×

Avís

JFolder: :files: La ruta no és un directori. Ruta: [ROOT]/images/galeries/imatges/20JUNY
×

Informació

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder:

Si a la nostra llengua, no al TIL

L’STEI INTERSINDICAL, FETE-UGT, FE CCOO, COAPA i la Plataforma d’estudiants de les Illes Balears volem denunciar les declaracions del President del Govern i de la Consellera d’Educació, en seu parlamentària, on mostren un profund menyspreu cap al col·lectiu del professorat i cap a la comunitat educativa.

Tot i el rebuig que reiteram al contingut del Decret de Tractament Integrat de Llengües, que no ha estat negociat amb les organitzacions més representatives del sector educatiu, hem formulat la proposta d’ajornament en la seva aplicació per raons operatives, materials, pedagògiques i de cohesió social.

Som partidaris que l’alumnat de les Illes Balears assoleixi progressivament competències lingüístiques en llengües estrangeres, objectiu que requereix un suport complementari o addicional per a la seva millora;  ara bé, el TIL –com avançament de la LOMCE-  és un projecte ideològic que té com a finalitat dinamitar els projectes lingüístics vigents que tenen el consens de les comunitats educatives de cada centre i que possibiliten que els nostres alumnes tenguin un domini suficient del català i del castellà.

També volem alertar que aquest experiment ideològic pot accentuar el fracàs escolar quan, de forma irresponsable i inadequada, els alumnes de 1r, 3r, 5è de primària, i els de 1r d’ESO, ja en el curs 2013-2014, es veuran immersos en una imposició que s’agreujarà  si la Conselleria d’Educació rebutja els projectes lingüístics que els centres educatius lliurin.

En definitiva, reclamam a la Conselleria d’Educació i al Govern de les Illes Balears que abordi  l’educació des de la responsabilitat, el diàleg i el consens i que canviï el rumb econòmic dels pressuposts d’educació que, en els seus exercicis pressupostaris, ha anat retallant, cada cop més, la seva dotació econòmica.

Per això sol·licitam l’obertura d’una mesa per assolir aquest darrer objectiu del coneixement d’una llengua estrangera que requereix plans de formació específics per al professorat, tant en l’adquisició de coneixements com en la metodologia d’ensenyament: desdoblaments, disminució de ràtios, impuls de les seccions europees, reforç de les plantilles...

L’ajornament del Decret de Tractament Integrat de Llengües, per abordar la seva implantació amb raonaments pedagògics i des de la reflexió i fent compatible l’ensenyament d’àrees no lingüístiques en anglès amb la llengua catalana com a llengua vehicular de l’ensenyament és la demanda que formulam a la Conselleria d’Educació les organitzacions que subscrivim aquest escrit.

 

Llegir manifest en PDF

 

{gallery}/imatges/20JUNY{/gallery}