Dotació econòmica dels centres: la Conselleria ha de rectificar

L’STEI es fa ressò de l’alarma i comparteix preocupació dels centres educatius per les mesures de la Conselleria i la seva política de desinformació. Critica la falta d’informació de la Conselleria i considera que tirar pilotes fora responsabilitzant les altres conselleries del Govern no ens apropa a una solució a aquest problema que han creat.

En un principi ens havien informat que l’import global de l’assignació als centres no es veuria afectada i ara sembla que no era informació exacta. Les darreres notícies que ens arriben apunten que les retallades als centres educatius són recursos que no quedaran en el pressupost de la Conselleria d’Educació, que són una retallada en tota regla a Educació. A falta d’informació detallada, segons els nostres càlculs aquesta mesura suposarà una retallada d’uns quants milions d’euros anuals. Podem dir, amb un punt d’ironia, que “la Conselleria, quan va presentar el pressupost 2020, es va oblidar a comentar que vol buidar 20 milions d’euros de la caixa dels centres educatius.” Una mesura miop; uns recursos imprescindibles Hem de recordar que els centres educatius tenen uns recursos econòmics en els seus comptes bancaris però amb una finalitat molt concreta: aportacions de les famílies per a despeses de material, per al projecte Erasmus, viatges d’estudis, cursos del SOIB, dotacions extraordinàries per a inversions concretes, manteniment o reformes que es fan cada un parell d’anys, etc. En definitiva, no es tracta de recursos econòmics aturats o sobrers, són recursos que a totes les escoles sabem ben bé per a què són. Si la Conselleria volia abordar aquesta qüestió, havia d’haver analitzat centre per centre i, si de cas, demanar explicacions. Fer-ho com ho ha fet ha provocat més problemes que solucions, ha estat una mesura miop. Contactes amb els grups parlamentaris L’STEI està contactant amb els grups parlamentaris per a què refacin aquesta mesura que no té cap justificació objectiva. “Volem parlar amb ells per fer-los veure la realitat del pressupost de les nostres escoles” i per a que recondueixin aquesta situació