escolarització d'aquesta etapa educativa, que faci possible la supressió de totes les aules prefabricades.
La tecnologia, les matèries i les àrees que impliquin desdoblaments, tallers i laboratoris no sobrepassaran els 12 alumnes per aula. No a les ràtios mínimes per a grups de desdoblaments, laboratoris, optatives... Augment de l'oferta d’aquestes darreres i eliminació del requisit de 16 alumnes per a ensenyar-les.
Proposta de plantilles:
- Creació de la primera plaça de l'especialitat a partir de les vuit hores lectives. Per a augmentar la plantilla, es precisarà un excedent horari mínim de 12 hores i un màxim de 16.
- No al desplaçament forçós de professorat per manca d'horari. Reubicació voluntària del professorat per a altres funcions docents en el mateix centre.
- No a l’ensenyament obligatori d'assignatures afins.
- Creació dels departaments didàctics que pertoquin a cadascuna de les matèries previstes en els corresponents decrets d'especialitats.
Potenciació amb més dotació d’hores de quota dels Plans d'Acolliment Lingüístic, Cultural i integrador per a l'alumnat que desconegui la llengua, així com dels programes de suport que han patit els efectes de les retallades (PAIRE, ALTER, PISE...).
Desdoblament a l’àrea de llengua catalana en el primer cicle d’ESO.
La qualitat de l'ensenyament i l'atenció a la diversitat justifiquen la reducció de les ràtios fins a situar-les en un màxim de 20 alumnes en tota l’ESO, sense que aquesta quantitat pugui augmentar en cap tant per cent per necessitats d’escolarització.
Compensació amb 2 hores lectives de les tasques de tutoria.
Educadors/educadores socials que s'integrin dins el claustre en els centres en què la tipologia de l'alumnat així ho requereixi.
c) BATXILLERAT
Oferta obligatòria pública de totes les modalitats de batxillerat i totes les optatives, que permeti la igualtat d'accés a tota la població.
Oferiment de totes les modalitats de batxillerat a l’illa de Formentera.
Potenciació del batxillerat Artístic i separació del d’Arts escèniques i el de plàstiques.
Paralització de nous concerts educatius en aquest tram postobligatori.
Reducció de ràtios a 25 alumnes per aula, sense que aquesta quantitat pugui augmentar en cap tant per cent per necessitats d’escolarització.
- Disminució de les ràtios en les matèries comunes o per a fer desdoblaments
(normalment a les optatives no es matricula tot el grup).
Oferta de les optatives a partir de 5 alumnes.
Potenciació dels estudis de batxillerat nocturn i en línia, i també de la modalitat semipresencial i a distància.
Compensació d’1 hora de tutoria tant a batxillerat com a ESO.
Dotació de tres hores lectives tant per al català com per al castellà a Primer de batxillerat, i no dues i mitja com fins ara.
e) FORMACIÓ PROFESSIONAL
El centre educatiu ha de ser l'eix de tota la FP. Desenvolupament d'una FP inicial, contínua i de qualitat que afavoreixi la seva dimensió educativa.
És urgent la inversió adequada en la FP en els centres educatius públics.
No a la FP Bàsica de la LOMCE: mà d’obra barata, poc qualificada i desinformada quant als seus drets laborals.
Dotació als centres públics de les famílies professionals completes: cicles formatius d’FP bàsica, de Grau Mitjà i de Grau Superior.
Oferiment de més cicles allà on hi ha demanda no coberta i flexibilització també dels mínims exigits, especialment a Menorca i a les Pitiüses.
Ràtio màxima de 15 alumnes per aula per a cicles formatius i per a cicles de FP bàsica. Desdoblament dels mòduls pràctics.
Pròrroga de les excepcionalitats per poder impartir docència com a interins i amb possibilitat d’accedir al concurs oposició.
