L’STEI denuncia que la conselleria d'educació falsifica les dades de les proves de diagnòstic

Després d’haver rebut les queixes per part de molts de centres docents, des de l’STEI exigim que les proves s’elaborin amb uns criteris ben planificats i consensuats amb la comunitat educativa.

Rebutjam frontalment els desnivells considerables que s’observen a les proves, amb una clara intencionalitat política, per tal de llevar arguments a les al·legacions que ara es presenten en contra del Decret de Tractament Integrat de Llengües. La seva única intenció és falsificar les dades reals del grau de coneixement de les llengües oficials per part dels alumnes dels centres educatius de les Illes Balears.

Tampoc podem admetre que des de l’Administració s’empri un material a l’hora de fer les proves que atempta contra els valors que s’intenten promoure a l’escola i que, a més, sigui de lectura obligatòria per a alumnes de quart de primària.

Des de l’STEI reclamam la paralització d’aquestes proves fins que l’objectivitat i l’adequació als programes reals i establerts vigents, que s’han desenvolupat fins ara als centres amb professionalitat i rigor, siguin avaluats correctament.