Posicionament de l'STEI-i davant la Plataforma per l'educació.

Després d’haver conegut, en els mitjans de comunicació, algunes de les propostes que ha presentat la Plataforma per l’Educació, des de l’STEI-i volem manifestar el següent:

  • Volem expressar, en primer lloc, el nostre rebuig més absolut pel fet que no s’hagin consensuat els continguts de les propostes amb totes les organitzacions representatives de la comunitat educativa en temps i forma.
  • La Plataforma parla de la necessitat d’introduir l’avaluació en qualsevol pla o programa d’actuació que es faci; concretament esmenta la necessitat de fer una avaluació de l’alumnat, del professorat i dels equips directius. Manifestam el nostre acord en la necessitat d’articular mecanismes d’avaluació, però que aquesta inclogui tots els agents que prenen part en el sistema educatiu, sense que cap d’ells en quedi exclòs.
  • També volem expressar el nostre acord en la necessitat d’incidir en la millora de la formació inicial del professorat, fet que permetrà una millor atenció a la diversitat i a l’heterogènia realitat de les nostre aules.
  • En els postulats que defensa la Plataforma en defensa d’un ensenyament de qualitat no hi hem vist cap referència a l’ensenyament en català, un element que al nostre parer ha de ser clau com a llengua vehicular en l’aprenentatge dels alumnes de les Illes Balears. Ara més que mai ens cal refermar la presència de la llengua catalana a les aules del nostre sistema educatiu i la defensa del seu foment en tots els àmbits de la nostra societat, així com també la necessitat que l’alumnat assoleixi una bona competència en el coneixement d’una llengua estrangera.
  • Ens sembla bé la crida que es  fa des de la Plataforma per l’assoliment d’una estabilitat ben necessària en l’aspecte legislatiu en matèria d’educació; no pot ser que els canvis de govern suposin una nova definició de les lleis educatives. Cal un pacte social i polític per l’educació. Apostam, també, en aquesta mateixa línia per dotar els centres docents de la màxima estabilitat de les seves plantilles, ja que aquesta és una condició indispensable per a refermar i consolidar amb garantia els projectes educatius que els centres duen a terme.
  • Ens oposam a la proposta de professionalització dels equips directius, ja que consideram que la tasca de la direcció dels centres docents ha de sortir de la base, del conjunt de mestres i professors que, d’una manera conjunta i democràtica, volen dur la gestió dels centres docents, amb el suport de tota la comunitat educativa.
  • Veim que el document incideix en la necessitat d’aconseguir que el repartiment de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu sigui molt més equitatiu entre els centres sostinguts amb fons públics, i que s’articulin de bon de veres mesures efectives contra el fracàs escolar; dues de les reivindicacions que des de l’STEI-i venim reclamant des de fa més temps.
  • En darrer terme, volem manifestar que la posada en escena de la Plataforma i els seus poc innocents intents de posar sota sospita la bona feina del professorat de les Illes Balears és una mesura del tot electoralista, que no ha sorgit d’una manera espontània, sinó amb tota intenció en uns moments molt propers a la propera cita a les urnes de dia 22 de maig. I que des de l’STEI-i estam plenament convençuts de la necessitat de situar la tasca educativa en el centre del debat públic, amb independència de la proximitat de les cites electorals, perquè volem una ciutadania ben formada, amb criteri propi, conscient dels valors de la seva cultura, preparada per a afrontar els reptes que la difícil situació que estam vivint ens posa al davant.

 

Ciutat de Mallorca, 2 de maig de 2011

PDF