L'STEI denuncia les greus deficiències del procés d’adscripció per al proper curs.

Ahir, dilluns dia 8 d’abril, va donar inici el procés d’adscripció de l’alumnat per al curs 2013-2014. La Conselleria d’Educació i Cultura, amb una suposada voluntat de voler facilitar la feina als equips directius, havia establert un sistema d’inscripció “on line” i, a més, s’havia compromès a habilitar unes catorze oficines d’escolarització per donar el suport necessari a les famílies que havien de fer el procés telemàtic. 

L’STEI denuncia que, tot just arribats de les vacances de Pasqua, els equips directius no han pogut preveure la situació que, en bon primer dia, ja s’han trobat. Per exemple, que les persones que no tenen DNI, i que per tant empren el NIE o el passaport, no poden fer el procés telemàtic per problemes en el sistema.

Una altra situació que s’ha produït és que, durant tot el procés d’adscripció, aquestes catorze oficines “informatives” que la Conselleria posava a disposició de les famílies romandran sense servei i que només s’obriran durant el procés d’admissió.

Aquest fet confirma les nostres sospites que la Conselleria allò que pretén realment no és facilitar la feina dels equips directius, sinó establir mecanismes de control en el procés de matrícula i, sobretot, en la tria de la llengua del primer aprenentatge dels alumnes de les Illes Balears. I que amb l’excusa de suprimir tràmits amb el simple enviament telemàtic de la petició d’adscripció, el que es vol és allunyar les famílies dels centres i que no puguin conèixer els seus projectes lingüístics, uns projectes que el curs passat comptaren amb el suport del 87% de pares i mares de les Illes Balears.

L’STEI considera repugnant l’actitud del conseller Bosch i les paraules del director general de Planificació i centres, Guillem Estarellas, que recentment declarava a la ràdio que “ara els pares i mares podran triar amb més llibertat que el curs passat”. Una llibertat que el Partit Popular vol limitar i controlar, amb l’ús d’unes pràctiques reprovables que l’únic que pretenen és arraconar cada vegada més la presència de la llengua catalana a l’àmbit escolar i en els seus usos socials.