Vaga 13 i 20 de març. Prou de repressió i retalls del govern

“O ara o mai”. Carta d’un docent

Argumentari per imprimir
(feis clic damunt les imatges)
/cat/images/stories/General/cartell%20vaga%20mallorca.png /cat/images/stories/General/cartell%20vaga%20mallorca.png /cat/images/stories/General/cartell%20vaga%20mallorca.png
Eivissa MallorcaMenorca

 

 

Més informació

TOTS ELS MOTIUS

Retribucions

  • Reducció dels salaris dels empleats públics. Pèrdua d’una mitjana del 25% de poder adquisitiu des de maig de 2010.
  • Supressió de la paga extraordinària de desembre de 2012 (RD Llei 20/2012).
  • Eliminació de la pràctica totalitat d’ajuts del fons social (BOIB 1/9/2012).
  • Eliminació del pagament del complement retributiu per a la funció tutorial (BOIB 1/6/2012).
  • Eliminació del pagament del complement de cap de departament (BOIB 1/6/2012).
  • No reconeixement de nous sexennis (BOIB 1/6/2012).

Baixes

  • No percepció íntegra de retribucions en cas de baixa (BOIB 1/9/2012).
  • No incorporació de les malalties infectocontagioses a les excepcions a la minva de retribucions en cas de baixa.

Maternitat

  • Supressió de l’acumulació de la lactància per a interines substitutes.
  • Reducció de la l’acumulació de lactància per a interines.
  • Supressió de la lactància cas de voler gaudir una excedència o llicència a continuació.
  • No contractació, en cap cas, de mares en situació de permís de maternitat.

Retallades de personal

  • Curs 2011-12. Primeres reduccions de professorat interí.
  • Curs 2011-12. Reducció d’unes 200 places (reducció sindicats, programes PALIC, PAIRE…).
  • Curs 2012-13. Reducció de més de 600 places per a professorat interí.
  • Reducció dels assessors del CEP (Pla d’equilibri econòmic 2012).
  • Reducció del nombre d’inspectors interins (Pla d’equilibri econòmic 2012).

Plantilles

  • Augments dels grups necessaris per a la creació d’una plaça d’orientador (BOIB 17/1/2012).
  • No consolidació de les places de suport (BOIB 17/1/2012).
  • No conversió de places habilitades en places de plantilla (BOIB 17/1/2012).
  • Enduriment de les condicions per a la consolidació de places d’especialistes (BOIB 17/1/2012).
  • Minva de la flexibilitat de les plantilles dels centres docents: elaboració de la relació de llocs de treball (BOIB 1/6/2012).

Jubilació

  • Supressió de la jubilació anticipada LOGSE.
  • Supressió de l’ampliació de la vida laboral.
  • Jubilació forçosa del personal docent amb més de 65 anys.
  • No dotació de places del professorat que s’ha hagut de jubilar.
Nomenaments i interinitats
  • Supressió de les llicències per estudis.
  • Suspensió de nomenaments per a substitucions inferiors a 30 dies (BOIB 17/11/2011).
  • Suspensió de nomenaments en cas de llicència per assumptes particulars (BOIB 17/11/2011).
  • Suspensió de nomenaments per a reduccions horàries no superiors a un terç de la jornada.
  • Cessament del professorat interí substitut, com a màxim, el 30 de juny (BOIB 17/11/2011).
  • Nomenament de professorat interí a partir del desè dia lectiu: 15 dies naturals (RD Llei 14/2012).
  • Organització interna del propi centre durant els deu dies lectius previs al nomenament del personal funcionari interí (RD Llei 14/2012).

Ràtios i jornada laboral

  • Ampliació de ràtios fins a un 20% (RD Llei 14/2012).
  • Augment de la jornada lectiva setmanal del personal docent (RD Llei 14/2012).
  • Augment de la jornada setmanal, fins a 37 hores i mitja (BOIB 1/6/2012).
  • Reducció dels equips d’atenció a la diversitat i dels seus programes.

Llengua

  • Eliminació de la llengua pròpia com a requisit per accedir a l’administració.
  • Assetjament als centres escolars que han mostrat el seu suport a la campanya “Enllaçats pel català”.
  • Trencament del consens lingüístic que va fer possible la Llei de Normalització Lingüística de les Illes Balears.
  • Centres i comunitat educativa
  • Reducció dels pressuposts dels centres.
  • Reducció de les beques de menjador.
  • Reducció dràstica del programa de reutilització de llibres de text.
  • Suspensió d’ajudes i subvencions a entitats locals i associacions, per a programes com el PISE i CAPI (Pla d’equilibri econòmic 2012).

I EL QUE FA VESSAR LA TASSA !!!

Llei de la convivència escolar i de l’autoritat del professorat

  • Retall de la llibertat de càtedra.
  • Retall de la llibertat d’expressió i opinió del professorat. Persecució ideològica i repressió del professorat, amb acomiadaments, desterraments a altres illes i suspensió de sou i feina per sis anys.
  • Nova burocratització de les tasques dels mestres.
  • Elaboració de nova normativa, d’una qüestió que ja està legislada a l’àmbit estatal i a l’autonòmic.
  • Interès obsessiu en reprimir i sancionar la lliure opinió en la tasca docent.
  • Intenció d’eliminar l’autoritat pedagògica del col·lectiu docent.

Decret de tractament integrat de llengües als centres docents

  • Atac frontal a la presència del català com a llengua majoritària en l’ensenyament.
  • Vulneració del Decret de mínims i trencament del consens en matèria lingüística.
  • Catalogació d’una tercera part de les places docents amb un requisit d’anglès molt elevat.
  • Manca d’un pla específic de formació del professorat en llengua anglesa.
  • Efectes negatius per a la mobilitat del professorat, en els propers concursos de trasllats.
  • Dotació addicional de recursos per a un experiment polític sense fonaments pedagògics, mentre es retallen les plantilles bàsiques dels centres docents.
  • Menyspreu absolut cap al 87% de famílies que demanaren seguir amb el model lingüístic vigent fins ara.
  • Trencament del consens de tota la comunitat educativa, en dinamitar els projectes lingüístics de centre.
  • Imposició per decret d’una normativa que trastoca els pilars de la immersió lingüística en els centres, sense una demanda real per part de la població.
  • Bloqueig frontal al procés de normalització de la llengua catalana a les nostres illes en un àmbit tan important com l’educatiu.

LOMCE

  • Selecció del personal docent a càrrec dels equips directius.
  • Possibilitat de rebutjar docents per part dels equips directius.
  • Conversió del Consell Escolar de Centre en un òrgan purament consultiu.
  • Eliminació de la preferència a les candidatures a directors del propi centre escolar.
  • Consideració de la llengua pròpia com a matèria de 3a.
  • Consideració de la religió com a assignatura avaluable.
  • Degradació de matèries: tecnologia, educació plàstica i visual, música, filosofia, etc.
  • Recentralització per a l’elaboració de les proves finals, preparades a Madrid, que no tendran en compte els continguts específics de cada comunitat autònoma.
  • Possibilitat de concert amb els centres que fan educació diferenciada per sexes.
  • Reestructuració de les plantilles per la modificació del currículum i de les matèries.
  • Etc.