Regulació dels convenis amb empreses per a la formació en centres de treball (FCT).
f) EDUCACIÓ DE PERSONES ADULTES
Augment del professorat, amb plantilles estables. Personal d’administració i serveis a tots els centres: auxiliars administratius i conserges.
Manteniment i augment de l'oferta actual en la modalitat presencial, semipresencial i a distància dels ensenyaments de formació de persones adultes.
Potenciació dels estudis de cicles formatius de FP i de batxillerat en règim nocturn.
Reconeixement de l’especificitat de la formació per a persones adultes i de l’establiment de reglaments orgànics propis.
Desenvolupament i modificació de la Llei de persones adultes, amb la participació directa de representants dels centres d’adults.
Cobrament del complement de tutoria.
Negociació dels canvis normatius a l’ESPA.
g) CENTRES INTEGRATS
CENTRES INTEGRATS D’INFANTIL, PRIMÀRIA I ENSENYAMENTS ELEMENTALS DE MÚSICA
Normativa que reguli Centres Integrats d'Educació Infantil, Primària i Ensenyaments Elementals de Música.
Adequació d'infraestructures apropiades per als CEIPIEEM: aulari de música, saló d’actes...
Dotació de més professorat i recursos materials (instruments) per als CEIPIEEM.
Consolidació de places en plantilla orgànica.
Estabilitat per al professorat interí d’aquests centres amb vacants del Pacte d’estabilitat.
CENTRES INTEGRATS DE PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA
Normativa que reguli els Centres Integrats d'Educació Infantil, Primària i Secundària.
Infraestructures apropiades per aquest tipus de centres.
Consolidació de places en plantilla orgànica.
Estabilitat per al professorat interí d’aquests centres amb vacants del Pacte d’estabilitat.
h) ENSENYAMENTS DE RÈGIM ESPECIAL
ESCOLES OFICIALS D’IDIOMES
Negociació i actualització de la normativa d’organització i funcionament de les Escoles Oficials d’Idiomes.
Augment de plantilla en totes les especialitats.
Major oferta del nombre d'idiomes en totes les Escoles Oficials. Oferta obligatòria de totes les llengües pròpies dels territoris de l'Estat espanyol.
Ampliació de la xarxa de centres i de l'oferta d’Escoles Oficials d’Idiomes.
Ràtios a les Escoles Oficials d'Idiomes no superiors a 20 alumnes per grup.
ENSENYAMENTS ESPORTIUS
Augment de l’oferta dels ensenyaments públics esportius de Grau Mitjà i Superior, amb professorat titulat.
Millora de les instal·lacions per al desenvolupament dels ensenyaments esportius. Dotació dels recursos materials necessaris per a la seva impartició.
Negociació i actualització de la normativa d’organització i funcionament dels centres que imparteixen ensenyaments esportius.
Augment de plantilla en totes les especialitats.
ENSENYAMENTS ARTÍSTICS
Negociació, millora i actualització de la normativa d'organització i funcionament dels Conservatoris Professionals de Música i Dansa i de les Escoles d'Arts.
Augment de plantilla en totes les especialitats.
Ampliació de la xarxa pública de centres que imparteixen ensenyaments artístics a tots els nivells.
Creació de cicles formatius de Grau Mitjà i Superior en les especialitats tècniques d'art dramàtic (caracterització, luminotècnia, escenografia, atrezzo…).
Reconeixement de totes les titulacions d’ensenyaments artístics superiors com a graus universitaris amb caràcter general.
ESCOLA SUPERIOR DE DISSENY
Increment pressupostari i un pla de finançament específic del Ministeri d’Educació i de la Conselleria d’Educació per a abordar la inserció dels ensenyaments artístics superiors en l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior.
Equiparació del professorat d’Arts plàstiques al professorat d’estudis superiors.
ESCOLA SUPERIOR D'ART DRAMÀTIC
Més pressupost per a poder desenvolupar activitats formatives i complementàries.
Estabilitat i increment de les plantilles.
Equiparació del professorat de l’ESADIB al professorat d’estudis superiors.