Casserolada per l'educació. 10 de maig

Capçalera

El proper 10 de maig s´han convocat a tot l’Estat protestes contra les retallades i en defensa de l’educació.

A Illes Balears educatiu, les entitats més representatives de la Comunitat Educativa de les Illes Balears, la Federació Autònoma d'Associacions d'Estudiants (FADAE), les Federacions d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes (COAPA i FAPA Mallorca) i les organitzacions sindicals (STEI-i, FETE-UGT i FE-CCOO), han convocat casserolades davant cada centre educatiu. Aquestes casserolades es faran fora de l'horari lectiu, abans de l’entrada o just després de la sortida del matí o de l’horabaixa segons decideixi el centre i, de manera conjunta, pares, mares, docents i estudiants.

Aquest dia es farà un acte on assistiran els representats de totes les entitats organitzadores davant el CEIP Es Pont amb l’­objectiu de donar repercussió mediàtica a aquest acte.

Manifest en defensa del sistema educactiu de les Illes Balears

Les entitats més representatives de la Comunitat Educativa de les Illes Balears, des de la Federació Autònoma d'Associacions d'Estudiants (FADAE), les Federacions d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes (COAPA i FAPA Mallorca) i les organitzacions sindicals (STEI-i, FETE-UGT i FE-CCOO) veim amb indignació com des del Govern de les Illes Balears es segueix retallant l'Educació i abocant a la nostra societat al fracàs educatiu i social.

Les darreres retallades anunciades al Pla d'Equilibri Econòmic del Govern de les Illes Balears, ens conduiran al més gran desequilibri educatiu i social de l'història recent de les nostres Illes. Queda molt lluny l'objectiu de reduir les taxes d'abandonament escolar i de fracàs escolar a les Illes Balears i les “autopistes de l'Educació” promeses pel President José Ramón Bauzá.

Les retallades del Pla d'Equilibri Econòmic es concreten en les següents:

  • L'augment de ràtios a les aules, fins a 30 a Educació Primària i fins a 36 a Secundària, dificulten l'atenció individualitzada a l'alumnat, incrementen la càrrega de feina dels docents i perjudiquen les expectatives dels alumnes que necessiten de més atenció.

  • La no cobertura de les baixes laborals de menys de 30 dies perjudiquen a l'alumnat que no disposarà de substitut/a per continuar amb el currículum i acabar el temari a final de curs amb l'aprofitament necessari.

  • La supressió d'ajudes i subvencions a entitats i la cancel·lació dels programes de Prevenció i Intervenció Socioescolar i dels Cursos d'Aprenentatge Professional Inicial, tanquen les vies de recuperació d'alumnat que acabarà en abandonament escolar.

  • Sota l'eufemisme de “Reordenació dels Centres de Formació del Professorat. CEPs (Centres d’Ensenyament del Professorat), EOEP (Equips d’Orientació Educativa i psicopedagògica), EAP (Equips d’Atenció psicopedagògica i Camps d’Aprenentatge”s'hi amagal'eliminació de personal d'atenció a l'alumnat amb necessitats educatives especials i d'especial suport educatiu i de cursos de formació del professorat.

  • Les retallades en el sou dels docents, així com l'increment d'hores lectives fomenta el desànim i perjudica la capacitat dels docents d'exercir en les millors condicions la seva tasca docent.

  • L'eliminació del Consell de la Juventut, l'increment de les taxes universitàries i la reducció de les beques d'estudi.

Aquestes retallades, afegides a les que s'han produït aquests darrers mesos com la supressió de professorat d'atenció a la diversitat, de programes de reforç educatiu i d'acolliment lingüístic i cultural per a la població nouvinguda; d'inversions en la construcció i reforma d'infraestructures educatives; el retall de les dotacions econòmiques de funcionament dels centres educatius; l'eliminació i manca de places de Cicles Formatius, escoles d'idiomes i escoles d'adults; la desaparició d'activitats i serveis complementaris (escoles matineres, menjadors escolars, transport escolar, activitats extraescolars); els retalls pressupostaris a la Universitat, de programes d'innovació i investigació; retallades i supressió d'ajudes i beques de menjador, reutilització de llibres de text, i un llarg etcètera, comprometen la viabilitat de l'Educació de QUALITAT i EQUITATIVA que defensam.

Per tot això, emplaçam a tota la Comunitat Educativa, personal docent i no docent, famílies i alumnat, i a tota la Societat a defensar una Educació de qualitat per les nostres filles i fills.

Peu